تکلیف افزایش قیمت نان مشخص شد

آخرین اخبار و جزئیات در خصوص اقدامات و تصمیم دولت برای افزایش قیمت نان و آرد اعلام شد.

تکلیف افزایش قیمت نان مشخص شد

قیمت نان افزایش می‌یابد؟ قیمت نان چقدر گران می‌شود؟ تصمیم دولت برای افزایش قیمت نان و سهمیه آرد نانوایی‌ها چیست؟ جزئیات اقدامات و تصمیم دولت برای افزایش قیمت نان و آرد اعلام شد. مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص افزایش قیمت و گران‌فروشی نان توضیحاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: تصمیم مهم دولت برای افزایش قیمت آرد و نان | نان گران می‌شود؟

بیشتر بخوانید: پشت پرده تعطیلی نانوایی‌ها | نانوایی‌ها آرد ندارند یا پای گرانی نان در میان است؟

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هرگونه افزایش قیمت و گران‌فروشی نان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: خبر مهم | نان چقدر گران می‌شود؟

مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی  وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: نان هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: قیمت آرد ثابت است و تغییری نداشته است و برای جبران دیگر افزایش هزینه‌های تولید نانوایان نیز وزارت اقتصاد به‌طور روزانه 15 تا 30 درصد قیمت نان فروخته‌شده را به‌طور مستقیم به حساب نانوایان واریز می‌کند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی ادامه داد: هرگونه افزایش قیمت و گران‌فروشی نان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های بازرسی که داریم مردم نیز می‌توانند ما را همراهی کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را به سامانه 124 اعلام کنند.

قیمت نان

درخواست نانوایی‌ها برای افزایش قیمت نان

سرپرست فرمانداری کرمانشاه گفت: با جدیت پیگیر ساماندهی وضعیت نان و نانوایی‌های شهرستان هستیم.

محمدرضا آمویی، سرپرست فرمانداری کرمانشاه از ساماندهی وضعیت نان به عنوان یک مطالبه جدی مردم کلانشهر کرمانشاه یاد کرد و افزود: در تلاشیم در یک پروسه زمانی مشخص بهبود کیفیت نان و روند فعالیت نانوایی‌ها و نهایتا افزایش سطح رضایتمندی مردم را در کلانشهر کرمانشاه شاهد باشیم.

قیمت نان

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اشاره به مشکلات موجود در بحث نان در کرمانشاه، گفت: در کنار اینکه صف های طولانی خرید نان را در کرمانشاه می بینیم، بعضا کیفیت پایین نان، کم فروشی، گرانفروشی و تعطیلی گاه وبیگاه و مشخص نبودن ساعت کار نانوایی ها گله مندی مردم کرمانشاه را در پی داشته است.

او با اشاره به برگزاری چندین جلسه با خبازان برای شنیدن نظرات آنان، گفت: بدنبال کاهش مشکلات خبازان هم هستیم که این امر بر افزایش کیفیت نان و رضایتمندی مردم تاثیرگذار خواهد بود.

آمویی اشاره ای هم به درخواست‌های واحدهای خبازی برای افزایش قیمت نان داشت و گفت: از سال ۱۳۹۷ تاکنون تنها دو بار قیمت نان بالا رفته که واحدهای خبازی با توجه به افزایش هزینه‌ها درخواست افزایش قیمت نان را دارند که باید به این خواسته آنها هم رسیدگی شود.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه نبود کارگرهای ماهر هم یکی از چالش های پیش روی واحدهای خبازی در کرمانشاه است، گفت: قبلا سندیکای کارگری در کرمانشاه فعال بود و نانوایی‌ها می‌توانستند نیروی کار مورد نیاز خود را از طریق این سندیکا تامین کنند که هم اکنون دیگر وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه به استیجاری بودن برخی واحدهای خبازی و افزایش اجاره‌ها هم اشاره کرد و گفت: این افزایش قیمت‌ها موجب افزایش هزینه خبازی‌ها شده و گاها واحدهای خبازی را ناچار به انتقال به محله دیگری که اجاره بهای پایین‌تری دارند، می‌کند.

آمویی ادامه داد: در مجموع بدنبال این هستیم با یک برنامه مشخص، به وضعیت نان در کرمانشاه سامان دهیم تا هم نان با کیفیت بهتری به دست مردم برسد و هم مشکلات خبازی ها کمتر شود.

قیمت نان و کاهش استانداردهای آرد و گندم

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین با بیان اینکه نباید از استانداردهای آرد و گندم عدول کنیم، گفت: نظارت بر کارخانه‌های آرد باید جدی‌تر شود.

غلامحسن اسلامی صدر، سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین در حاشیه بازدید سرزده از اداره کل غله و خدمات بازرگانی اظهار داشت: کیفیت آرد مصرفی نانوایان مهمترین اصل در پخت نان است و انتظار داریم آرد در بالاترین حد کیفی خود به دست نانوایان برسد تا برخی مشکلات به وجود آمده در این حوزه برطرف شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین ضمن تاکید بر اهمیت بررسی کیفیت گندم، افزود: این ماه مهمترین زمان در حوزه گندم است و به هیچ وجه نباید از استانداردهای آرد و گندم عدول کنیم بلکه باید در برابر عرضه گندم و آرد بی کیفیت ایستادگی کنیم چرا که رضایت مردم برای ما اهمیت بالایی دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین گفت: نظارت بر کارخانه‌های تولید آرد در قزوین باید به صورت جدی تری صورت بگیرد و اجازه ندهیم گندم‌های بی کیفیت وارد عرصه تولید آرد ویژه نانوایان شود، همچنین وزن کیسه‌های آرد تولیدی کارخانه‌ها از دیگر مسائلی است که باید نظارت جدی تری بر آن صورت بگیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین تاکید کرد: یکی از گلایه‌های نانوایان این است که نمی‌دانند چرا سهمیه آردشان کم شده است با توجه به اینکه کاهش سهمیه کاملاً هوشمند و سیستمی و براساس کارتخوان صورت می‌گیرد، از اداره غله انتظار داریم به هر فردی که مراجعه می‌کند و در این خصوص سوال دارد، به صورت کامل توضیح دهند که به چه علت سهمیه کم شده و او را راهنمایی کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 89835

ارسال نظر