دو خبر مهم استاندار تهران درباره تغییر ساعت کاری ادارات

استاندار تهران با بیان اینکه طرح تغییر ساعت کاری ادارات در روز ۱۵ شهریورماه پایان می‌یابد، گفت: این طرح در مدیریت مصرف انرژی در پایتخت بسیار اثرگذار بود.

دو خبر مهم استاندار تهران درباره تغییر ساعت کاری ادارات

 ساعات کاری ادرات به حالت قبل برمی گردد  استاندار تهران ساعت کاری ادارات را مانند قبل اعلام کرد. ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های دولتی  در حالی به حالت قبل برمی گردد که مشکلاتی را برای کارمندان و مردم  به همراه داشته است. تاکنون چندین بار ساعت کاری ادارات دست خوش تغییراتی شده است. قرار است ساعت کاری ادارات شناورسازی شود.​ بحث شناورسازی ساعات کاری نیز در دستور کار قرار گرفت  .استاندار تهران با تاکید بر مدیریت ترافیک در پایتخت و  ساعت کاری ، گفت: طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات و مراکز آموزشی مدلی موفق در کنترل ترافیک است و ضرورت دارد شناورسازی ساعت کاری  ادامه یابد.

 جزئیات برنامه جدید دولت برای ساعت کاری ادارات اعلام شده که در ادامه این مطلب عرشه آنلاین می خوانید.

ساعت کار ادارات از ۱۵شهریور به حالت عادی برمی‌گردد

استاندار تهران با بیان اینکه طرح تغییر ساعت کاری ادارات در روز ۱۵ شهریورماه پایان می‌یابد، گفت: این طرح در مدیریت مصرف انرژی در پایتخت بسیار اثرگذار بود.

علیرضا فخاری  گفت: در سال های اخیر بدلیل خشکسالی و گرما مصرف انرژی از جمله برق و آب در تهران و سایر کلانشهرها افزایش چشمگیری داشته که اجرای طرح تغییر ساعت کاری ادارات از ۶ صبح تا ۱۳ در مدیریت مصرف انرژی بسیار اثر گذار بود.

وی افزود: این طرح موجب شد که در زمان اوج مصرف کارکنان ادارات از محل کار خارج و طبق گزارشات انجام شده کارکنانی هم که در دستگاه ها بعد از ساعت کاری حضور داشتند از مولدهای خورشیدی استفاده کردند و همچنین اداراتی که پرمصرف شناخته شدند نسبت به قطع برق اقدام شد.

استاندار تهران ادامه داد: طبق بازدیدهای میدانی از ادارات، بالای ۹۰ درصد از دستگاه ها با حداقل مصرف اوج گرما را مدیریت کرده ولی از ۱۵ شهریورماه ساعت کاری ادارات به روال گذشته باز می گردد.

وی در خصوص اجرای طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات از اول مهرماه نیز گفت: جلسات متعددی در شورای ترافیک استانداری برگزار شده که از مهرماه به لحاظ مدیریت ترافیک طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات اجرا خواهد شد و امسال تلاش کردیم یک تناسبی بین ساعت کاری ادارات با مراکز آموزشی ایجاد کنیم و به نوعی تقسیم ترافیک شده و کارکنان در یک ساعت مشخص و همچنین دانش آموزان و دانشجویان نیز در یک ساعت مشخص به محل کار و تحصیل بروند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت از جمله ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی تقویت خواهد شد و از شهروندان تهرانی درخواست داریم برای رفتن به محل کار و تحصیل تا جایی که می توانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

به گفته وی، مدیریت ترافیک شهری پایتخت نیازمند عزم جدی دولت و مدیریت شهری است و همه در یک مسیر قرار داریم تا بتوانیم ترافیک پایتخت را در زمان شلوغی مدیریت کنیم.

فخاری یادآور شد: ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از فرسودگی چندین ساله برخوردار است که به همت وزارت صمت تلاش شده که اتوبوس و تاکسی های جدید به این ناوگان تزریق شود و در مهرماه نیز پیش بینی شده حداقل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان تزریق شود.

استاندار تهران: تداوم طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات ضروری است

استاندار تهران با تاکید بر مدیریت ترافیک در پایتخت، گفت: طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات و مراکز آموزشی مدلی موفق در کنترل ترافیک است و ضرورت دارد این طرح ادامه یابد.

علیرضا فخاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طرح شناور سازی ساعت کاری ادارات و مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها بسیار در کنترل ترافیک موثر است و این طرح باید با همکاری مدیریت شهری و سایر دستگاه‌ها در تهران تداوم داشته باشد.

وی افزود: از مهر با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و با توجه به اینکه حدود ۳۰ درصد جمعیت تهران قشر دانش آموز و دانشجو است ضرورت دارد که طرح شناورسازی با مدل بهتری در تهران اجرا شود تا بتوانیم ترافیک مهرماه را به نوعی مدیریت کنیم.

استاندار تهران ادامه داد: سال گذشته این طرح موجب کاهش ۳۰ درصد ترافیک صبحگاهی در تهران شده که تلاش داریم با مدیریت ساعت کاری ادارات و مراکز آموزشی امسال این طرح را با کیفیت بهتری انجام دهیم.

به گفته وی، تهران اکنون به اوج جمعیت خود رسیده و هر چقدر نیز ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند نمی توان این حجم از ترافیک را مدیریت کرد و باید به سمت و سوی مدیریت در ساعت شروع و پایان کار ادارات و مراکز آموزشی رویم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در مدل جدید که در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد ساعت شروع ادارات نیز بصورت شناور لحاظ خواهد شد و تغییراتی در ساعت شروع مدارس و دانشگاه ها خواهیم داشت که در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

به گفته وی، شورای حمل و نقل و ترافیک استان تهران نیز به صورت منظم در محل استانداری برگزار می شود و شهرداری تهران قرار است تا مهر تعدادی اتوبوس و ون را به ناوگان خود اضافه کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز با اشاره به تأثیر تغییر ساعات کاری ادارات بر الگوی ترافیکی شهر گفت: توزیع ترافیک دلیل اصلی کاهش بار ترافیکی در معابر پایتخت است چرا که با تغییر ساعات تردد، از ساعت ۰۵:۳۰ شاهد شروع و کاهش ترافیک هستیم.

سردار محمد حسین حمیدی اظهار داشت: تغییر ساعات کاری ادارات باعث تغییر در الگوی ترافیکی شهر تهران و در نتیجه توزیع ترافیک در طول ساعات روز و البته کم حجم شدن تردد در ساعات پیک معمول ترافیک پایتخت شده است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 104439

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • محمد

        کلی نوشتی بغیر از ساعات شروع و پایان را

      • ناشناس

        کلانشهرهای تهران و کرج و اصفهان و شیراز ... به خاطر هجوم اتباع ترک و لر و کرد به گند کشیده شده.
        مردم باید بیدار شن و اینها رو بین خودشون راه ندن‌ اینها اگر عرضه داشتن تو شهرخودشون میموندن نه اینکه بریزن جاهای دیگه.
        طبیعت و آب و هوا وفرهنگ همه چیز ما رو نابود کردن‌.

        • جوابیه اون ادم بی فرهنگ

          چقدرتو ترحم برانگیزی چقدرتوحال بهم زنی

      • ناشناس

        از بس دروغ به ملت گفتین همه را از دین دیانت بی زار کردید شما دولت ها بگوید ماست سفیده مردم باور نمیکنن همش؟دروغ دروغ تا کی کار درستی نمی کنین

      • حسن

        من یک کارمند هستم .
        بیشترین اذیت را در تمام مدت خدمت ۳۴ ساله آن در وزارت نفت را تجربه کردم .
        هر روز ساعت ۵ صبح از خانه خارج می شدم وساعت ششصبح به محل کار می رسیدم.
        تمام طول روز را مشغول چرت زدن می گذراندم .
        حتی لحظه‌ای هوشیاری نداشته ام تا اینکه ساعت ۱۷ به منزل برگردم.
        خاک بر سر طراح و خاک بر سر مجری .

      ارسال نظر