آمارهای باورنکردنی از تعداد سفرهای مردم به مشهد،گیلان و مازندران

طبق آمار مقامات استانی در یک هفته اخیر ۸ میلیون نفر به مشهد ،۵ میلیون نفر به گیلان و ۳ میلیون نفر به مارند ان سفر کرده اند

آمارهای باورنکردنی  از تعداد  سفرهای مردم  به مشهد،گیلان و مازندران

طبق آمار مقامات استانی در یک هفته اخیر  ۸ میلیون نفر به مشهد ،۵ میلیون نفر به گیلان و ۳ میلیون نفر به مارند ان سفر کرده اند

مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: آمار ورودی زائران رضوی به مشهد تا شب جمعه ۲۳ شهریورماه، حدود ۳.۵ میلیون نفر برآورد شده است‌.

محمدعلی توسلی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد اظهار داشت: پیش‌بینی حضور ۸ میلیون زائر در این ایام را داریم و تمامی نهادهای استانی برای خدمتگزاری پای کار هستند.

وی افزود: آمار ورودی در ۲۲ شهریور ۲۴۰ هزار و ۷۸۷ نفر بوده که ۱۱ هزار و ۷۰۸ نفر از طریق هوایی، ۲۰ هزار و ۷۲۴ نفر ریلی، ۳۷ هزار و ۳۹۵ نفر جاده‌ای و ۱۷۰ هزار و ۹۶۰ نفر به صورت شخصی وارد مشهد شدند.توسلی تصریح کرد:آمار اسکان نیز تاکنون ۳ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۸۰ نفر شب بوده که ۸۷ درصد مراکز اسکان اضطراری و ۱۵ درصد سالن‌های ورزشی نیز تکمیل شده است.

مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این زائران برای برگزاری مراسم عزاداری روز‌های آخر صفر به ویژه سالروز شهادت امام رضا (ع)، از طریق هوایی، ریلی، جاده‌ای و یا با وسیله نقلیه شخصی از تمام مبادی‌های ورودی به مشهد آمده اند که تعداد این زائران همچنان در حال افزایش است.

وی اعلام کرد: پیش‌بینی حضور ۸ میلیون زائر در این ایام را داریم و تمامی نهادهای استانی برای خدمتگزاری به آنان پای کارند.

اقامت ۵ میلیون مسافر در گیلان طی ۲ روز اخیر

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: از روز ۲۲ تا ۲۴ شهریورماه تاکنون ۳ میلیون و ۳۰۰ نفر مسافر و گردشگر وارد گیلان شده‌اند و حدود ۵ میلیون نفرشب مسافر در مراکز اقامتی ثابت و سیار استان اقامت داشتند.

، ولی جهانی با بیان اینکه گیلان به جهت قابلیت‌های گردشگری یکی از مقاصد اصلی مسافران و گردشگران است، در خصوص آخرین آمار ورود مسافران به گیلان اظهار کرد: باتوجه به پایان ماه صفر، از روز ۲۲ تا ۲۴ شهریورماه تاکنون ۳ میلیون و ۳۰۰ نفر مسافر و گردشگر وارد گیلان شده‌اند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: حدود ۵ میلیون نفرشب مسافر در مراکز اقامتی ثابت و سیار استان اقامت داشتند، شهرستانهای رشت، بندر انزلی، آستارا، لاهیجان، فومن و رودسر بیشترین مسافران اقامت کننده را داشته است.

 

جهانی بیان کرد: با توجه به بررسی به عمل آمده، گردشگران بیشترین بازدید را در شهر تاریخی ماسوله، قلعه رودخان، موزه میراث روستایی، شهر بندرانزلی و لاهیجان داشته‌اند.

وی اضافه کرد: ۳۵ میلیون گردشگر از ابتدای امسال به گیلان سفر کرده اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 106239

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر