شرایط و هزینه های تحصیل در ترکیه + مهاجرت تحصیلی به ترکیه

افراد بسیاری قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه را دارند ولی تمامی شرایط و راه های مهاجرت تحصیلی به ترکیه را به خوبی نمیشناسند، ما در ادامه روش های مختلف تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه را بررسی میکنیم، تا متقاضیان تحصیل در کشور ترکیه بتوانند با شناخت بهتری مسیر خود را انتخاب کنند.

شرایط و هزینه های تحصیل در ترکیه + مهاجرت تحصیلی به ترکیه

یک سری شرایط اقتصادی، فرهنگی و داشتن رؤیا های متعدد در میان جوان ‌ها باعث شده که آن ‌ها مهاجرت به کشور های دیگر را به ‌منظور تحصیل اولویت قرار دهند. پس این جوانان حق دارند پیش ‌از هر اقدامی اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنند. کشوری که در حال‌ حاضر متقاضیان زیادی را به منظور مهاجرت تحصیلی جذب کرده، ترکیه است. این کشور اصیل با اقتصاد خوب و فرهنگ غنی مشابه کشور ایران سالانه دانشجو های زیادی را از سر تا سر جهان به‌ خصوص ایران جذب می‌ کند. متقاضیان مهاجرت به این کشور افزایش روز افزون داشته و انتظار می ‌رود به نسبت، این افزایش ادامه ‌دار یا حتی با سیر صعودی همراه باشد.

در ابتدا و به‌ طور واضح‌ تر بیان کنیم که علت پرطرف ‌دار بودن ترکیه برای تحصیل به چه عواملی برمی ‌گردد؟ در این کشور تنوع دانشگاه‌ ها و برنامه ‌های تحصیلی بسیار بالا بوده و دانشجو در کنار فرصت های تحصیلی خوب بلا فاصله پس ‌از فارغ ‌التحصیل شدن می تواند مشغول به کار شود. زندگی کردن در ترکیه بسیار به صرفه بوده و ارتباط برقرار کردن با مردم این کشور به خصوص از سوی ایرانی ‌ها شرایط خوبی را به طبع رقم می ‌زند. آب ‌و هوا و زیبایی‌ های ترکیه نیز در جذب دانشجویان بی تاثیر نیست. در ادامه مجموعه نکات لازم و شاه‌ راه‌ های تحصیل در این کشور را به صورت تفکیک شده برای شما مطرح می‌ کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

 

داوطلب برای تحصیل در کشور ترکیه باید دارای چه شرایطی باشد؟

وضع کردن قانون و پیروی کردن از مقررات از سوی مردم در هر کشور و ملیتی امر بدیهی است. پس داشتن شرط و شروط برای تحصیل در ترکیه نیز عجیب و غریب نیست. متقاضی که قصد تحصیل در این کشور را دارد، باید معدل خوبی داشته و دارای تمکن مالی باشد. البته مهم ترین مسئله به شرایط سنی بر می گردد. در این بخش با جزئیات بیشتر شرایط را مطرح می‌ کنیم.

معدل

رتبه و معدل بالا قطعاً شرایط بسیار خوب و بهتری را فراهم می‌ کند تا شخص بتواند در مقاطع مختلف در این کشور تحصیل کند. اما طبق قوانین وضع شده از چند سال اخیر تا به‌ حال متقاضی برای  بورسیه و پذیرش  شدن در رشته ‌های پزشکی، پرستاری و داروسازی باید در آزمون یوس ورودی دانشگاه های این کشور شرکت کند و نمره بالایی در این آزمون کسب نماید. اما برای پذیرش شدن در رشته های دیگر شرایط به سختی پزشکی و پیرا پزشکی نیست. پس دانشجو با حداقل معدل می تواند در آزمون یوس شرکت کند و در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه تحصیل کند. در مواقعی که متقاضی قصد اخذ پذیرش با معدل از دانشگاه های ترکیه را داشته باشد معدل فرد اهمیت می یابد.

سن

برای شرکت در آزمون یوس شرط سن وجود ندارد و فرد با گذراندن 12 سال تحصیلی می تواند در هر سنی که هست برای شرکت در آزمون و اخذ پذیرش اقدام نماید. اما برای اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه های ترکیه شرایط سنی و سن مورد قبول قطعاً از سوی دانشگاه مد نظر شخص تعیین می‌ شود. اما به‌ طور کلی طبق قوانین ترکیه افراد در هر مقطع برای اخذ بورسیه باید سن تعیین‌ شده را داشته باشند. در این بخش به‌ طور مجزا سن لازم برای هر مقطع را عنوان می‌ کنیم.

مطالعه تمامی " شرایط اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه های ترکیه

  • اشخاصی که می‌ خواهند در مقطع کاردانی و کارشناسی تحصیل کنند، نباید بیشتر از ۲۱ سال سن داشته باشند.

  • برای پذیرش شدن و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر سن ۳۰ در نظر گرفته شده‌ است.

  • سن حداکثری برای تحصیل در مقطع دکترا ۳۵ است.

  • و اما کسی که به‌ عنوان کاندیدای تحقیقاتی به این کشور سفر کرده و قصد ادامه تحصیل دارد، حداکثر باید ۴۵ ساله باشد.

هزینه و شرایط تحصیل در ترکیه

مدارکی که برای اپلای در دانشگاه های ترکیه ضروری است!

ارائه مدرک و اثبات کردن یک سری از قضایا به واسطه سند و گواهی‌ نامه یک امر کاملاً مرسوم است که در هر بخش و فعالیتی به چشم می‌ خورد. برای پذیرش دانشگاه‌ های ترکیه و یا اخذ بورسیه نیز، عرضه یک سری مدرک لازم است که در این قسمت از آن‌ ها نام می‌ بریم.

مدارک مورد نیاز برای اپلای

  • تکمیل کردن فرم درخواستی

  • ریز نمرات و گواهی‌ نامه فارغ‌ التحصیلی به اضافه‌ مدرک دیپلم دبیرستان

  • نتایج آزمون Yos و SAT به‌ همراه ریز نمرات آن ها

  • تهیه رونوشت معتبر از سوابق تحصیلی و پاسپورت

  • نمره مربوط به مهارت‌ های زبان

  • تمکن مالی

توجه داشته باشید متقاضی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در کنار مدارک فوق باید مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد، ریز نمرات و نتیجه آزمون ALES/GMAT را به‌ همراه انگیزه نامه و معرفی ‌نامه استاد ارائه دهد.

مدارک لازم برای بورسیه شدن

  • ارائه اسناد و مدارک شناسایی همچون شناسنامه و پاسپورت که هویت شخص را اثبات می‌ کند.

  • عکس شخص مربوط به یک‌ سال گذشته

  • نتایج به دست‌ آمده از آزمون‌ های سراسری

  • گواهی فارغ‌ التحصیلی و دیپلم

  • نتایج آزمون‌ های بین‌ المللی

  • نتایج آزمون‌ های زبان

  • پروپوزال تحقیقی در قالب فایل یا به صورت مکتوب

  • عرضه مقالات و سمینار ها

تحصیل در ترکیه

 

شیوه های پذیرش در دانشگاه های ترکیه

خیلی از دانشجویان و متقاضیان تصور می کنند که تنها با وجود یک یا دو روش محدود برای پذیرش، در این مسیر ناکام می مانند. اما خبر خوشحال کننده این است که برای مهاجرت تحصیلی و پذیرش در دانشگاه‌ های ترکیه شیوه‌ های متعددی پیش روی افراد است که در این قسمت به طور مختصر آن ها را شرح می دهیم.

  • رایج‌ ترین و مرسوم‌ ترین شیوه پذیرش در دانشگاه درخواست مستقیم است که در این روش دانشجو مدارک و دفاعیات لازم را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کرده و پس از بررسی‌ های لازم پاسخ درخواست از سوی دانشگاه برای دانشجو ارسال می‌ شود.

  • یکی دیگر از روش های پذیرش شدن در دانشگاه‌ های این کشور، بورسیه گرفتن است که دانشجو با شرکت در یک سری آزمون‌ ها و اخذ تعدادی مدرک می‌ تواند در دانشگاه مورد نظر تحصیل خود را آغاز کند.

  • دانشجویانی که در رشته‌ های هنری و طراحی فعالیت دارند می‌ توانند از طریق مصاحبه و با ارائه پورتفولیو در دانشگاه مد نظر اپلای بگیرند.

جمع بندی

در این محتوا توجه شما را به شرایط و شیوه تحصیل در دانشگاه‌ های ترکیه جلب کردیم. شما برای اینکه بتوانید بهترین اقدامات را در زمینه مهاجرت داشته و شرایط تحصیلی خوبی را رقم بزنید، می توانید با مشاوران ما یعنی ایرانی نوین مشورت به عمل آورید.

مشاوره رایگان  : ۰۹۳۶۰۶۷۶۲۹۹

دیگر رسانه ها

کدخبر: 115509

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر