جزئیات جدید لایحه رتبه‌بندی معلمان | سنوات مورد نیاز برای دریافت رتبه‌بندی

جزئیات جدید لایحه رتبه‌بندی معلمان و سنوات مورد نیاز برای دریافت رتبه‌ها اعلام شد.

جزئیات جدید لایحه رتبه‌بندی معلمان | سنوات مورد نیاز برای دریافت رتبه‌بندی

سنوات مورد نیاز برای دریافت رتبه‌های بالاتر حداقل ۵ سال خدمت در رتبه قبلی است، به عبارتی هر ۵ سال یک رتبه می‌توانید دریافت کنید ( مشروط به داشتن سایر شرایط که در آیین نامه اجرایی مشخص می شود  مثل ساعات ضمن خدمت و...) 

برای رتبه ۱ یا آموزشیار معلم شرط سنوات ذکر نشده است و از طرفی در ماده ۴ فرآیند رتبه بندی را برای کلیه معلمان تعریف کرده است، بنابراین معلمان از بدو خدمت تجربی، مشمول دریافت رتبه خواهند بود و رتبه آموزشیار معلم را دریافت خواهند کرد 

معلمان شاغل در مناطق محروم، مرزی و عشایری، معلمان ابتدایی و استثنایی به ازای هر سال ۳ ماه تعجیل در دریافت رتبه خواهند داشت.

به عبارتی هر ۴ سال بک رتبه دریافت خواهند کرد (مشروط  به داشتن سایر شرایط و اینکه تمام ۴ سال این شرایط محفوظ بماند، به عنوان مثال معلم شاغل در منطقه محروم تمام ۴ سال  خدمت خود را در منطقه محروم گذرانده  باشند  و در صورت خدمت کمتر ، به همان میزان محاسبه و اعمال  خواهد شد. مثال: فردی که دو سال در مناطق کمتر توسعه یافته یا محروم بوده و سپس به  مناطق برخوردار  منتقل شده است ،  به همان نسبت (دو سال)، مشمول ٦ ماه تعجیل می‌شوند.)

همکاری که دارای مجموع  شرایط  چند بند از این ماده باشد، مثلا معلم ابتدایی شاغل در  مناطق محروم ،همان تعجیل که به ازای هر سال ۳ ماه است  را دریافت خواهد کرد. (فقط تعجیل مربوط به  یکی از موارد  را دریافت خواهد کرد.)

نخبگان موضوع سند راهبردی کشور  در امور نخبگان، صرفا برای یک بار می توانند در دریافت یکی از رتبه ها، ۳ سال تعجیل داشته باشند. 

حداقل سابقه مورد نیاز برای دریافت رتبه دانشیار معلم ۱۵ سال و استاد معلم ۲۱ سال است که تعجیل های ذکر شده برای معلمان ابتدایی، استثنایی، شاغلان مناطق محروم مرزی و عشایری و نخبگان از این سنوات کسر می شود. (ماده ۵ تبصره های ۱ تا ۳)

دیگر رسانه ها

کدخبر: 10045

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر