عضو کمسیون فرهنگی مجلس: افتادن روسری دختران در مدارس اشکالی ندارد

عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حتی خود مدیر مدرسه باید به این نتیجه برسد در مدارسی که مشکلی ندارد دختران بتوانند آزادانه بدون روسری ورزش کرده و راه بروند، این نه اشکال شرعی و نه عرفی دارد و اگر مدیر مدرسه‌ای هم برخورد می‌کند کار بسیار غلطی است.

عضو کمسیون فرهنگی مجلس: افتادن روسری دختران در مدارس اشکالی ندارد

عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تنبیه دختران در مدارس و محیط‌های آموزشی دخترانه به دلیل افتادن روسری را کار بسیار غلط و اشتباهی دانست.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از برخی مدارس دخترانه منطقه ترشیز افزود: افتادن روسری یک دختر در محیط آموزشی و مدرسه دخترانه نه تنها اشکالی ندارد بلکه ممنوع هم نیست.

او تاکید کرد: حتی خود مدیر مدرسه باید به این نتیجه برسد در مدارسی که مشکلی ندارد دختران بتوانند آزادانه بدون روسری ورزش کرده و راه بروند، این نه اشکال شرعی و نه عرفی دارد و اگر مدیر مدرسه‌ای هم برخورد می‌کند کار بسیار غلطی است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اینکه گفته شده برخی بودجه‌ها مانند کتابخانه‌های مدارس حذف و به نصب دوربین در مدارس اختصاص یافته کار بسیار غلطی است.

او با اظهار تأسف از اینکه نتوانستیم نسل جوان را به خوبی بشناسیم و با آنها ارتباط برقرار کنیم، افزود: حتی اینکه بعضاً گفته می‌شود مدیران برخی مدارس در شهرستان‌ها به گشتن کیف دانش آموزان می‌پردازند نه تنها کار اشتباه و غلط و ممنوع است بلکه معتقدم تفتیش عقاید و آدم‌ها ممنوع است.

او در ادامه در واکنش به سخنانی که گفته شده بود فقط نماز ملاک ارزیابی در پذیرش مسئولیت‌هاست، افزود: هرچند یکی از ملاک‌های آدم‌های خوب نماز است ولی اینکه هر فرد نمازخوان آدم خوبی باشد اصلاً این گونه نیست، برخی از آن‌هایی که پیشانیشان پینه بسته بود و اهل نماز شب و روزه بودند جاسوس و مفسد از کار درآمدند.

این نماینده مجلس با تأکید براینکه نماز به تنهایی نمی‌تواند ملاک و معیار ارزیابی در پذیرش مسئولیت‌ها باشد، تصریح کرد: برخی مسئولان باید در بیان سخنانشان دقت بیشتری داشته باشند.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 72250

ارسال نظر