هوای تهران گرم و آلوده می شود

تهران دوباره جهنمی می‌شود

هوای تهران گرم و آلوده می شود

تهران دوباره جهنمی می‌شود

هوای تهران گرم و آلوده می شود

تهران دوباره «آلوده» شد

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت برای گروه‌های حساس «ناسالم» شد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم‌اکنون (۲ آذر) میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۱۱ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

در چنین شرایطی افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل که سبب می‌شود نفس کشیدن تا حدی سخت‌تر از حالت طبیعی باشد را کاهش دهند.گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول (سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

طی پنج روز آینده روند افزایش نسبی دما در بیشتر نواحی استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، طی پنج روز آینده روند افزایش نسبی دما در بیشتر نواحی استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های همدیدی برای امروز (۲ آذر) تا روز یکشنبه (۵ آذر) آسمان کمی ابری تا نیمه ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر و با توجه به پایداری هوا، انباشت غلظت ذرات آلاینده، افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا و گاهی کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه (۶ آذر) آسمان کمی تا قسمتی نیمه ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد به‌بویژه در نیمه جنوبی، بخش‌های غربی و ارتفاعات شمال شرقی استان و گاهی وزش باد شدید مورد انتظار است.

طی پنج روز آینده روند افزایش نسبی دما در بیشتر نواحی استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه «فیروزکوه، آلودگی - امین‌آباد» با کمینه دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۳ آذر) صاف تا کمی ابری و غبار محلی و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۴ آذرماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی و اواخر وقت افزایش ابر با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منتظر گرم شدن دوباره هوا باشید!

هواشناسی از گرم شدن دوباره آب و هوا خبر داد.

برای اواسط هفته در کشور شاهد افزایش محسوس دمای هوا در بسیاری از نقاط مرکزی کشور خواهیم بود که دماهای بیشینه نسبتاً عجیبی را در این نواحی به همراه دارد.

استان‌های مرکزی و شمال شرقی کشور بیشترین میزان افزایش دما را خواهند داشت و دماهای بیشینه ای تا ۶ درجه بالاتر از حد معمول سالانه خود را به ثبت خواهند رساند

دیگر رسانه ها

کدخبر: 115588

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر