تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی بدون افزایش حقوق

ظاهراً اصلاحات طرح ساماندهی در کمیسیون اجتماعی مجلس به نقطه پایان رسیده است.

 تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی بدون افزایش حقوق

ظاهراً اصلاحات طرح ساماندهی در کمیسیون اجتماعی مجلس به نقطه پایان رسیده است.

در هفته‌ای که گذشت، نشست‌هایی در کمیسیون اجتماعی مجلس در ارتباط با نهایی کردنِ رفع ابهامات و ایرادات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برگزار شد.

یکی از بحث‌های مطرح شده در این طرح، بحث بار مالی طرح است که ظاهراً قرار است نیروهای شرکتی بدون افزایش حقوق تبدیل وضعیت و قرارداد مستقیم شوند؛ وضعیت نیروهای قراردادی هنوز نامشخص است.

براساس گفته‌های اعضای کمیسیون اجتماعی، فعلاً در این مرحله فقط نیروهای شرکتی مشمول طرح می‌شوند و ساماندهی قراردادی‌ها برعهده‌ی خود دولت گذاشته می‌شود.

بعد از پایان رفع ابهام طرح در کمیسیون اجتماعی، طرح در نوبت صحن مجلس قرار خواهد گرفت. اعضای پویش شهید هادی (پویش سراسری طرح ساماندهی متشکل از کارگران بخش‌های مختلف) می‌گویند امیدواریم این بار کار به سرعت انجام شود و طرح به زودی در یکی دو هفته آینده به تصویب نهایی برسد.

به گفته‌ی این نیروها، حذف پیمانکاران اگر مصوب شود، می‌تواند یک دستاورد بسیار مثبت باشد، به شرط آنکه هرچه زودتر قبل از پایان کار مجلس یازدهم، طرح به تصویب نهایی برسد و برای اجرا ابلاغ شود.

این نیروها می‌گویند: از آنجا که ابلاغ طرح به معنای اجرای فوری آن نیست و برای اجرا باید آیین نامه نوشته شود، هرچه کار زودتر به سرانجام برسد، پیمانکاران سریع‌تر از نهادها بیرون می‌روند.

منبع: ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 98353

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر