خبر مهم وزیر کار برای پشت نوبتی های بهزیستی

وزیر کار در نشست با کمیسیون های تخصصی مجلس توضیحاتی درباره پشت نوبتی های سازمان بهزیستی داد.

خبر مهم وزیر کار برای پشت نوبتی های بهزیستی

وزیر کار در نشست با کمیسیون های تخصصی مجلس توضیحاتی درباره پشت نوبتی های سازمان بهزیستی داد.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونانش، رییس سازمان تامین اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی  میهمان جلسه عصر امروز اعضای کمیسیون اجتماعی بود.

در این نشست ۳ سوال نمایندگان مجلس از وزیر کار مطرح شد و در نهایت سوالات عبدالناصر درخشان نماینده ایرانشهر و محمد کعب عمیر نماینده شوش به دلیل عدم اقناع آنها از پاسخ‌های ارائه شده از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی در صحن علنی ارائه شد.

درخشان سوالی مبنی بر اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم‌های فعلی تا چه زمانی جامعه معلولان باید در انتظار اجرای قانون حمایت از معلولان باشند؟ را مطرح کرد و برغم اینکه علی محمد قادری رییس سازمان بهزیستی کشور به ارائه آماری پیرامون تحویل ۳۵ هزار واحد مسکونی به جامعه معلولان، تحویل ویلچر دستی به تمام معلولان متقاضی در سراسر کشور و کسب رتبه اول اشتغالزایی توسط این سازمان و رتبه سوم جهانی در رفع مشکلات ناشنوایان و پیگیری برگزاری آزمون استخدامی اختصاصی برای جامعه معلولان ارائه داد و وزیر کار نیز تاکید کرد که با وجود تلاش این وزارتخانه برای صفر کردن پشت نوبتی‌های سازمان بهزیستی به دلیل کمبود اعتبارات نیاز به برنامه زمان‌بندی برای حل مشکلات این قشر وجود دارد و یک شب نمی‌توان مشکلات معلولان را حل کرد، درخشان در دفاع از جامعه معلولان که از آنها به عنوان مظلوم‌ترین قشر یاد کرد که نباید در کنار معلولیت از محرومیت نیز رنج ببرند به عنوان نماینده بخشی از جنوب استان سیستان و بلوچستان که دارای بالاترین آمار معلولان در کشور است از پاسخ‌های ارائه شده قانع نشده و خواستار بررسی این سوال در صحن علنی مجلس شد.

در ادامه کعب عمیر نیز سوالی مبنی بر اینکه دلایل اخراج ۲۵ نفر از کارگران شرکت حریر خوزستان با توجه به بالا رفتن بهره‌وری تولید و سود توسط هلدینگ تاسیکو (سلولزی شستا) که باعث ایجاد تنش اجتماعی شده چیست؟ مطرح کرد و برای دومین بار این سوال از وزیر پرسیده شد و چون زمان کافی برای تحقق وعده‌های داده شده در این زمینه وجود داشت، اینبار وی به منظور بررسی و کسب رای از بخش کثیری از وکلای ملت و دفاع از وکلای خود خواستار ارسال سوال به صحن علنی شد.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 100467

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر