هزینه تبلیغ در گوگل ماهانه چقدر است؟

در این مطلب قصد داریم برای شما در رابطه با نحوه تبلیغ در گوگل ماهانه صحبت کنیم و بگوییم که هر ماه برای این تبلیغات باید چقدر هزینه بپردازید.

هزینه تبلیغ در گوگل ماهانه چقدر است؟

تبلیغات در گوگل یکی از اقداماتی است که برای صاحبان کسب و کار ضرورت بسیار زیادی دارد. تبلیغات در گوگل که یک موتور جستجوی بسیار بزرگ است، می‌تواند تا حد بسیار زیادی به رشد کسب و کارها کمک کند. در این محتوا ما قصد داریم برای شما در رابطه با نحوه تبلیغ در گوگل ماهانه صحبت کنیم. همچنین قصد داریم برای شما بگویم که هر ماه برای این تبلیغات باید چقدر هزینه بپردازید. دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز بسیار تعیین کننده و مهم است. هر فردی که سایتی دارد و یا یک کسب و کار مجازی را زیر نظر دارد، با اهمیت مارکتینگ آشناست.

یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده از خدمات تبلیغ در گوگل است. استفاده از خدمات تبلیغ گوگل یا به عبارت دیگر گوگل ادز، می‌تواند باعث شود ترافیک ورودی به سایت‌ها تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند. گوگل به سایت‌ها کمک می‌کند تا بتوانند با پرداخت هزینه و بالا بردن کیفیت سایت؛ مشتریان زیادی را به سمت خودشان روانه کنند. شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که چگونه می‌توان از میان سایت‌ های بسیار زیادی که برای تبلیغ در گوگل اقدام می‌کنند؛ رتبه مناسبی را کسب کرد.

روند تبلیغ کردن در گوگل 

همان طور که همه شما ممکن است بدانید، تبلیغ در گوگل یکی از تاثیرگذارترین اقدامات در مارکتینگ است. گوگل می‌تواند با استفاده از پلتفرم های مخصوص به خود ترافیک بسیار زیادی را به سمت سایت شما روانه کند. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که هزینه تبلیغ در گوگل چقدر است. موارد گوناگون و زیادی وجود دارند که می‌توانند روی این موضوع تأثیرگذار باشند. شما برای تبلیغ در گوگل نیاز به ساخت یک اکانت در گوگل ادز دارید. شما می‌توانید از طریق این اکانت پرداخت هزینه را انجام دهید و تبلیغ مناسبی را داشته باشید. بر اساس نوع تبلیغ شما هزینه‌های متفاوتی برای شارژ کردن حساب تعیین می‌شود.

شاید برای شما جالب باشد بدانید که هزینه تبلیغ در گوگل نیز به صورت مزایده‌ای می‌باشد. یعنی هر سایتی که با کلمات کلیدی مشابه هزینه بیشتری را پرداخت کند رتبه مناسب‌تری را در زمینه تبلیغ به دست می‌آورد. شما باید هوشمندی به خرج دهید و کلمه کلیدی درست و مناسبی را انتخاب کنید. کلمات کلیدی مناسب می‌توانند به صورت مستقیم مخاطب را به سمت شما هدایت کند. از طرف دیگر شما باید تبلیغ خود را به صورت خلاقانه و مناسب طراحی کنید تا باعث جلب توجه کاربران شود. به‌ هر حال شما باید از تمامی توانایی‌های خودتان بهره ببرید تا بتوانید افراد را به سمت سایت خودتان جذب کنید.

توجه کنید که در مرحله اولیه شما برای استفاده از خدمات تبلیغ در گوگل به بودجه‌های متفاوتی نیاز دارید. باید این‌موضوع را بدانید که ساخت اکانت گوگل ادز به صورت کاملاً رایگان می‌باشد. یعنی شما برای ساخت اکانت هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنید. در مرحله بعدی می‌توانید با توجه به بودجه خودتان آن را شارژ کنید. نحوه تبلیغ در گوگل به این صورت می‌باشد که به ازای هر کلیک کاربر و مقداری از شارژ حساب شما کم می‌شود. در واقع برای نمایش تبلیغ در گوگل از شما هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. بلکه شما تنها زمانی هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید، که کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند. این موضوع تا حد بسیار زیادی می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند. اما به این ‌موضوع توجه داشته باشید که موارد گوناگون و زیادی دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند باعث شوند هزینه تبلیغ در گوگل متفاوت باشد.

مزایای تبلیغ در گوگل چیست؟

شما می‌توانید با تبلیغ در گوگل مخاطبین بیشتری را به سمت خودتان جذب کنید. همچنین می‌توانید در هزینه‌های تبلیغات خود تا حد بسیار زیادی صرفه جویی کنید و نرخ بازگشت سرمایه را تا حد بسیار زیادی بالاتر ببرید. علاوه بر این موارد، شما با این کار اعتمادسازی برند خودتان را بیشتر می‌کنید. این موارد می‌توانند به شما کمک کنند که در نهایت کسب و کار خودتان را در یک مسیر درست هدایت کنید و به پیشرفت مد نظرتان برسید.

هزینه تبلیغ در گوگل چقدر است؟

توجه کنید که ما نمی‌توانیم یک قیمت از پیش تعیین شده و مشخص را برای تبلیغ در گوگل ماهیانه برای شما داشته باشیم. شما با توجه به بودجه‌ای که دارید و تعداد کلیک که مد نظرتان می‌باشد می‌توانید هزینه ‌های متفاوتی را بپردازید. پکیج‌های گوناگونی در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ وجود دارند که هزینه‌های متفاوتی را برای تبلیغ در گوگل از شما دریافت می‌کند. شما می‌توانید از این پکیج ها استفاده کنید یا خودتان به صورت دستی اکانت گوگل ادز خودتان را شارژ کنید. به هر حال این شما هستید که می‌توانید با توجه سلیقه و خواسته خودتان از روش ‌های گوناگونی برای تبلیغ در گوگل بهره ببرید.

عوامل موثر بر هزینه تبلیغ در گوگل ماهیانه

هوشیار بودن

مورد اولی که می‌تواند در هزینه تبلیغ در گوگل تأثیرگذار باشد، هوشیار بودن می‌باشد. هر چه شما کلمه کلیدی مؤثر تر و بهتری را برای تبلیغ خود استفاده کنید، تأثیرگذاری کلمه گیری نیز بیشتر می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا ترافیک بیشتری به سمت سایت شما روانه شود. در واقع شما با کمترین میزان بودجه برای تبلیغ می‌توانید سیل وسیعی از بازدیدها برای سایت خود داشته باشید. توجه کنید شما باید به سراغ کلمات کلیدی بروید که رقبای شما کمتر از آن استفاده می‌کنند. این موضوع تا حد بسیار زیادی می‌تواند تأثیرگذاری تبلیغات شما را بیشتر کند.

مکان مورد نظر برای نمایش تبلیغ و ویژگی‌های تبلیغ

مورد دیگری که در هزینه تبلیغ در گوگل تأثیرگذار است، مکان نمایش تبلیغ می‌باشد. شما باید مشخص کنید که می‌خواهید در ابتدای صفحه، انتهای صفحه و یا بخش‌های دیگر تبلیغات نمایش داده شود. هر کدام از این بخش‌ها می‌توانند هزینه‌های متفاوتی را از شما بگیرند. برای مثال اگر شما بخواهید در صفحه اول گوگل تبلیغ خودتان ثبت کنید، قاعدتاً باید هزینه بیشتری را بپردازید. همین موضوع باعث می‌شود تا تفاوت در پرداخت هزینه در شرایط گوناگون ایجاد شود.

اگر بخواهیم به صورت دقیق‌تر در رابطه با تبلیغ هزینه تبلیغ در گوگل ماهانه صحبت کنیم باید روند کسب و کارها نیز در نظر بگیریم. برای مثال اگر شما به عنوان یک فرد تازه‌کار می‌خواهید تبلیغات در گوگل را شروع کنید، بهتر است که با حدود دو میلیون تومن بودجه کار خودتان شروع کنید. هنگامی ‌که شما به طور کامل روند استفاده از خدمات تبلیغات در گوگل را یاد گرفتید، می‌توانید بودجه خودتان را بیشتر کنید. در کنار بیشتر کردن بودجه، علم و تجربه شما نیز بالاتر می‌رود. همین موضوع باعث می‌شود تا شما با هزینه ‌های مشابه نرخ بازگشت سرمایه بیشتری را تجربه کنید.

شاید شنیدن این ارقام کمی سرسام‌آور باشند اما به این موضوع توجه کنید که نرخ بازگشت سرمایه این تبلیغات تا حد بسیار زیادی بالا می‌باشد. توجه کنید که این هزینه هیچ گاه از پیش تعیین ‌شده نیست. برای مثال شما ممکن است که روزی بدون هیچ‌گونه مشکل و شک ‌و تردیدی تا بیست یا سی میلیون تومان نیز به صورت ماهانه برای تبلیغ در گوگل پرداخت کنید. اما این ‌موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که شما نرخ بازگشت سرمایه را به‌ خوبی مشاهده کنید. برای مثال اگر شما ماهی سی میلیون تومان برای تبلیغات پرداخت کنید ممکن است که حتی تا شصت میلیون تومان درآمدزایی بیشتری را داشته باشید. این ‌موضوع باعث می‌شود تا شما به‌ راحتی و بدون هیچ ‌گونه مشکل در آینده نیز از خدمات تبلیغات در گوگل بهره ببرید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 10712

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر