این بیماری مهم‌ترین عامل مرگ زنان است

این بیماری علت مرگ بسیاری از زنان در سراسر دنیا است که روزانه تلاش های بسیاری برای شناسایی هرچه زودتر و درمان آن انجام می‌شود.

این بیماری مهم‌ترین عامل مرگ زنان است

این بیماری علت مرگ بسیاری از زنان در سراسر دنیا است که روزانه تلاش های بسیاری برای شناسایی هرچه زودتر و درمان آن انجام می‌شود.

به گزارش عرشه آنلاین؛ رامین صرامی فروشانی امروز پنجشنبه (۲ آذر) در مرکز تخصصی شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان در زاهدان افزود: سرطان پستان دومین علت مرگ و میر و اولین علت مرگ و میر به دلیل ابتلا به سرطان در کشور به شمار می‌رود.

صرامی فروشانی گفت: ایجاد شبکه ملی پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان بانوان بویژه سرطان پستان در سال ۱۴۰۱ در قالب یک رسالت ملی توسط مجلس شورای اسلامی به این پژوهشکده واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه سرطان پستان دومین علت مرگ و میر و اولین علت مرگ و میر به دلیل ابتلا به سرطان در کشور به شمار می‌رود در خصوص اهمیت تشخیص به موقع و درمان صحیح این بیمار، افزود: سرطان پستان، مهمترین عامل مرگ و میر زنان در ایران و دنیا به حساب می‌آید و بررسی‌ها بیانگر این است که متأسفانه ابتلا به سرطان پستان در ایران با شیب فزاینده‌ای رو به افزایش است.

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد ادامه داد: اگر سرطان پستان در زمان مناسب تشخیص داده شود، هزینه درمان و عوارض ناشی از درمان کمتر می‌شود و عمر بیمار افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: هدف از تأسیس شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان این است که ضمن فراهم کردن امکان دسترسی بانوان ایرانی به پیشرفته‌ترین خدمات تشخیص و درمان سرطان‌های شایع بانوان بویژه سرطان پستان، حرکتی ملی را در جهت پیشگیری و شناسایی زودهنگام این سرطان‌ها از طریق آگاهی رسانی به بانوان در خصوص اصلاح سبک زندگی و اصول پیشگیری از سرطان و اهمیت حیاتی غربالگری و تشخیص زودهنگام این بیماری آغاز کند.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 115601

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر