بحران آبی هرروز بدتر می‌شود/ این شهر ایران هم بی‌آب شد

بحران بی‌آبی تقریبا همه شهرهای ایران را حتی آنهایی که از منابع آبی خوبی برخوردار هستند، دربرگرفته است. این وضعیت در نهایت به شهر یاسوج هم رسید.

بحران آبی هرروز بدتر می‌شود/ این شهر ایران هم بی‌آب شد

بحران بی‌آبی تقریبا همه شهرهای ایران را حتی آنهایی که از منابع آبی خوبی برخوردار هستند، دربرگرفته است. این وضعیت در نهایت به شهر یاسوج هم رسید.

به گزارش عرشه آنلاین، مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر یاسوج با تنش آبی و قطعی برنامه ریزی شده آب مواجه است.

امید صالحی مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگاران افزود: شهر یاسوج علی رغم داشتن منابع گسترده آبی، در بین نقاطی از استان است که با تنش آبی و گاهاً در برخی روز‌ها با قطعی برنامه ریزی شده روبرو است.

باید از مردم عذرخواهی کنیم

وی بخشی قابل توجهی از مشکلات آبی استان را به خاطر عدم پیش بینی و ایجاد مخازن ذخیره آب متناسب با افزایش جمعیت به ویژه در حواشی شهر یاسوج و عدم توسعه خطوط انتقال و شبکه و البته فرسودگی‌ها حادث شده دانست و بیان کرد: باید به واسطه این ایرادات و باید‌هایی که نشده از مردم عذرخواهی کنیم.

صالحی افزود: برای شناسایی همین مشکلات تصمیماتی اخذ و پروژه‌هایی مد نظر قرار گرفت که حداقل آغازگر مسیر خروج یاسوج از بن بست آبی شود.

صالحی به بخشی از پروژه‌های در حال اجرا اشاره کرد و گفت: انتقال خط از چاه ترمینال قدیم تا مخزن تپه آب، نشت گیری مخازن یاسوج و روستا‌های اقماری، پروژه خط انتقال چاه شماره یک مادوان، احداث مخزن و چاه برای مناطق گوشه و مزدک، گندزایی و محصور سازی پروژه‌های آب، بخشی از پروژه‌های ما با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است.

صالحی به برخی از پروژه‌های تکمیل شده در یکسال اخیر در شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: تکمیل مخزن مادوان، اصلاح و توسعه بخشی از شبکه‌های آب یاسوج، آبرسانی به روستا‌های گردنتل، اسکندری و گردوه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان و اجرای ۱۶ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال و ۵۰۰۰ متر مکعب مخزن بخشی از اقدامات است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: اصلاح گسترده شبکه نیز در سطوح مختلف عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای بهبود شرایط دسترسی پایدار مردم مرکز استان به آب شرب پایدار مد نظر داریم، تصریح کرد: برای مناطق سروک، شهرک‌های ولایت و الغدیر نیز چاه‌هایی در دست حفاری و تجهیز داریم.

صالحی گفت: آبگیر تصفیه خانه آب یاسوج نیز تکمیل و با رفع نقص‌های جزئی مانده برای جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در یاسوج آب شرب پایدار را به مردم می‌رسانیم. / باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 111676

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر