کشف حجاب جنجالی پزشک آملی دکتر نمونه عذرخواهی کرد +فیلم و تصویر

برخی رسانه و شبکه های اجتماعی از تعلیق پروانه طبابت خانم دکتر فاطمه رجایی راد به علت حضور بدون حجاب در مراسم تقدیر خبر دادند.

کشف حجاب جنجالی پزشک آملی دکتر نمونه عذرخواهی کرد +فیلم و تصویر

برخی رسانه و شبکه های اجتماعی از تعلیق پروانه طبابت خانم دکتر فاطمه رجایی راد به علت حضور بدون حجاب در مراسم تقدیر خبر دادند.

ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که مراسم تقدیر از پزشکان استان مازندران است و در این مراسم از خانم دکتر فاطمه رجایی راد متخصص جراحی فک و صورت تقدیر شد که خانم دکتر بدون حجاب روی سن حاضر شد و حالا خبری منتشر شد مبنی بر اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران پروانه طبابت این پزشک را تعلیق کرده است. البته این خبر از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و سایر منابع رسمی تائید نشده تنها در شبکه های اجتماعی در حال پخش شدن است.

در مراسم تجلیل از پزشکان نمونه آمل که در یکی از تالارهای پذیرایی این شهرستان و با حضور جمعی از مدیران محلی مربوطه برگزار شد، یکی از پزشکان حین دریافت لوح تقدیر بدون رعایت حجاب روی سن حاضر شد.

آیین تجلیل از پزشکان آملی چه گذشت؟

-ایرنا نوشت  آیین تجلیل از پزشکان نمونه شهرستان آمل با اقدام جنجالی یکی از پزشکان حاضر در این مراسم با حاشیه هایی همراه شد.

، ‌در مراسم تجلیل از پزشکان نمونه آمل که به مناسبت "روز پزشک" در یکی از تالارهای پذیرایی این شهرستان و با حضور جمعی از مدیران محلی برگزار شد، یکی از پزشکان حین دریافت لوح تقدیر اقدام به کشف حجاب کرد.

فاطمه رجایی راد پزشک نمونه آمل

 روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران پس از این مراسم واکنش نشان داد و  بیانیه ای صادر کرد.

در متن این بیانیه، آمده است : توجه به شئونات اسلامی هویت زن مسلمان است و در دنیای سرشار از خشونت علیه زنان و سرگردانی و بی پناهی، توجه به مسایل دینی و اعتقادی پیام آور امنیت و آرامش و بیرق اقتدار زنان سرزمین ما به شمار می رود.

در ادامه این بیانیه آماده است: دانشگاه علوم پزشکی مازندران این اتفاق ناپسند در برنامه روز پزشک نظام پزشکی آمل را محکوم و نسبت به هر گونه هتک حرمت به شعائر دینی اعلام انزجار می کند.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شد که مطابق قوانین و مقررات، تمامی مراکز وابسته به حوزه سلامت اعم از بخشهای دولتی و خصوصی موظف به رعایت الزامات قانونی و اجرایی کشور بوده و باید ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی و بر اساس منشور اخلاقی و سازمانی، وظایف خود را به نحو شایسته در راه خدمت به مردم و با در نظر گرفتن حقوق و خواسته های قانونی آنها انجام دهند.

همچنین در این بیانیه عنوان شد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن تقبیح این اقدام هنجارشکنانه، بررسی لازم در ارتباط با این موضوع را انجام خواهد داد.

عذرخواهی پزشک آملی

فاطمه رجایی راد پزشک آملی، با انتشار ویدئویی عذرخواهی کرد.

وی در این پیام ویدئویی گفت: «با توجه به این‌که به ۲ اصل مهم جسارت در بیان عقیده و جرأت در پذیرش اشتباه اعتقاد دارم، صمیمانه از تمام کسانی که با رعایت نشدن حجاب کاملم باعث کدورت خطر یا توهین به مقدسات‌شان شدم عذرخواهی می‌کنم.

پزشک آملی ادامه داد: «از نظام پزشکی شهرستان آمل هم که ماه‌ها برای برگزاری این برنامه زحمت کشیدند و با وجود تذکرشان به من برای رعایت حجاب تذکرشان را نادیده گرفتم و زحمات‌شان را پایمال کردم عذرخواهی می‌کنم.»

رجایی راد در اظهاراتش از برخی تلاش‌ها توسط افراد ناشناس برای فراهم کردن مقدمات پناهندگی‌اش به کشورهای دیگر خبر داد و اظهار کرد: «در ارتباط با بازتاب خبری این موضوع و تماس افرادی ناشناس برای کمک به پناهندگی سیاسی هم با صدای بلند می‌گویم سال‌هاست تصمیم خودم را گرفتم و اینجا می‌مانم. ریشه من در این آب و خاک است و قصد ترک کشورم را ندارم. من ایران را انتخاب کردم تا زندگی و خدمت کنم و همینجا خاک شوم. به همین دلیل باید تابع قوانین اعم از رعایت حجاب باشم.»

ممنوعیت حضور پزشک آملی  از ورود به دانشگاه تا صدور رای هیئت تخلفات

پیشتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با توجه به سوابق قبلی خانم دکتر فاطمه رجایی راد، پرونده عضویت هیئت علمی ایشان جهت انجام مراحل قانونی برای سلب عضویت در هیئت علمی این دانشگاه به هیئت انتظامی تخلفات اساتید معرفی شد.

علی مظفرپور افزود: همچنین برای جلوگیری از حضور وی در دانشگاه و کلاس‌های درس دانشجویان، ممنوعیت ورود این فرد به دانشگاه تا صدور رای هیئت انتظامی تخلفات اساتید نیز ابلاغ شد.

وی افزود: این چند روز تماس‌های ناشناس و متعددی برای اعطای پناهندگی به این جانب داده شده بود که از همین جا اعلام می‌کنم من فرزند این آب و خاک هستم و در ایران می‌مانم و خود را ملزم به رعایت قوانین از جمله رعایت حجاب می‌دانم

سه مدیر حاضر در آیین هنجار شکنانه روز پزشک آمل برکنار شدند

در ادامه برخورد با هنجار شکنی مراسم روز پزشک در آمل، سه تن از مدیران حوزه بهداشت این شهرستان برکنار شدند و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران این مسوولیت ها را به افراد دیگر واگذار کرد.

 روز شنبه داشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با ارسال مطلبی از انتصاب های جدید در حوزه بهداشت شهرستان آمل خبرداد که در آن بنا به حکم ریاست این دانشگاه سرپرست جدید مدیریت شبکه بهداشت و درمان و سرپرست دانشکده های پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و پردیس آمل منصوب شدند.

دکتر رامین یگانه سرهنگی به‌ عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان آمل و دکتر میثم رضاپور به عنوان سرپرست پردیس پزشکی و دانشکده های پرستاری و مامایی حضرت زینب(س) و پیراپزشکی این شهرستان منصوب شدند.

پیش از این با ابلاغ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر عبدالله محمدی به عنوان سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان آمل منصوب شده بود.

تغییر مدیریتی در این دستگاه ها به علت حضور مسئولان در همایشی بوده که یک پزشک قانون شکن بدون حجاب مورد تقدیر قرار گرفت و مدیران حاضر در آن جمع، در قبال این هنجارشکنی واکنش اعتراضی نداشتند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 112097

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر