خبر بد برای خریداران پیش فروش خودرو

بر اساس اطلاعات جدید و شنیده ها، گویا تامین ارز خودروسازان و حتی واردکنندگان به مشکلی جدی برخورده و به عبارت ساده تر تامین برای تولید خودروهای مونتاژی متوقف شده است.

خبر بد برای خریداران پیش فروش خودرو

بر اساس اطلاعات جدید و شنیده ها، گویا تامین ارز خودروسازان و حتی واردکنندگان به مشکلی جدی برخورده و به عبارت ساده تر تامین برای تولید خودروهای مونتاژی متوقف شده است.

تامین ارز خودروسازان همیشه یکی از چالش های جدی در صنعت خودروی ما بوده است. با از سرگیری واردات هم پیش بینی می شد که این چالش پررنگ تر شود و همین اتفاق هم افتاد. بر اساس اطلاعات داده شده توسط برخی مدیران شرکت های خودروساز به خبرنگار آخرین خودرو، تامین ارز خودروسازان با چالش های جدی و جدیدی همراه است. بر این اساس خودروسازان خصوصی و دولتی برای تولید خودروهای مونتاژی خود مشکل تامین ارز دارند و بانک مرکزی هم وعده تامین در طولانی مدت را به این شرکت ها می دهد. اما این مشکل تامین ارز خودروسازان چه مشکلاتی را می تواند در پی داشته باشد؟

تاخیر در تحویل در راه است؟

احتمالا با ادامه روند اینچنینی در تامین ارز، مونتاژکاران مشکل تاخیر در تحویل را خواهند داشت. این مشکل خودروساز را متضرر می کند اما مشکل اصلی برای بازار ایجاد می شود. در شرایطی که کسری تولید چند ساله اختلاف قیمت سرسام آور کارخانه و بازار را رقم زده است، مشکل تامین ارز و تاخیر می تواند اختلاف قیمت را افزایش دهد و بازار را ملتهب تر کند. البته که در مورد واردات هم همیشه تامین ارز یکی از چالش های جدی بوده و مخالفین واردات هم همیشه به همین چالش استناد می کردند. این را در نظر داشته باشید که اگر چالش تامین ارز حل نشود این مشتری است که متضرر خواهد شد. این مشکل در زمانی رخ داده که خودروسازان در سامانه یکپارچه خودروهای خود را طبق زمان بندی برای عرضه ارائه داده اند. به زبان ساده با ادامه روند فعلی در تامین ارز، تاخیر در تحویل خودروها حتمی خواهد بود.

مشکل تامین ارز بازار را به چالش می کشد

اگر تامین ارز برای خودروسازان دولتی و خصوصی به درستی انجام نشود قطعا در بلند مدت می تواند بازار را زیر و رو کند. دقت کنید تامین ارز برای وارداتی ها هم با چالش هایی جدی روبرو است. پس نتیجتا اگر دولت نتواند تامین ارز مونتاژ و واردات را به درستی انجام دهد، قطعا بازار رو به التهاب خواهد رفت. این در حالی است که وزارت صمت هیچ اقدامی موثری را در جهت رفع مشکلات تامین ارز انجام نمی دهد و با این روند نمی توان شرایط خوبی برای آینده بازار متصور بود.

منبع: آخرین خبر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 99674

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر