درخواست ویژه آموزش و پرورش از معلمان و فرهنگیان

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از معلمان خواست تا در نظرسنجی تغییر کتاب های درسی شرکت کنند.

درخواست ویژه آموزش و پرورش از معلمان و فرهنگیان

 رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از معلمان خواست تا در نظرسنجی تغییر کتاب های درسی شرکت کنند.

به گزارش عرشه آنلاین؛ رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت دانش‌آموزان و همکاران ما در مدارس می‌توانند از طریق سامانه نظرسنجی وارد شده و پایه و کتاب درسی مورد نظر خود را انتخاب و نظرات و پیشنهادات و ایرادات احتمالی که به نظر می‌رسد را ثبت کنند‌.

 حجت‌الاسلام ‌علی لطیفی در ویژه برنامه گفت‌وگو در شبکه ملی دانش‌آموزی شاد گفت: ‌فرایند تولید کتاب بسیار زمان‌بر و پیچیده است و هر کتاب درسی که برای بار اول آماده و چاپ می‌شود پس از گرفتن تاییدات لازم در شوراهای تخصصی با حضور صاحب‌نظران به صورت آزمایشی ۱ تا ۲ سال در تعداد محدودی از مدارس منتخب کشور تدریس می‌شود و پس از این مدت و گرفتن بازخورد از معلمان و دانش‌آموزان در خصوص محتوا، متن و حجم کتاب، اصلاحات احتمالی انجام و چاپ نهایی می‌شود. این روند برای تمامی ۹۹۰ عنوان کتاب درسی صورت می‌پذیرد. البته دانش‌آموزان و همکاران ما در مدارس می‌توانند از طریق سامانه نظرسنجی به آدرس www.nazar.roshd.ir وارد شده و پایه و کتاب درسی مورد نظر خود را انتخاب و نظرات و پیشنهادات و ایرادات احتمالی که به نظر می‌رسد را ثبت کنند‌. این نظرات در شوراهای تخصصی بررسی شده و تا جایی که امکان‌پذیر باشد در کتاب‌های درسی اعمال خواهند شد.

‌لطیفی ادامه داد: منابع آموزشی که در سازمان پژوهش علاوه بر کتاب‌های درسی، شامل ۳۰ عنوان مجله رشد، تولیدات چند رسانه‌ای، فیلم، صوت و غیره تولید می‌شوند با هدف کمک به یادگیری مهارت‌ها و شایستگی‌هایی است که دانش‌آموزان باید در مدت تحصیل خود آن را بیاموزند.

وی عنوان کرد: یکی از دو ماموریت مهم سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و هدفمند برای تدوین یک نظام و طرح‌واره که شامل مجموعه شایستگی‌های مورد نیاز دانش‌آموزان است که با توجه به اهمیت این موضوع، در حال تکمیل شدن است.

رئیس سازمان پژوهش افزود: دیگر ماموریت‌ سازمان تولید، توزیع و چاپ کتاب‌های درسی است. در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۵۰ میلیون جلد کتاب چاپ سپاری شده است.

‌لطیفی در پایان ضمن تشکر از زحمات تمامی فرهنگیان گفت ابزار و فرصت و ظرفیت‌ها در مدارس در اختیار شما معلمان گرامی است و این شما عزیزان هستید که می‌توانید ما را در دستیابی اهداف کمک کنید سپاسگزارم.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 109771

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • معلم

        ما دبیران ریاضی سالها نقد کتابها را برای گروه های آموزشی مناطق اعلام کرده ایم. کتبی، شفاهی. ولی گروه ریاضی دفتر تالیف نسبت به کتابشان احساس وحی منزل دارند، فکر می کنند هیچ اشکالی نداره. در حالی که اصلاً برای تدریس چهار زنگ ۸۰-۹۰دقیقه ای هم تألیف نکرده اند کتابها را. متأسفانه مولفان کتابهای درسی بیشتر تحت تأثیر نظرات انتشارات مرات و خیلی سبز و گاج هستند ، تا دبیران ریاضی

      • علی اصغر

        هر موقع شما در نظر سنجی حقوق های کارمندان شرکت کردید ما هم شرکت میکنیم

      ارسال نظر