افزایش شدید قیمت نان از مشهد شروع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: قیمت نان یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای از امروز پس از دو سال عدم تغییر قیمت، حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و قیمت نان آزاد تغییری نخواهد داشت.

افزایش شدید قیمت نان از  مشهد شروع شد

قیمت نان تغییر کرد. افزایش قیمت نان از مشهد شروع شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: قیمت نان یارانه‌ای و قیمت نان نیمه یارانه‌ای از امروز پس از دو سال عدم تغییر قیمت، حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و قیمت نان  آزاد تغییری نخواهد داشت.

 در روزها و هفته‌های اخیر، اخباری مبنی بر افزایش قیمت نان و قیمت آرد در رسانه‌ها منتشر شده  است 

محمد میری دیسفانی در خصوص افزایش قیمت نان در مشهد اظهار کرد: براساس تصمیماتی که قبلا گرفته شده، نان یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای از امروز حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و قیمت نان آزاد تغییری نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید :علت شلوغی نانوایی‌ها چیست؟ / پای کمبود گندم و گرانی نان درمیان است؟

وی با بیان اینکه قیمت نان بیش از دو سال است که تغییری نداشته، عنوان کرد: در چند سال اخیر هزینه‌های تولید، اجاره‌بها، کرایه حمل، هزینه کارگر، مکمل‌های پخت نان و حامل‌های انرژی مشمول افزایش قیمت شدند، اما قیمت نان ثابت مانده که موجب ضرر و زیان نانوایان شده است. براساس تمهیدات در نظر گرفته شده، تصمیم بر این شد که نرخنامه اصلاح شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بیان کرد: قرار بود این افزایش زودتر و از ابتدای سال اتفاق بیفتد اما به دلیل کارشناسی نشدن این موضوع و مباحثی که در زمینه مطالعات و مسائل حاشیه‌ای وجود داشت، با تاخیر مواجه و از امروز اصلاح نرخ انجام شد.

چندی پیش دولت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور فرمان تغییر قیمت آرد و قیمت نان را ابلاغ کرد. جزئیات ابلاغیه جدید دولت در مورد قیمت نان و قیمت آرد اعلام شد.

قیمت نان آرد

مشاور وزیر اقتصاد جزئیات ابلاغیه جدید دولت در مورد آرد و نان و تفویض اختیار به استان‌ها را ارائه کرد و گفت: طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان به صورت مستقیم به موضوع نرخ نان ورود ندارد و اصلاح نرخ نان و آرد از سالیان قبل، در اختیار کارگروه آرد و نان استان‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: تصمیم دولت درباره سهمیه‌بندی نان

محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد اظهار داشت: کلیه اختیاراتی که در حوزه مجوزها، نرخ‌گذاری، اصلاح نرخ، مدیریت جریان گندم و آرد و نظارت بر این جریان‌ها و… وجود داشته است در ابلاغیه جدید دولت پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: خبر مهم از نان کارتی و قیمت جدید نان | یارانه نان به کارت یارانه‌بگیران واریز می‌شود

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: طرح هوشمندسازی به صورت مستقیم به موضوع نرخ نان ورود ندارد و اصلاح نرخ از سالیان قبل در اختیار کارگروه آرد و نان استان‌ها قرار دارد و این رویه ادامه خواهد داشت.

مشاور وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه خمیرمایه سهم جدی در هزینه نانوایان دارد، گفت: در این راستا زیرساخت فنی توزیع خمیرمایه در سامانه یکپارچه توزیع آرد در کشور پیش بینی ون‌هایی شده است.

جلال افزود: امیدواریم در چشم‌انداز کوتاه عملیات توزیع خمیر مایه به نانوایان از طریق سامانه رخ دهد. چراکه توزیع خمیرمایه از سالیان قبل سامان قابل قبول نداشته و گاهی نانوایان مجبور بودند تا دو برابر نرخ رسمی هزینه بپردازند؛ در فرایند فعلی، خمیرمایه با نرخ‌های تعیین شده و مصوب سازمان حمایت به دست نانوایان خواهد رسید.

مشاور وزیر اقتصاد تاکید کرد: بنابراین خمیرمایه متناسب با آردی که نانوایان خریداری می‌کنند به آن‌ها تخصیص داده می‌شود، در ابلاغیه اخیر همچنین امکان ویرایش سهمیه آرد نانوایی‌ها نیز به استان‌ها اعطا شد تا در مواقع ضرور مانند فصل مسافرت‌ها، فصل برداشت محصول و … که جمعیت مسافر یا کارگران فصلی به یک استان وارد می‌شوند، پایداری توزیع نان با اختلال مواجه نشود؛ اما همه این ویرایش‌ها در سامانه ثبت خواهد شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 98854

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • حسین

        نان خشک از ۳۵۰۰ شد ۱۰ هزار تومان

      • ااانن

        مرگ بر شایعه ساز ها

        • سید مهدی رضوی

          شایعه ساز چیه مثل اینکه تو این مملکت زندگی نمیکنی یا تو صف نونوایی نرفتی به برکت این ایام نون هم گران شد

      • ناشناس

        این همان قلمی بود که به هیچ عنوان قرار بود گرانی و افزایش قیمت یا به قول سیاسیون دینی اصلاح قیمت نداشته باشه ولی از طرفی هم باید ممنون و شاکر باشیم چرا که دیگه چیز دیگه ای فاصله با صدر اسلام نمونده و نداریم و در گام بعدی احتمالاً به نقطه خوردن ومکیدن یک خرما ی سهمیه ای و یارانه ای برای هر 10نفرخواهیم رسید و ماندم برای اینکه حتی از صدر اسلام هم پیشی بگیریم دیگر کدام کالا یا مواد غذائی باقی مانده که انشالله رب العالمین آنهم گران کنند که رکورد آنها را هم بزنیم.

      • محمدی

        اختلاف قیمت آرد یارانه ای و آزاد فساد انگیز است، یارانه را مستقیما به مردم که هوشمندتر از هر برنامه ای هستند دهید و آنها را در خرید کالا های اساسی که نان هم یکی از آنهاست آزاد گذاشته، آنگاه خواهید دید ریشه فساد از بین می رود، هر کس به اندازه نیاز نان خرید می کند، صف در نانوایی کوتاه، کیفیت نان خوب، ضایعات نان کم، احتیاج به دستگاه نظارتی کم می شود و همه احساس رضایت خواهند کرد.

      • ناشناس

        چرا در شب های دهه محرم اقدام کردید وقتی گفته می‌شود این مردم ساده و جو گیر هستند اینجا مشخص شده

      • علیرضا

        الی برکت الله

      • ناشناس

        سلام همه استان خراسان قیمت نان ۳ برابر شده یک شبه همه حیران زده شده اند

      • ناشناس

        کاش گوش به حرف رهبری می‌دادند
        مدیران متخلفی که مهار تورم را نادیده میگرند باید برکنار شوند

      • محمدزاده

        سلام : پناه به خدا دیگر رفاه در غذا هم از کف می‌رود . اما آخرت داریم خدار اشکر دنیا از کفار است

      • سیامک

        نان گران شود مملکت بهم میخوره پس شایعه نسازین چون تعزیرات الان رسیدگی نمیکنه برای همین نانوایان نان رو به غذاخوریها و جگرپزها می‌فروشن با قیمت شوکه کننده 1500 من دوتاشو میشناسم خودشون میگن هر روز سودی که میکنن حدود دو میلیون هست غیر از اونی که به مردم می‌فروشن

      • ناشناس

        با توکل برخدا این بدبختیمان راشکست میدهیم چیزی تا پایان عمرمان نمانده

      • حاج مهدی ظهوری

        جای تأسف دارد

      • حافظ

        قیمت نان ناموصن ارزان هست هرچی گرون بشه باز هم کمه و ارزونه و متاسفانه مردم فقط قیمت نان خط قرمزشونه

      • امیر

        خداباعث وبانیش رالعنت کنه،بنظرم که کسانی که باعث تورم وگرانی میشوند مسلمان نیستند چون برایشان محرم و صفر نیامده واصلا به فکر مردم نیستند!!!!!!!

      • ناشناس

        چه فایده، که کیفیت بسیار پایین هست، مگه مردم چه گناهی کردن، نون به خونه نرسیده بیات میشه، اردی که نانوایی دولتی داره چرا این قدر بی کیفیت هست، چرا نظارت نمی‌کنید،

      • عسل جون

        چرا فقط خراسان؟؟؟؟؟

      • ناشناس

        نظارتی ها کجان ؟
        کم کاری دولت بدبختی ملت

      • ناشناس

        هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک

      • ناشناس

        خدایا شکرت. به امید روزهایی خوب

      • حمید

        چرا اینقدر گرانی می خواهند چکار کنند با مردم مظلوم

      • ناشناس

        باز سال آینده برین رای بدین برین صف واستین 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      • جواد

        قیمت نون میره بالا وزن چونه و کیفیت میاد پایین. لااقل به فکر کیفیت نون باشید

      • وطنم ایران

        علت شلوغی نانواییهاوگرانی نان درکلانشهرهااللخصوص مشهدوتهران،فقط وفقط افغانیهاهستندکه تمام نانواییهارامصادره کردند،هرخانواده افغان حدود۱۰نفرهستندوروزانه تا۶۰عددنان میگیرندازنانواییها،ازهرخانواده ۳تا۵نفرشون درصف نانوایی می آیند،اونهم نان یارانه ایی،،هزینه مازاد نان رادولت بصورت یارانه ایی پرداخت میکند...حال افغانهایی که درکشورخودشان روزی نصف نون هم به زورگیرشون میومددرایران ۵۰تا۵۰تا نان میگیرند،قیمت پایین نان درمشهدطوری بودوهست که افغانهانان یارانه ایی دولتی به تعدادزیادمیگرفتن وبعدخشک میکردندوبه افغانستان یاروستاهای مجاورباچندین برابرقیمت میفروختند...حق ملت ایران رادولت درون شکم افغانهامیفرستت،ونتیجه اش میشودشلوغی وکمبودآردونان....مردم بایدبه اینکاراعتراض کنندودرفضای مجازی اعتراضشون رابه گوش مسئولین برسانندوگرنه باوجودحدود۱۰میلیون افغان تاچندوقت دیگه نون خشک هم گیرمردم خودایران هم نمیاد،این درصورتی است که ترکیه باوجود۴۰۰هزارمهاجرافغان میخواهدهمونهاراهم اخراج کند،اونهم کجابه ایران...همشون خواستاردیپورت به ایران شدند..سازمان ملل هم قرونی برای هزینه های افغانهابه ایران کمکی نمیکنند،وبارهاخودسازمان ملل اعلام کرده که بخاطرمهاجران افغان به ایران هیچ کمکی نمیکنند...کارزاراخراج افغانهادرفضای مجازی تنهاراه رسیدن اعتراض مردم به گوش مسئولین هست فقط...

      ارسال نظر