اقدام عجیب آموزش و پرورش / تدریس یک کتاب جدید زنانه در مدارس دخترانه

توزیع بسته‌های بهداشتی دوران بلوغ بین دختران دانش‌آموز آغاز شد.

توزیع بسته‌های بهداشتی دوران بلوغ بین دختران دانش‌آموز آغاز شد.

به گزارش عرشه آنلاین؛ مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش از توزیع بسته‌های بهداشتی دوران بلوغ بین دختران دانش‌آموز و با اولویت مناطق محروم خبر داد.

رابعه امامی رضوی مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش درخصوص آمار دانش‌آموزان دختر در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: از میان ۱۶ میلون و ۷۰۰ هزار دانش آموز، بیش از ۸ میلیون نفر دختر در پایه‌های مختلف تحصیلی مشغول آموزش هستند و نیمی از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز اول ابتدایی نیز دختر هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره فعالیت‌هایی که امسال آموزش و پرورش برای دانش آموزان دختر در دستور کار دارد نیز توضیح داد: امسال برنامه تربیت کنشگر فضای رسانه، برنامه هویت دخترانه، برنامه توانمندسازی دختران با هویت دخترانه و نیز سبک زندگی دخترانه را در دستور کار داریم. در همین راستا دو جلد کتاب تالیف کرده‌ایم و قرار است در سراسر کشور توانمند سازی دختران با استفاده از این دو جلد کتاب انجام گیرد.

توزیع بسته‌های بهداشتی «دوران بلوغ» بین دختران

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش همچنین از  توزیع بسته‌های بهداشتی دوران بلوغ با اولویت مناطق محروم در بین دانش آموزان دختر محصل در متوسطه اول خبر داد و گفت: امسال بحث آموزش‌های مخصوص دوران بلوغ و توزیع بسته های بهداشتی دوران بلوغ برای دختران را در دستور کار داریم. این امر از اول مهر و در سراسر کشور اجرا می شود؛ البته یکی دو سال است که در حال اجراست و امسال هم با اولویت مناطق محروم ادامه دارد.

امامی رضوی در پاسخ به اینکه آیا مشخصا کالای بهداشتی را بین دختران توزیع خواهید کرد، تصریح کرد: این امر را هم به شکل ارائه بسته‌های آموزشی و هم به شکل ارائه کالای بهداشتی برای استفاده دختران در سن بلوغ در متوسطه اول اجرا می‌کنیم چراکه این دختران دقیقا در دوران نوجوانی قرار دارند.

تالیف و تدریس کتابی درباره حقوق و مسئولیت‌های دختران در مدارس

وی در پایان سخنان خود افزود: اقدام دیگر ما در سال تحصیلی جدید، آموزش حقوق و مسئولیت‌های دختران است که برای آن در حال تولید محتوا هستیم. کتاب آن نیز در حال تالیف است که برای ترم بعدی، یعنی نیمسال دوم در مقطع متوسطه اول و دوم انجام می‌گیرد./ ایسنا

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 108290

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر