پاس کاری نیروهای شرکتی برای طرح ساماندهی استخدام بین مجلس و دولت/ زور پیمانکاران می چربد؟

طرح ساماندهی نیروهای شرکتی و پیمانکاری در بخش های دولتی با وجود تصویب نمایندگان، همچنان گرفتار پاس کاری بین مجمع تشخیص مصلحت و مجلس است.

پاس کاری نیروهای شرکتی برای طرح ساماندهی استخدام بین مجلس و دولت/ زور پیمانکاران می چربد؟

طرح ساماندهی نیروهای شرکتی و پیمانکاری در بخش های دولتی با وجود تصویب نمایندگان، همچنان گرفتار پاس کاری بین مجمع تشخیص مصلحت و مجلس، دولت و شورای نگهبان است.طرح ساماندهی کارکنان دولت  با اعلام ابهاماتی از سوی  شورای نگهبان دوباره به مجلس برگشت تا اصلاح شود  طرح ساماندهی کارکنان پس از چند سال و تصویب نهایی در مجلس  مغایر با سیاست های کلی نظام تشخیص داده شده است و به نظر می رسد با توجه به در پیش بودن بررسی لایحه برنامه هفتم و بودجه و بررسی بودجه سال 1403 و همچنین انتخابات مجلس این طرح فعلا از دستور کار خارج شود  . ایراد مجدد مجمع تشخیص به طرح ساماندهی کارکنان دولت این بار نیز تکرار شد. طرح ساماندهی کارکنان دولت گویا بار سنگین مالی دارد. 

به گزارش عرشه آنلاین   طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با مداخله‌ هیات نظارت مجمع تشخیص، طرحی که بیش از هشتاد درصد نمایندگان مجلس به آن رای مثبت داده بودند، در شورای نگهبان رد شد و  دوباره به کمیسیون اجتماعی برگشت.اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از نشستی در ارتباط با طرح ساماندهی خبر دادند؛ این جلسه به گفته‌ نمایندگان بازهم به رفع ابهام طرح اختصاص دارد.

این در حالیست که جامعه‌ی مشمولان طرح از این معطلی طولانی انتقاد دارند؛ تعدادی از کارگران عسلویه به ایلنا گفتند: آیا بازهم شش ماه دیگر باید منتظر رفع ابهام مجدد و سیکل چرخشی بی‌فایده بمانیم؟

به گفته آن‌ها، کارگران بیش از سه سال است منتظرند و امید خود را به تصویب طرح از دست داده‌اند، آن هم وقتی که دیگر زمان چندانی تا پایان کار این مجلس باقی نمانده است.

محمدی (کارگر شرکتی عسلویه) با انتقاد از ایراد گرفتن مجمع تشخیص گفت: چرا بعد از دو سال انتظار وقتی طرح می‌رفت تبدیل به قانون شود، مداخلات فراقانونی طرح را متوقف کرده است؟ چرا حامیان پیمانکاران آن‌چنان قدرتمند هستند که مقابل رای هشتاد درصد نمایندگان مجلس می‌ایستند؟

او با بیان اینکه طرح ساماندهی بار مالی ندارد و موجب صرفه‌جویی می‌شود می‌گوید: این طرح با حذف واسطه‌ها، بار مالی نهادهای دولتی را کاهش می‌دهد و عدالت را برای یک میلیون نفر به ارمغان می‌آورد؛ ما متاسفیم که نمی‌گذارند نیروی انسانی به آرامش برسد.

اسد. الف، کارگر شرکتی یکی از فازهای عسلویه با انتقاد از کارشکنی‌های بسیار می‌گوید: مجمع تشخیص بعد از دو سال انتظار به ما پاداش تلخی داد؛ جالب اینجاست که اعضای کمیسیون اجتماعی بعد از تصویب طرح در صحن با قاطعیت می‌گفتند طرح به زودی تبدیل به قانون می‌شود اما حالا عقب کشیده‌اند و می‌گویند باز باید رفع ایراد صورت بدهیم!او با بیان اینکه «کدام ایراد؟ واقعاً چرا با طرح مخالفت می‌شود؟» افزود: نمی‌گذارند پیمانکاران و واسطه‌ها حذف شوند؛ باید بپذیریم واسطه‌ها پشت‌شان به کوه گرم است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 107007

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • علی

        مسولین روز قیامت چه جوابی دارند به وقت و هزینه کارگر که از دست رفته وپول کلانی که گیر پیمانکار می‌افتد آیا رهبری نباید برای حمایت از قشر کارگر به خاطر خدا ورود کند.بنده که مدت ۱۵ سال شرکتی هستم به هیچ عنوان از حقم نمیگذرم .از مراجع تقلید هم می‌خواهم ورود کنند .چون در روز روشن دارند حق قشر عظیمی از جامع را پایمال میکنند

      ارسال نظر