رئیسی :آنچه در رتبه‌بندی معلمان انجام شده کف کار است نه سقف کار |

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نقش مدیران مدارس در شکل‌گیری شخصیت و هویت دانش آموزان و تعلیم و تربیت آنان بی‌بدیل است، گفت: مدیران این دستگاه در تحقق ایجاد تحول نقش‌آفرین هستند.

رئیسی :آنچه در رتبه‌بندی معلمان انجام شده کف کار است نه سقف کار |

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نقش مدیران مدارس در شکل‌گیری شخصیت و هویت دانش آموزان و تعلیم و تربیت آنان بی‌بدیل است، گفت: مدیران این دستگاه در تحقق ایجاد تحول نقش‌آفرین هستند.

سید ابراهیم رئیسی در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز اول ربیع الاول تصریح کرد: این نشست در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با شرکت مدیران برگزار می شود که نقش آفرین در تحقق تحول در آموزش و پرورش هستند.

وی نقش مدیران در شکل گیری شخصیت و هویت دانش آموز و تعلیم و تربیت را بی بدیل دانست و افزود: یک تحول باید شناختی، فرایند و نهادی باشد و در انجام این تحول شرط اول باور به تحول است، شرط انجام یک مدیریت موفق، هدفدار بودن، برنامه بودن و کنترل و نظارت نسبت به فرایندها و به کارگیری تمام ظرفیت ها در راستای رسیدن به هدف است. 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مدیران قبل از هرچیز و هرکس باید خود را در محضر پروردگار متعال و پاسخگوی او ببینند، اظهار داشت: در سلسله مراتب اول پاسخگویی به خدا، دوم عموم شهروندان، سوم ارباب رجوع و چهارم پاسخگویی به سلسله مراتب سازمانی تعریف می شود. در نظام مدیریتی و فرهنگی، دینی بخشی از پاسخگویی که از همه کار سازتر است پاسخگویی به ذات مقدس کبریایی است و لذا در تعریف نظام های کنترلی و نظارتی معتقدیم خود کنترلی کارآمد ترین نظام کنترلی است. 

آیت الله رئیسی اظهار کرد: یک فرد باید خود را موظف به اجرای وظیفه و توجه به اخلاق فردی و جمعی بداند و همواره تلاش خود را در راستای این ماموریت بکار گیرد.

تحول در آموزش و پرورش باید مستند به سند تحول باشد

وی توسعه اخلاق در هر سازمان را از نکات مهم در یک دستگاه برشمرد و بیان کرد: تعلیم و تربیت نماد و نمود اخلاق است و رفتار الگویی و تربیت برای همگان اهمیت دارد به ویژه برای کسانی که در مدارس تعلیم می بینند.انسان های عدالت‌خواه و حق خواه در مدارس ساخته می شود.

رئیس جمهور محور تحول در آموزش و پرورش را مدارس دانست و تاکید کرد: این تحول باید مستند به سند تحول آموزش و پرورش باشد تا یک حرکت هماهنگ ایجاد شود و تمامی بخش ها با هم مرتبط  و مستند به این سند شوند و باید مدرسه ای در تراز شکل گیرد.

آنچه در رتبه‌بندی معلمان انجام شده کف کار است نه سقف کار

وی با اشاره به اینکه باید با استفاده از تجربیات و اندوخته های مدیران و معلمان گامی بلند در راستای این تحول برداشته شود، خطاب به مدیران و معلمان اظهار داشت: عنوان کرد: این همت شما را می طلبد زیرا در تربیت نیروی انسان کارآمد، مومن و انقلابی اثرگذار هستید. 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جلسه شورای عالی آموزش و پرورش از دیگر شوراهایی است که برای من متمایز است زیرا ماموریت متمایز دارد، گفت: آنچه در رتبه بندی معلمان انجام شده کف کار است نه سقف کار و این تنها بخش مالی و معیشتی است و این مقدمه جایگاه و منزلت معلم است.  

آیت الله رئیسی اساس کار رتبه بندی معلمان  را دانش افزایی، به هنگام شدن و به روز شدن جایگاه علمی، دانشی و بینشی معلم و هویت وی دانست.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 106400

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر