تعطیلی برخی از جایگاه‌های سوخت‌رسانی در اهواز

برخی از جایگاه‌های سوخت‌رسانی در شهر اهواز تعطیل شده‌اند و مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز معتقد است که مشکل در حال مرتفع شدن است

تعطیلی برخی از جایگاه‌های سوخت‌رسانی در اهواز

​ برخی از جایگاه‌های سوخت‌رسانی در شهر اهواز تعطیل شده‌اند و مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز معتقد است که مشکل در حال مرتفع شدن است.

از روزهای گذشته برخی جایگاه‌های سوخت‌رسانی در شهر اهواز تعطیل شده‌اند و به دنبال آن صف‌های طولانی از خودروها در انتظار سوخت‌رسانی شکل گرفته است.

 امروز چهارشنبه ۲۵ مردادماه نیز برخی جایگاه‌ها در اهواز تعطیل بود‌ه‌اند و جایگاه‌های فعال نیز از تمام ظرفیت آن استفاده نمی‌شود و برخی پمپ‌ها بدون استفاده است.

 

این وضعیت از یک سو موجب دشواری شهروندان به ویژه در گرمای شدید تابستان اهواز شده است و از سوی دیگر برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر افزایش قیمت بنزین نیز منتشر شده است. 

این شایعات پس از آن گسترده شد که یکی از نمایندگان مجلس در روزهای گذشته در سخنانی عنوان کرده بود که «احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد.» سخنانی که با قاطعیت از سوی دولت، وزیر نفت و‌ مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تکذیب شد و طبق گفته مسئولان امر ظاهرا قصدی برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

اما در خصوص تعطیلی برخی جایگاه‌ها سوخت‌رسانی در اهواز، مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز دلیل این موضوع را «اخلال در تامین بنزین مورد نیاز جایگاه های سوخت» دانست که موجب تاخیر در بارگیری از مبدأ شده است.

عبدالکریم محمدی در این خصوص گفته است: «به دلیل گرمای فصلی در تابستان و تأمین فرآورده از مبادی حمل از جمله انبار نفت ماهشهر و آبادان نفتکش های حامل سوخت به دلیل لزوم رعایت موارد ایمنی و hse و همچنین سرعت مطمئنه در حین تردد باعث تأخیر در وصول فرآورده و در موارد خاص منجر به تعطیلی موقت برخی جایگاه ها گردیده است که با توجه به تمهیدات درنظر گرفته شده و پیگیری های مکرر این موضوع در حال مرتفع شدن می‌باشد.»

وی افزود : «با عنایت در پیش رو بودن ایام اربعین حسینی (ع) و لزوم سوخت‌رسانی به زائرین محترم تمهیدات لازم درخصوص افزایش سهمیه سوخت مورد نیاز مجاری عرضه در نظر گرفته شده است.»

مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز تصریح کرد: «مصرف فرآورده بنزین نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش و در مواقع خاص به بالاتر از ۱۵ درصد رسیده است.»

اکنون و با تایید وجود مشکل در توزیع سوخت در اهواز، باید دید این مشکل به واقعیت در حال مرتفع شدن است یا آن‌که همچنان دشواری شهر‌‌وندان در هوای گرم ادامه پیدا خواهد کرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 101792

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر