شمال کشور گر‌م‌تر می‌شود؛ شنا در دریا ممنوع

آسمان مازندران تا پایان هفته گرم و شرجی با دمای ۳۸ درجه سانتی گراد و دریای خزر نیز با موج‌های یک متری همراه خواهد بود.

شمال کشور گر‌م‌تر می‌شود؛ شنا در دریا ممنوع

آسمان مازندران تا پایان هفته گرم و شرجی با دمای ۳۸ درجه سانتی گراد و دریای خزر نیز با موج‌های یک متری همراه خواهد بود.

به گزارش عرشه آنلاین، هواشناسی مازندران اعلام کرد آسمان استان امروز تا پایان هفته صاف تا قسمتی ابری همراه با تداوم هوای گرم پیش بینی می‌شود و بیشینه دما در مناطق غربی استان تا ۳۴ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی تا ۳۸ درجه خواهد بود.

هواشناسی مازندران روز ۱۸ مردادماه با صدور هشدار زرد اعلام کرد بود با افزایش محسوس دما و تداوم آن تا پایان هفته آینده احتمال آتش سوزی، تنش دمایی، گرمازدگی، افزایش مصرف برق و آب، ذوب شدن یخچال‌ها طبیعی و احتمال ریزش سنگ در اطراف علم کوه و دماوند وجود دارد .

 استقرار نیافتن در فضای باز در ساعات گرم روز، خودداری از روشن کردن آتش در مراتع، مزارع و عرصه‌های جنگلی، تنظیم دمای مرغداری ها، دامداری‌ها وگلخانه ها، سمپاشی نکردن باغات و مزارع در ساعات گرم روز، مدیریت در مصرف آب و برق، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی از جمله توصیه‌های هواشناسی مازندران به مردم در روز‌های گرم پیش رو است.

شنا در دریا توصیه نمی‌شود

هواشناسی مازندران همچنان اعلام کرد با توجه به اینکه ارتفاع موج امروز دوشنبه ۲۲ مرداد و فردا سه شنبه تا یک متر نیز خواهد رسید شنا در دریای خزر توصیه نمی‌شود

تردد شناور‌های کوچک صیادی و گردشگری و دریانوردی در این مدت بلامانع است.

جاده‌های شمالی بدون مداخله جوی

مرکز مدیریت راه‌ها اعلام کرد تردد در محور‌های چالوس، هراز، سوادکوه، آزادراه تهران - شمال در هر دو مسیر رفت و برگشت عادی و روان و محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند. / باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 101394

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر