سردترین بامداد سال رسید / آغاز بارش‌های سیل‌آسا /ویدئو

پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از این است که از بامداد چهارشنبه یکم آذر ۱۴۰۲ یخبندان می شود.

سردترین بامداد سال رسید / آغاز بارش‌های سیل‌آسا /ویدئو

 بارش‌های سیل‌آسا در شمال در راه است / اول آذر  سردترین بامداد سال ۱۴۰۲ خواهد بود

اصغری، کارشناس هواشناسی اعلام کرد  در ۲۴ ساعت آتی بارش‌های سیل‌آسا در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال سمنان پیش‌بینی می‌شود. 

 کاهش دما  صبح در اکثر نقاط کشور اتفاق خواهد افتاد.

شبی بسیار سرد و یخبندان در پیش است 

برای امشب شاهد یخبندان و کاهش محسوس دمای هوا در بسیاری از نقاط استان های نیمه غربی و شمالی کشور خواهیم بود که سردترین شب پاییز را از ابتدا تا کنون رقم خواهد زد.

استان های شمال غربی، دامنه‌های زاگرس و همچنین دامنه‌های البرز برای امشب، شب بسیار سردی خواهند داشت‌ و دماهای زیر صفر درجه را ثبت خواهند کرد.

در سایر نقاط فلات مرکزی کشور و همچنین مرکز کشور نیز امشب شب سردی خواهیم داشت و دماهای نزدیک به یخبندان را شاهد خواهیم بود.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد سامانه‌ بارشی‌ امروز (سه‌شنبه) در مناطق‌ شمال غرب‌، غرب‌، شمال شرق‌، سواحل‌ شمالی‌، برخی‌ نقاط‌ جنوب‌ غرب‌، استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز، هرمزگان، نیمه‌ جنوبی‌ استان‌های فارس‌ و بوشهر، شمال خراسان جنوبی‌ و ارتفاعات‌ کرمان و سیستان و بلوچستان سبب‌ بارش‌ باران، رعد و برق‌، وزش‌ باد شدید، در نقاط‌ مستعد گرد و خاک‌، بارش‌ تگرگ‌ و در ارتفاعات‌ و نقاط‌ سردسیر شمال غرب‌ و ارتفاعات‌ البرز و زاگرس‌ بارش‌برف‌ خواهد شد.

شدت‌ فعالیت‌ این‌ سامانه‌ امروز در شرق‌ مازندران، گلستان و خراسان شمالی‌ و در غالب‌ مناطق‌ کشور وزش‌ باد شدید خواهد بود.

فعالیت‌ سامانه‌  در شرق‌ مازندران، گلستان، خراسان شمالی‌ و نیمه‌ شمالی‌ خراسان رضوی بوده و سپس‌ از کشور خارج‌ می‌شود

امروز با نفوذ توده هوای سرد، کاهش‌ محسوس‌ دما در بیشتر مناطق‌ کشور رخ‌ می‌دهد.

از اواخر وقت‌ روز پنجشنبه‌ و جمعه‌ با عبور موجی‌ از نیمه‌ جنوبی‌ کشور در برخی‌ نقاط‌ ایلام، خوزستان، لرستان، بوشهر، ارتفاعات‌ زاگرس‌ مرکزی و جنوبی‌ و روز جمعه‌ و شنبه‌ در کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش‌ پراکنده گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

طی‌ ۳ روز آینده دریای خزر و خلیج‌ فارس‌، جمعه‌ و شنبه‌ تنگه‌ هرمز و دریای عمان مواج‌ و متلاطم‌ خواهند بود.

 پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از این است که از بامداد چهارشنبه یکم آذر ۱۴۰۲ برخی از معابر استان تهران یخبندان می شود.

بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان تهران از بعدازظهر امروز ۲۹ آبان ۱۴۰۲ تا فردا با عبور سامانه بارشی در بیشتر نواحی استان نیمه‌ابری تا ابری و مه‌آلود در بعضی ساعات رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید تا خیلی شدید (به ویژه در نیمه جنوبی استان) پیش‌بینی شده است.

همچنین در نیمه شمالی استان بارش باران و برف، در ارتفاعات بارش برف گاهی کولاک برف و در مناطق مستعد بارش تگرک پیش‌بینی می‌شود. کاهش محسوس دما در سطح استان از ۷ تا ۱۲ درجه سیلیسیوس پیش‌بینی می‌شود که از بامداد چهارشنبه با یخبندان مواجه می‌شود.

همچنین از بعدازظهر روز چهارشنبه یک آذر ۱۴۰۲ تا جمعه آسمان تهران صاف، گاهی ابری، کاهش افزایش ابر، وزش باد و روند افزایش غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 115337

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر