خبر خوش درباره بودجه و اعتبارات آموزش و پرورش

اعتبارات آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه افزایش یافت.

خبر خوش درباره بودجه و اعتبارات آموزش و پرورش

 اعتبارات آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه افزایش یافت.

به گزارش عرشه آنلاین؛ با تصمیم رئیس مجلس بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه به کمیسیون تلفیق ارجاع شد که در آن پیش‌بینی برای افزایش سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور می‌شد.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز دوشنبه و در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی ۴ ماده ۹۱ این لایحه را بررسی کردند.

در این بند آمده است: «سازمان برنامه و بودجه مکلف است سالانه سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور را به گونه ای تنظیم نماید که سهم اعتبارات غیر از حقوق و مزایای کارکنان، حداقل ۱۵ درصد از کل هزینه‌های آموزش و پرورش در سقف مصوب جدول شماره ۲۰ ماده ۸۷ این قانون (سهم وزارت آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت) و خارج از حقوق و مزایای کارکنان باشد.»

ابتدا اصل این ماده به رای گذاشته شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند؛ جعفر قادری نماینده شیراز پیشنهاد حذف این بند را مطرح کرد و گفت: این بند باعث افزایش اعتبارات بودجه آموزش و پرورش می شود اما دولت آن را قبول نمی کند؛ آموزش و پرورش صرفه جویی در هزینه های جاری‌اش کند.

محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون تلفیق بیان کرد: نزدیک ۹۸ درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش صرف هزینه های جاری می‌شود و بودجه ای برای تحقیق و پرورش و تربیت بدنی ندارد که یکی از دلایل آن نابسامانی مهندسی منابع استانی است و باعث هدررفت زیاد بودجه می ‌شود. باید کاری کنیم اعتبارات صرف کار اصلی آموزش و پرورش شود.

نجفی خواه نماینده دولت نیز گفت که اجرای این بند ۱۷۲ همت بار مالی دارد و دولت مخالف است.

در نهایت با توجه به مخالفت مجلس با اصل و حذف این بند، با تصمیم رئیس مجلس این بند به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 111339

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر