درخواست مهم وزیر آموزش و پرورش از معلمان/ سن بازنشستگی معلمان تغییر می کند؟

وزیر آموزش و پرورش از معلمان خواست تا بازنشستگی خودرا به تعویق بیندازید

درخواست مهم وزیر آموزش و پرورش از معلمان/ سن بازنشستگی معلمان تغییر می کند؟

وزیر آموزش و پرورش از معلمان خواست تا بازنشستگی خودرا به تعویق بیندازید 

وزیر آموزش و پرورش گفت سن بازنشستگی فرهنگیان کمتر از سایر اقشار است

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در راستای جلوگیری از بازنشستگی فرهنگیان، خاطرنشان کرد: سن بازنشسگی فرهنگیان کمتر از سایر اقشار است، لذا امسال برای بهره‌گیری بیشتر از تجربه پیشکسوتان از بازنشستگان خواسته‌‌ایم تا جایی که امکان دارد در دستگاه بمانند چرا که در فرایند گذار از بازنشستگی معلمان پیشکسوت و معلمان جدید نیاز به گذشت دوره انتقالی داریم.

پیش از این وزارت آموزش‌وپرورش مجاز شد بازنشستگی معلمان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر را در صورت رضایت معلمان تا سن ۶۵ سالگی به تعویق بیاندازد.

، سن بازنشستگی برخی از معلمان افزایش پیدا می‌کند. اما دو نکته درباره افزایش سن بازنشستگی معلمان وجود دارد؛ اول اینکه افزایش سن بازنشستگی به درخواست معلمان انجام می‌شود. دوم اینکه این تتغییر شامل حال معلمانی می‌شود که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر باشند.

سن بازنشستگی چقدر است؟

پیش از این سازمان تامین اجتماعی شرایط سن بازنشستگی را اینطور اعلام کرده بود:

بر اساس مقررات ماده ۷۶ سابقه لازم ۲۰ سال سن آقایان ۶۰ سال و سن خانم‌ها ۵۵ سال.

تبصره ۱ ماده ۷۶ سابقه لازم ۳۰ سال سن آقایان ۵۰ سال و سن خانم‌ها ۴۵ سال.

تبصره ۳ ماده ۷۶ سابقه لازم ۳۵ سال بدون شرط سنی.

حالا وزارت آموزش‌وپرورش مجاز است سن بازنشستگی معلمان را تا ۶۵ سال به تعویق اندازد. البته هنوز جزئیات این خبر منتشر نشده است.

پیش‌تر و در سال ۹۹ مدیر آموزش‌و‌پرورش ناحیه ۴ کرج از سابقه فعالیت معلمان برای بازنشستگی گفته بود: «کارکنان دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالا تر با ارائه در خواست کتبی و تأیید دستگاه می‌توانند با سنوات خدمت کمتر از ۳۵ سال سابقه بازنشسته شوند. در صورتی که نخواهند می‌توانند تا ۳۵ سال به خدمت ادامه دهند.» (تابناک البرز)

او برای فعالیت معلمان در سال ۹۹ گفته بود: «ادامه خدمت همکاران افراد دارای مدرک لیسانس و پایین‌تر شاغل در ادارات بعد از ۳۰ سال سابقه مجوزی ندارد.»

دیگر رسانه ها

کدخبر: 103479

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر