بانک مرکزی برای تخصیص ارز اربعین دست به‌کار شد

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد که تخصیص ارز اربعین در دستورکار بانک مرکزی قرار دارد و جزئیات آن به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بانک مرکزی برای تخصیص ارز اربعین دست به‌کار شد

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد که تخصیص ارز اربعین در دستورکار بانک مرکزی قرار دارد و جزئیات آن به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: باتوجه به نزدیک شدن مراسم عظیم اربعین حسینی، بانک مرکزی برای خدمت‌رسانی به زائران عزیز، تخصیص ارز اربعین را در دستور کار قرار داده است.

وی در این باره ادامه داد: کارگروه ویژه‌ای نیز برای بررسی نحوه تخصیص ارز اربعین و آماده‌سازی سازکار‌های لازم تشکیل شده است. بالسینی همچنین تاکید کرد که مقرر شده تامین و تخصیص ارز اربعین با مدیریت مرکز مبادله ارز و طلای ایران و از طریق شبکه گسترده بانکی، به‌سرعت و با گستردگی انجام پذیرد که اطلاعات تکمیلی در این زمینه به‌زودی منتشر خواهد شد.

جزئیات تخصیص ارز اربعین در سال گذشته

تامین ارز برای زائران اربعین در سال گذشته نیز رخ داد. زائران می‌توانستند با مراجعه به بیش از ۹۰۰ شعبه منتخب بانک‌های عامل و صرافی‌های عضو بازار متشکل ارز ایران، نسبت به دریافت ارز اقدام کنند. همچنین دریافت این ارز محدودیتی در خرید ارز مسافرتی نیز برای متقاضیان ایجاد نمی‌کرد.

هر فرد می‌توانست با مراجعه به یکی از این شعب یا صرافی‌ها در شهر مبدا، معادل ۱۰۰ دلار ارز دریافت کند. البته زائران می‌توانستند به‌جای دریافت این ۱۰۰ دلار، معادل ۱۵۰ هزار دینار عراق نیز دریافت کنند. البته خرید ارز منوط به حضور شخص زائر بود و ارز اربعین به هیچ فرد دیگری به‌‌عنوان نماینده زائر تخصیص نمی‌گرفت. به علاوه، دریافت ارز اربعین، مشروط بر ورود به کشور عراق بود.

نرخ ارز اربعین چقدر خواهد بود؟

نرخ در نظر گرفته شده برای فروش ارز اربعین در سال گذشته بر اساس نرخ توافقی بود. با این وجود، از آنجا که بازار توافقی ارز در بهمن ماه سال گذشته از سوی بانک مرکزی حذف شد، باید دید که ارز اربعین در سال جدید با چه شرایطی و به چه قیمتی به زائران فروخته خواهد شد.

منبع: انتخاب

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96632

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر