حجم ویدیو: 7.03M | مدت زمان : 00:01:26

ویدئو/ نفس‌های سیستان و بلوچستان به شماره افتاد

موج جدید وزش بادهای ۱۲۰ روزه بار دیگر از صبح روز ۱۹ مردادماه منطقه سیستان را فرا گرفته و همچنان تداوم دارد.

موج جدید وزش بادهای ۱۲۰ روزه بار دیگر از صبح روز ۱۹ مردادماه منطقه سیستان را فرا گرفته و همچنان تداوم دارد.

به گزارش عرشه آنلاین، موج جدید وزش بادهای ۱۲۰ روزه بار دیگر از از صبح روز ۱۹ مردادماه منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته و همچنان تداوم دارد.

شرایط وزش طوفان گرد و خاک به نحوی است که بنا بر تصمیم مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، روز گذشته و امروز تمامی ادارات و بانک‌ها در پنج شهرستان منطقه سیستان به جز دستگاه‌های امدادی، درمانی و خدمات‌رسان تعطیل اعلام شده است.

محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: طوفان شدید گرد و خاک صبح امروز شعاع دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زابل به ۱۰۰ متر کاهش داد.

وی با اشاره به تحت تاثیر قرار گرفتن شهر زاهدان در پی وقوع طوفان در منطقه سیستان، گفت: شرایط به نحوی بوده که روز گذشته سرعت وزش باد در ایستگاه فرودگاهی زابل به ۱۰۸ کیلومتر در ساعت رسید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۶۰۰ متر کاهش داد همچنین دید افقی در ایستگاه هواشناسی زهک به ۷۰۰ متر رسید و باعث نفوذ گردوخاک گسترده حاصل از این طوفان باعث شد دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به دو هزار متر و در ایستگاه هواشناسی سراوان به کمتر از ۶ هزار کاهش دهد.

حیدری گفت: در پی این شرایط جوی نامطلوب توصیه می‌شود در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود و از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری شده و از کار در ارتفاعات جداً پرهیز شود./تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 101434

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر