دستگاه تراش رومیزی چیست

دستگاه تراش رو میزی یک ابزار ماشینی برای تراشیدن قطعات فلزی و غیر فلزی می باشد. این دستگاه تراش نسبت به دستگاه های صنعتی دیگر از ابعاد کوچک تری تولید شده است و همان گونه که از نام آن پیداست بر روی میز قرار می گیرد.

دستگاه تراش رومیزی امروزه با اسم (مینی تراش) نیز در بازار شناخته می شود. این دستگاه همه کارهایی که با دستگاه تراش بزرگ انجام می شود را انجام می دهد اما با این تفاوت که ازتوان و وزن کمتری برخوردار است و برای کار کردن در کار گاه های کوچک مناسب می باشد. این دستگاه با توجه به قیمت ارزان و نکات مثبت بی شماری که دارد امروزه یکی از ابزارهای پرکاربرد دردنیای صنعت به شمار می رود.

انواع دستگاه تراش رومیزی در بازار

  • تراش رو میزی معمولی:

این دستگاه به صورت دستی توسط یک فرد کنترل می شود. فرد با استفاده از دستگاه قطعه را به گردش در آورده و ابزار تراش را بر روی قطعه قرار می دهد. دراین دستگاه فرد باید دارای تجربه باشد تا بتواند قطعه های فلزی با دقت بالا و کیفیت عالی تولید کند.

  • CNC تراش رومیزی:

این دستگاه دارای عدد کامپیوتری است و براساس CNC برنامه های کامپیوتر، قطعات فلزی را تولید می کند. کنترل عدد به فرد این امکان را می دهد تا عملیات تراش به صورت دقیق انجام شود.

دستگاه تراش رومیزی چیست

در هنگام خرید دستگاه تراش رومیزی باید به چه نکاتی دقت کنیم:

در هنگام خرید ابتدا باید قدرت موتور دستگاه را بررسی کنید که میزان توان دستگاه را نشان می دهد که تا چه حدی قدرت دارد. سپس قطر دستگاه تراش را باید بررسی کرده زیرا قطر دستگاه نشان می دهد که تا چه اندازه ابعادی قطعه می توانید روی آن قرار دهید.

سپس قطر دستگاه را در نظربگیرید زیرا هر چه طول دستگاه بلند تر باشد قطعات بلند تری نیز می توان روی آن بگذارید و در مرحله آخر به سرعت اسپیندل دستگاه توجه کنید زیرا باید دستگاهی انتخاب کنید که سرعت آن مناسب کار شما باشد.

خرید دستگاه تراش رو میزی

امروزه دستگاه تراش رو میزی یکی از ابزار های مهم در صنایع برای برش قطعات فلزی و غیر فلز می باشد. با توجه به اهمیت بالای این دستگاه انتخاب یک دستگاه مناسب و معتبر بسیار موضوع مهمی است.

سایت رسمی ما از اعتباربالایی برخور دار بوده و سابقه کاری زیادی در زمینه فروش ابزار های صنعتی و دستگاه های تراش رو میزی دارد. همین طور محصولات شرکت ما از قیمت مناسب و کیفیت بالایی نیز بر خور دار است. شما می توانید با خیال راحت از طریق وب سایت رسمی شرکت ما یک خرید ایده آل باشید.

کابرد دستگاه تراش رومیزی

  • یکی از کاربردهای دستگاه تراش رومیزی استفاده در صنعت ماشین سازی است زیرا این دستگاه از دقت بالایی برخورداربوده
  • و برای تراش دادن قطعات هندسی، دایره ای، مستطیلی و همچنین قطعات چند راهی گزینه مناسبی است.
  • به دلیل دقت بالای این دستگاه از آن در تولید مدار های الکترونیکی استفاده می شود.
  • دستگاه تراش رومیزی به دلیل کاربردی و پیشرفته بودن آن در ساخت قطعات هواپیماها در صنایع هوا و فضا نیزاستفاده می شود.
  • در صنایع ساخت ساز ساختمان ها برای تولید و تراش انواع فلزات مانند نرده ها، پل ها و... از این نوع دستگاه کمک می گیرند.
  • این دستگاه به دلیل ابعاد کوچکی که دارد برای سوراخ‌کاری، لبه‌تراشی، شیار زنی یک گزینه مناسب به حساب می آید.

ازاین دستگاه در آزمایشگاه ها نیز استفاده های زیادی می شود. دستگاه تراش رو میزی برای برش قطعات فلزی وغیر فلزی کوچک مناسب است و از آن برای تولید قطعات پیچیده مانند قالب ها، پیچ ها و محور ها نیز بکار می گیرند که جنس این فلزات کوچک اکثرا از مس، آلومینیوم و برنز می باشد. دستگاه تراش رو میزی در صنعت خودرو سازی برای تولید قطعاتی همچون میل لنگ، چرخ دنده، محورها استفاده میشود.

برای کارکردن با دستگاه تراش رو میزی باید چه نکات ایمنی را رعایت کرد

برای کار کردن با دستگاه تراش رومیزی باید حتما لباس مخصوص به این کار را بپوشید تا از خطرات جانی در امان باشید. همچنین باید کار کردن با این دستگاه را آموزش دیده باشید که بتوانید با آن کار کنید و در نهایت باید دستورالعمل‌های تولید کننده دستگاه را مطالعه کرده و به آن ها نیزعمل کنید.

چگونگی استفاده از دستگاه تراش رومیزی

قبل از کار با دستگاه باید مواد قطعه کارتان را انتخاب و ابزار برشی که مناسب کارتان است را آماده کنید و از تیز بودن آن مطمعن شوید. برای کار با دستگاه ابتدا باید قطعه مورد نظر را روی میز قرار داده و بعد با ابزار برش مواد اضافی را حذف کنید، سپس باید دستگاه را تنظیم کنید و موقعیت ابزار برش را در ارتفاع و فاصله مناسب قرار دهید و مطمعن شوید که ابزار درست قرار گرفته شده است و بعد سرعت دوران ابزار برش را با توجه به نوع مواد و اندازه قطعه تنظیم کنید.

بعد از این مراحل دستگاه را راه اندازی کنید و قطعه موردنظر را به آرامی و به صورت دورانی تراش بدهید سپس بعد از تمام شدن کاردستگاه را خاموش کرده و با دقت زیادی ابزار برش را از آن خارج کنید و در نهایت میز دستگاه و محیط کار را کاملا تمیز کنید. با رعایت کردن تمامی این مراحل می توانید به بهترین نحو از دستگاه تراش رو میزی استفاده کنید و قطعات عالی و با کیفیتی را تولید کنید.

دستگاه تراش رومیزی

مزایا دستگاه تراش رومیزی

  • دستگاه تراش رو میزی دارای صدای بسیار کمی می باشد وکار کردن با این دستگاه باعث ایجاد سر و صدا وازار و اذیت افراد نمی شود.
  • برای برش قطعات فلزی این دستگاه یک گزینه مناسب به شمار می رود، زیرا دارای انرژی مصرفی پایینی است و با استفاده کردن از این دستگاه در مصرف برق می توان صرفه جویی کرد.
  • دستگاه تراش رو میزی نسبت به دستگاه های بزرگ صنعتی از قیمت مناسب و به صرفه تری برخور دار است.
  • این دستگاه از دقت بسیار بالایی برخور دار بوده وبا استفاده از این دستگاه می توان قطعات فلزی دقیق و دارای ابعاد مختلف ایجاد کرد.
  • این دستگاه دارای تنوع کاربردی زیادی است و امکان تراشیدن موادهای مختلفی مانند فلز، چوب و همینطور آلومینیوم را دارد.
  • یکی از مزایای استفاده از این دستگاه جلوگیری از به هدر رفتن مواد مصرفی می باشد.
  • دستگاه تراش رو میزی دارای کارایی بالایی بوده و در کو تاه ترین زمان ممکن می توان قطعات فلزی پیچیده ی زیادی را تولید کرد.
  • دستگاه تراش رومیزی دارای ابعاد کوچک و سبکی است و حمل و نقل آن بسیار کار راحتی بوده و برای کارکردن در فضاهای کوچک مناسب است.

ویژگی‌های دستگاه تراش رومیزی

دارای اندازه و ابعاد کوچکی است طول آن حدود 60 تا 100 سانتی متراست. وزن آن حدود 200 تا 300 کیلو می باشد و نسبت به دستگاه های دیگر بسیار سبک تراست. برروی میز ثابت نگه داشته می شود و جابه جایی آن بسیارکار راحتی بوده و سرعت دوران آن حدود 3000 دور در دقیقه می باشد. دارای تنظیم دما و زاویه است وبرای برش فلزات نرم مانند آلومینیوم و مس استفاده می شود و در نهایت باید خدمت شماعرض کنم که کاربرد اصلی آن تولید قطعات کوچک با دقت بالا و کیفیت مناسب می باشد.

قیمت دستگاه تراش رومیزی

قیمت دستگاه تراش رومیزی بستگی به عواملی همچون تغییر قیمت و نوسانات ارزی، برند دستگاه، اندازه و ابعاد دستگاه، توان و ویژگی‌های فنی دستگاه دارد. با توجه به این عوامل قیمت نهایی دستگاه مشخص میشود در صورت اطلاع دقیق از قیمت این محصول شما می توانید از طریق وب سایت رسمی ما با کارشناسان فروش تماس گرفته و از قیمت محصول آگاهی لازم را کسب کرده و در نهایت محصول مد نظرتان را خریداری کنید.

منبع: همشهری ورزشی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 127325

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر