هشدار به رانندگان تاکسی درباره افزایش کرایه

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به افزایش خودسرانه کرایه‌های تاکسی در برخی خطوط گفت: این کار غیرقانونی است و سازمان تاکسیرانی باید با متخلفین برخورد کند.

هشدار به رانندگان تاکسی درباره افزایش کرایه

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به افزایش خودسرانه کرایه‌های تاکسی در برخی خطوط گفت: این کار غیرقانونی است و سازمان تاکسیرانی باید با متخلفین برخورد کند.

به گزارش عرشه آنلاین، مهدی چمران پیش از آغاز برگزاری یکصد و نود و سومین جلسه شورای شهر تهران درجمع خبرنگاران در ارتباط با اجرای طرح کهاب از سوی وزارت نفت اظهار کرد: در ارتباط با اجرای این طرح بهتر است موضوع را از طریق این وزارتخانه پیگیری کنید که طرح کهاب به بحث بنزین و نفت و نحوه توزیع بنزین و نحوه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها ارتباط دارد؛ البته بنا بر اعلام وزارت نفت باید دستگاه‌هایی در ارتباط با این موضوع تامین و خریداری شود و نیاز به اعتبار دارد که شاید یکی از مسائل و موارد به تاخیر افتادن اجرای این طرح منوط به اعتبارات باشد.

نوسازی تاکسی‌ها در دستورکار است؟

وی در ارتباط با تعویض تاکسی‌های فرسوده و فرایند نوسازی تاکسی‌ها تصریح کرد: متاسفانه در این زمینه قانون خوبی در مجلس به تصویب نرسیده است و قانون اشاره شده منافعی برای رانندگان تاکسی ندارد؛ به طوری که آن چرا که ما انتظار از فرایند نوسازی تاکسی‌های فرسوده داریم، عملیاتی نشده و همین امر منجر به افزایش آلودگی هوا در سطح شهر تهران شده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل محاسن بسیاری را به همراه خواهد داشت، گفت: این خودروها به دلیل مصرف بالای سوخت، آلودگی زیادی را دارند و به نفع وزارت بهداشت و وزارت نفت است که این خودروها از رده خارج شوند و خروج این خودروها می‌تواند آسایش بهتری را برای شهروندان درپی داشته باشد.

هشدار درباره افزایش غیرقانونی کرایه تاکسی

چمران بیان کرد: افزایش خودسرانه کرایه‌های برخی از خطوط تاکسی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید سازمان تاکسیرانی نیز نظارت خود بر این موضوع بیشتر کند البته افزایش خودسرانه کرایه های تاکسی ضرر بیشتری را به خود رانندگان خواهد داشت، چرا که با این اتفاق شهروندان تمایل بیشتری را مبنی بر استفاده از تاکسی‌های اینترنتی و یا روش‌های دیگر حمل و نقل خواهد داشت.

وی تاکید کرد: تاکسیرانان موظف به دریافت کرایه‌های مصوب شورای شهر تهران هستند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین به مصوبه اخیر شورای شهر تهران مبنی بر عدم تحقیقات محیطی از سوی سازمان زیباسازی در ارتباط با برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه سئول اشاره کرد و گفت: این مصوبه نیز تا تایید فرمانداری حدودا ۱۵ روز زمان خواهد برد و در حال حاضر نیز اگر در سطح شهر تهران شاهد بنرهای تبلیغاتی در ارتباط با نمایشگاه سئول هستیم این موضوع برمی‌گردد به قراردادهای قبلی سازمان زیباسازی و نمایشگاه سئول و پس از این بازه زمانی دیگر شاهد این تبلیغات در سطح شهر تهران بنا بر مصوبه شورا نخواهیم بود.

اتوبوس‌های برقی کجا رفتند؟

چمران همچنین در خصوص عدم ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی در خط جمهوری ـ بهارستان گفت: در ارتباط با این مسئله نیز بهتر است خبرنگاران این موضوع را از شرکت اتوبوسرانی پرس‌و‌جو کنند و بنده به عنوان رئیس شورا تا زمانی که موضوعی قطعی نشود آن را اطلاع‌رسانی نخواهم کرد و اطلاعی از وجود ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی به خط اشاره شده نیز ندارم.

توضیحات چمران درباره قطع درختان

وی همچنین در واکنش به خبرسازی‌های صورت گرفته مبنی بر قطع درختان در برخی از نقاط شهر تهران، گفت: وقتی یک درخت دچار آفت و بیماری می‌شود؛ چه کار باید کرد و قطع هر درخت افت‌زده‌ای با مجوز اخذ شده کمیسیون ماده ۷ خواهد بود، چرا که عدم قطع این درختان آفت‌زده می‌تواند منجر به خسارت به شهروندان باشد.

چمران گفت: با توجه به اینکه برخی از درختان در سطح شهر تهران در خیابان‌ها قرار دارند بالتبع با توجه به شرایط آلودگی هوا عمر کمتری را خواهند داشت.

به گزارش تسنیم، بنا بر اعلام رئیس شورای شهر تهران در جلسه امروز ابتدا به موضوع عوارض و بهای خدمات در سال آینده پرداخته خواهد شد که این موارد پس از ارسال به شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور و پس از تایید در شورا در سال آینده اجرا خواهد شد؛ همچنین در جلسه امروز قرار است حسابرسی ۴ شرکت و سازمان در صحن شورا مطرح شود و درصورتی که وقت اجازه بدهد در جلسه امروز به پرونده باغات نیز رسیدگی خواهد شد.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 114944

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر