خبر مهم برای بازنشستگان / پیشنهاد مجلس ؛ بازنشستگان ۹۰ درصد شاغلان حقوق بگیرند

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان گفت: پیشنهاد کمیسیون اجتماعی این است که تا ۹۰ درصد از حقوق شاغلان در همسان سازی برای بازنشستگان در نظر گرفته شود.

خبر مهم برای بازنشستگان  / پیشنهاد مجلس ؛ بازنشستگان  ۹۰ درصد شاغلان حقوق بگیرند

همسان سازی حقوق بازنشستگان  به کجا رسید؟ آیا همسان سازی حقوق بازنشستگان می‌شود؟امروز یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان گفت: پیشنهاد کمیسیون اجتماعی این است که تا ۹۰ درصد از حقوق شاغلان در همسان سازی برای بازنشستگان در نظر گرفته شود.  

 حقوق بازنشستگان که قرار بود با همسان‌سازی و متناسب‌سازی افزایش یابد، همچنان به طور کامل اجرایی نشده است؛ هر چند دولتی‌ها می‌گویند که همسان سازی حقوق بازنشستگان  اجرایی خواهد شد. نمایندگان مجلس نیز می‌گویند دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با جدیت دنبال می‌شود. 

به گزارش عرشه آنلاین ، حقوق بازنشستگان در مردادماه در حالی در شهیرورماه  در حالِ واریز شدن است که اشکالات باقیمانده‌ی متناسب‌سازی برطرف نشده؛ در چنین شرایطی، نمایندگان مجلس دوباره از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون‌ها خبر داده‌اند اما این خبر هیچ جزئیاتی ندارد! بودجه چقدر است، چگونه قرار است اجرا شود،

خلیل بهروزی فر ، با اشاره به وجود احکام قانونی در زمینه الزام دولت بر همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان اظهار کرد: در کنار قوانین موجود، در این زمینه در کمیسیون اجتماعی مصوب شد که از طرف این کمیسیون به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شود تا ۹۰ درصد از حقوق شاغلان در همسان سازی برای بازنشستگان در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: پیشتر از سوی مجلس مصوبه‌ای درباره لزوم اقدام دولت به اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان به تصویب رسیده است؛ ما در این زمینه قانونی مصوب کردیم و دولت نیز باید آن را اجرا کند.

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده۳۰ قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، دولت مکلف است بررسی‌های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب‌سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف را انجام دهد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 103563

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر