سامانه پرقدرت بارشی در راه ایران/ منتظر بارش برف در تهران باشید

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی خبر داد که تهرانی ها منتظر بارش برف باشند.

سامانه پرقدرت بارشی در راه ایران/ منتظر بارش برف در تهران باشید

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی  خبر داد که تهرانی ها منتظر بارش برف باشند.

به گزارش عرشه آنلاین؛ مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی اعلام کرد که سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و بخش‌هایی از اردبیل بارش باران و وزش باد همراه با کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی ، سه شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در نواحی شمال غرب، غرب، غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی رگبار باران گاهی رعد و برق وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود. چهارشنبه با تشدید فعالیت سامانه بارشی گستره آن غالب مناطق نیمه غربی کشور را در بر خواهد گرفت.

او بیان کرد: پنجشنبه از شدت بارش در شمال غرب کشور کاسته شده و سامانه بارشی در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در غرب جنوب غرب مرکز و جنوب ارتفاعات و دامنه‌های البرز سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور فعالیت خواهد داشت. همچنین پنجشنبه در نواحی شرق و جنوب شرق کشور افزایش سرعت باد و در برخی نواحی مستعد خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

او گفت: از امروز تا اوایل وقت سه شنبه با توجه به پایداری و سکون هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی دور از انتظار نیست.

ضیائیان اظهار کرد: در استان تهران بر سرعت وزش باد در استان افزوده می‌شود بنابراین کاهش شاخص کیفی هوا در برخی نواحی استان تهران به‌ویژه در جنوب و غرب که شدت وزش باد بیشتر است دور از انتظار نیست.

او گفت:تا پایان هفته جاری در سطح استان تهران افزایش ابر و از اواخر وقت چهارشنبه بارش باران و در ارتفاعات، مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. از نظر دمایی هم از روز سه‌شنبه روند تدریجی کاهش دما آغاز خواهد شد.

ضیائیان تاکید کرد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری و گاهی افزایش ابر و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه (۲۱ آذر) قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر همراه با غبارمحلی و در بعضی ساعت‌ها غبارآلود با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 117594

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر