بالاخره بعداز چند سال قالیباف درباره قیمت مرغ حرف زد

قالیباف: مشکل بازار مرغ، مشکل مدیریتی است!

بالاخره بعداز چند سال قالیباف درباره قیمت مرغ حرف زد

رئیس مجلس تصریح کرد: مسئله قیمت مرغ پیش از اینکه مشکل پول و نقدینگی باشد، دقیقاً مشکل مدیریتی و عدم تنظیم‌گری در زنجیره کار است که حداقل این موارد نباید تکرار شود.

به گزارش عرشه آنلاین به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲ مرداد) مجلس شورای اسلامی درباره نحوه سیاست‌گذاری دستگاه‌های متولی در حوزه مدیریت بازار کالا‌های استراتژیک گندم و برنج در کشور درباره وضعیت بازار مرغ  گفت: شما تازه مشغول به کار شده‌اید و امیدواریم این بازار سامان پیدا کند، اما وقتی مردم با من صحبت می‌کنند می‌گویند ما زمانی فکر می‌کردیم امکانات در این زمینه کم است، ولی اتفاقی که در سال گذشته رخ داد نشان داد که ما نرخ مرغ را ۶۳ هزار تومان تعیین کردیم، ولی تولیدکنندگان در بازار با قیمت ۴۷ هزار تومان مرغ با خواهش عرضه می‌کردند و کسی نمی‌خرید. بعد دو مرتبه قیمت ۷۳ هزار تومان تعیین شد و قیمت مرغ به ۱۰۰ هزار تومان رسید و مردم مرغ در بازار پیدا نمی‌کنند.

قالیباف تصریح کرد: این مسئله پیش از اینکه مشکل پول و نقدینگی باشد، دقیقاً مشکل مدیریتی و عدم تنظیم‌گری در زنجیره کار است که حداقل این موارد نباید تکرار شود.

۱۲ قلم کالا که زندگی و معیشت مردم به آن وابسته است باید تضمین شود

وی خطاب به نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ادامه داد: این موضوع البته با دولت هم در میان گذاشته شده است، چند قلم اساسی در مواد غذایی و حوزه جهیزیه با توجه به قانون جوانی جمعیت وجود دارد، در برنامه هفتم تدبیری باید انجام شود که در قیمت‌گذاری این موارد، بیش از افزایش حقوق، افزایش قیمت را شاهد نباشیم. این موارد کالا‌های اساسی و معیشت مردم است و باید به آن توجه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در شروع این دولت و در سال دوم مجلس نیز با همین نگاه به این موضوع پرداختیم و در بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ این بحث وجود داشت، این مسئله یک راهبرد جدی و اساسی است و ضرورت دارد به آن توجه کنیم. اگر شرایط ما خوب باشد به روایتی حداکثر این کالا‌ها ۲۵ قلم و در شرایط دیگر حداقل ۱۲ قلم خواهد بود.

قالیباف یادآور شد: ما باید حداقل این ۱۲ قلم که زندگی و معیشت مردم به آن وابسته است و آن هم در حوزه مواد غذایی و لوازم اساسی زندگی است را تضمین کنیم، این نکته مهمی است که دولت و مجلس باید در این زمینه مصمم باشند.

وی اضافه کرد: با این حرف نمی‌خواهم بگویم که این موضوع را بگذاریم در برنامه هفتم، این مسئله از امروز باید در سیاست اعمالی ما قرار گیرد و در برنامه ۵ ساله نیز پیش‌بینی شود تا به این سمت حرکت کنیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 97914

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر