معاون رئیسی توضیح داد؛

آمار خودکشی زنان در این استان‌ها زیاد شد

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد: آمار خودکشی زنان در استان های خراسان شمالی، ایلام و خوزستان نسبت به سایر استان ها بیشتر بوده که برنامه ها و طرح های مربوطه را در این استان ها اجرا کردیم و همچنان این برنامه ها ادامه دارد.

آمار خودکشی زنان در این استان‌ها زیاد شد

انسیه خزعلی درباره افزایش آسیب های اجتماعی در میان زنان و دختران جوان، اظهار کرد: بخشی از آسیب ها مربوط به سازمان امور اجتماعی وزارت کشور است و بخشی هم مربوط به بهزیستی است. ما تلاش می کنیم که سه نقش را در مساله آسیب ها داشته باشیم که یکی از این نقش ها، «رصد، آمارگیری و اطلاع رسانی» به این بخش هاست البته بخشی از آمار هم از طریق این دو سازمان تهیه می کنیم.

به گزارش عرشه آنلاین، وی اضافه کرد: نقش دیگر معاونت زنان «پیگیری مصوبات» است، اینکه چقدر این مصوبات اجرایی می شود و چقدر توانسته اثربخش باشد و همچنین هماهنگی برای اینکه برخی از مصوبات به مرحله اجرا برسد. ما در هر سه بخش تلاش کردیم، چه در بحث های آسیب زدایی و قانونگذاری که کار اصلی ماست، برنامه هایی را داشتیم و چه در بحث رصد و آمارگیری یکی از کارهایی که انجام می دهیم، اطلس آمار است.

وی گفت: آسیب ها را در استان های مختلف شناسایی کردیم که در هر آسیبی کدام استان رتبه اول و کدام استان وضعیت نامطلوبی دارد و در برخی از استان ها خودمان به صورت مستقیم نظارت می کنیم مثلاً در استان هایی که آمار خودکشی بانوان بالاتر است، دوره هایی برگزار شده و هماهنگی هایی هم با سازمان بهزیستی انجام گرفته تا بتوانیم از طرح های آنها پشتیبانی کنیم، اما در مجموع نمی توانم بگویم که در همه این آسیب ها حتماً تعداد خانم ها بیشتر است.

افزایش آمار خودکشی زنان در این استان‌ها

خانم خزعلی گفت: آمار خودکشی در استان های خراسان شمالی، ایلام و خوزستان نسبت به سایر استان ها بیشتر بوده که برنامه ها و طرح های مربوطه را در این استان ها اجرا کردیم و همچنان این برنامه ها ادامه دارد.

وی عنوان کرد: در برخی از آسیب ها مثل «دخانیات» متأسفانه تعداد خانم هایی که به این سمت رفتند بیشتر از آقایان نسبت به سال های گذشته است که بخشی فرهنگی و بخشی مربوط به فضای مجازی و فیلم های سینمایی است که باید یک کار همه جانبه و چند بُعدی انجام بگیرد.

وی اضافه کرد: در بحث بازمانده از تحصیل نیز طرح هایی مثل «طرح آذر» داشتیم که براساس این طرح، تمرکز بر روستاهاست و مخصوص آموزش دختران و زنان روستایی است. البته باز هم ذکر می کنم که این آسیب ها فقط متوجه خانم ها نیست، در برخی از استان ها بازمانده از تحصیل پسران بیش از دختران است و باید با نگاهی کلی نگر بر موضوع خانواده، این آسیب ها رفع شوند.

وی درباره کاهش سن استعمال دخانیات در میان دختران، گفت: در این زمینه برنامه هایی در مدارس برای والدین داریم، در حال حاضر برنامه ها برای رفع این بخش از آسیب ها در ۵ استان شروع شده و گسترش پیدا خواهد کرد. در راستای توجیه شدن والدین نسبت به آسیب هایی که ممکن است فرزندانشان با آن مواجه شوند و شیوه های برخوردی و همچنین برای هویت دختران برنامه هایی داریم که در قالب چندین طرح توسط سمن ها اجرایی می شود.

خانم خزعلی درباره سن استعمال دخانیات در میان دختران نیز گفت: آمارها متفاوت است و این آمارها را باید مرکز مبارزه با دخانیات اعلام کند.

منبع: شفقنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 115121

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر