درخواست مهم درباره پرداخت مابه‌التفاوت افزایش دریافتیِ مستمری‌‌بگیرانِ

درخواست مهم درباره پرداخت مابه‌التفاوت افزایش دریافتیِ مستمری‌‌بگیرانِ

 اواسط هفته‌ی جاری، وزیر کار از افزایش ۲۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از شهریور ماه امسال خبر داد. بهروز مروتی، فعال حوزه معلولان، در خصوص افزایش ۲۰درصدیِ مستمری مددجویان گفت: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲، مستمریِ مددجویان را ۲۰درصد اضافه کرده بود که بعدا مجلس رقم این مستمری را به ۴۰درصد رساند. البته سازمان برنامه و بودجه رغبتی به این افزایش ۴۰درصدی نداشت و شش ماه مصوبه‌ی مجلس اجرا نشد و مددجویان با همان ۲۰درصد افزایشِ مندرج در بودجه مستمری می‌گرفتند. 

مروتی گفت: افزایش ۲۰درصدی‌ای که وزیر کار از آن صحبت کرده در واقع همان مصوبه‌ی مجلس است که بعد از ۶ ماه قرار است اجرایی شود. البته افزایش ۴۰درصدیِ مستمریِ معلولان برای سال جدید، رقم چندانی نیست؛ مثلا اگر کسی سال گذشته ۵۵۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کرد، با افزایش ۴۰درصدی این رقم به ۷۷۰هزار تومان می‌رسد که با توجه به سبد معیشتِ نزدیک به ۲۰ میلیون تومانی و خط فقرِ رسمیِ ۱۵ میلیون تومانی، این افزایش عملا نمی‌تواند باری از روی دوش ما بردارد. 

این فعال حوزه‌ی معلولان گفت: موضوع مهم در موردِ افزایشِ ۲۰ درصدی، پرداختِ مابه‌التفاوتِ این رقم برای ۶ ماه نخست سال است، که هنوز صحبتی از آن نشده است. 

مروتی افزود: ما در سه نامه‌ی جدا مطالباتِ خود را در خصوص معوقات‌‍‌مان به سازمان برنامه و بودجه مطرح کردیم. متاسفانه در شرایط فعلی جامعه، از محروم‌ترین قشر جامعه همین مستمری را هم ۶ ماه دریغ کردند و اکنون معلوم نیست چه زمانی قرار است مابه‌التفاوتِ این ۶ ماه پرداخت شود. ضمن اینکه ما ۲ ماه حق پرستاری، ۴ ماه مابه‌التفاوت افزایش کمک هزینه لوازم بهداشتی معوق داریم و همچنین کمک هزینه معیشتی خردادماه را دریافت نکرده‌ایم. از طرفی، بودجه‌های دیگری نیز در ردیف سازمان بهزیستی آمده که هنوز از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت نشده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 106250

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر