دادستانی تهران مدیرعامل تپسی را فراخواند /گلایه‌ها از سرویس مدرسه تپسی

ادستانی تهران در پی اظهار نارضایتی‌ها و گلایه‌مندی شهروندان از مشکلات به وجود آمده در ارایه خدمات سرویس مدرسه خودرو اینترنتی تپسی، به موضوع واکنش نشان داد.

دادستانی تهران مدیرعامل تپسی را فراخواند /گلایه‌ها از سرویس مدرسه تپسی

تپسی با شروع سال تحصیلی قصد داشت که با ارائه یک خدمت جدید، سهم بیشتری را از بازار حمل و نقل آنلاین به دست آورد اما عدم برآورد صحیح از میزان تقاضا، چالش‌هایی را برای این شرکت ایجاد کرده؛ به گونه‌ای که بعد از انتقادات در فضای مجازی، حالا پای دادستانی هم به ماجرای سرویس مدرسه تپسی بازشده است. این روزها کاربران در فضای مجازی از عملکرد سرویس مدرسه تپسی گلایه دارند. این در حالی است که به نظر می‌رسد تپسی قصد داشت از این خدمت، برای افزایش سهم بازار خود استفاده کند.

به گزارش عرشه آنلاین هر ساله با شروع مدارس و تکاپوی خانواده‌ها برای آماده کردن فرزندان خود برای حضور در کلاس‌های درس، یکی از مهمترین دغدغه‌های والدین پیدا کردن سرویس مدرسه مطمئن با قیمت مناسب است. از آنجایی که قیمت سرویس مدارس در سال‌های گذشته رو به افزایش بوده و از طرفی استارتاپ‌های حمل‌ونقل مانند تپسی در بین مردم به‌صورت گسترده رواج یافته است، شرکت تپسی تلاش کرد از این فرصت استفاده کند اما ماجرا آنگونه که این شرکت انتظار داشت پیش نرفت.

تجارت نیوز نوشت : تپسی قصد داشت خدمت سرویس مدرسه را کاهش ۳۰ درصدی هزینه و حذف واسطه‌ها ارائه کند. با توجه به تبلیغات گسترده این شرکت که مدتی پیش از بازگشایی مدارس انجام شده بود، سرویس مدرسه تپسی با استقبال خوبی از سوی والدین مواجه شد.

اما این شرکت در عمل نتوانست به تعهدات خود در قبال خانواده‌هایی که خواهان بهره‌گیری از این سرویس بودند عمل کند و حالا موضوعی که قرار بود برند و سهم بازار این شرکت را ارتقا دهد به چالشی جدی برای مسئولان آن تبدیل شده است. به گونه‌ای که امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه دادستانی تهران نیز بررسی موضوع را در دستور کار قرار داده است. پیش از این اما، پدر و مادرها بودند که در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به موضوع واکنش نشان دادند.

دادستانی تهران مدیرعامل تپسی را فراخواند

دادستانی تهران در پی اظهار نارضایتی‌ها و گلایه‌مندی شهروندان از مشکلات به وجود آمده در ارایه خدمات سرویس مدرسه خودرو اینترنتی تپسی، به موضوع واکنش نشان داد.

 تپسی نام تجاری شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس است که قبل از مهرماه با اعلام طرح جدید سرویس مدارس اقدام به ثبت نام سرویس مدرسه کرده و بررسی‌های اولیه حاکی از این است که پس از آغار سال تحصیلی تعهدات خود را انجام نداده و با ارسال پیامک عذرخواهی اقدام به باز گرداندن اصل پول کرده است.

در همین رابطه؛ دادستانی تهران در راستای پیگیری و صیانت از حقوق عامه و به عنوان مدعی‌العموم موضوع را پیگیری می‌کند. 

در این راستا با تشکیل جلسه‌ای در روز دوشنبه با حضور مدیرعامل تپسی و دستگاه‌های متولی از جمله آموزش و پرورش شهر تهران در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

تپسی پس از انتقادات فراوانی که نسبت به روند سرویس تپسی مدرسه از سوی والدین صورت گرفت، با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرد که قادر به ارائه سرویس برای همه دانش‌آموزان ثبت‌نامی نیست. این خبر درحالی اعلام می‌شود که ۱۰ روز از شروع سال تحصیلی می‌گذرد و یافتن سرویس جدید، تقریباً کاری غیرممکن برای والدین است.

روابط‌عمومی تپسی با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرد علی‌رغم تلاش‌هایشان در استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، تنها موفق شدند سرویس مدرسه را برای بخشی از دانش‌آموزان مهیا کنند:

«متأسفانه، قادر به ارائه سرویس برای همه دانش‌آموزان ثبت‌نامی نیستیم. این موضوع طی دو روز گذشته به تمامی والدینی که موفق به ارائه سرویس به آن‌ها نشدیم، اطلاع‌رسانی شد. ما انتظارات و نگرانی‌های والدین را درک می‌کنیم و ضمن قبول مسئولیت این اتفاق، عمیقاً از والدینی که موفق به ارائه خدمت به فرزندانشان نشده‌ایم، پوزش می‌خواهیم.»

تپسی خود را موظف دانسته است که در کنار بازپرداخت تمام هزینه‌ها، تا پایان مهرماه امکان جابه‌جایی دانش‌آموزان با تپسی را به‌صورت رایگان فراهم کند تا فرصتی برای جایگزین‌کردن سرویس داشته باشند.

این موضوع درحالی است که معمولاً تا پیش از آغاز مدارس، تکلیف سرویس دانش‌آموزان نهایی می‌شود و پس از آن یافتن سرویس مدرسه بسیار سخت است.

توضیحات تپسی درباره شکست پروژه سرویس مدرسه

تپسی در بخش دیگری از اطلاعیه خود به دلایل عدم موفقیت سرویس جدیدش اشاره کرده است. آن‌ها مدعی هستند که علت ورودشان به حوزه سرویس مدرسه، کمک به والدین برای رفع دغدغه‌های موجود و ایجاد تحول در بخش سنتی سرویس مدارس از طریق حذف واسطه‌ها بوده است. به اعتقاد تپسی، استقبال والدین از این سرویس نشان داد که این نیاز به‌درستی شناسایی شده؛ اما آن‌ها موفق به پاسخگویی مناسب به این نیاز نشدند. علت آن نیز پیش‌بینی نادرست تیم تپسی از پیچیدگی‌های این سرویس و ظرافت‌های عملیاتی مربوط به آن عنوان شده است

منبع: تجارت نیوز - عرشه انلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 108738

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر