بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی را بشناسید

بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی را بشناسید

یکی از نوآوری‌های جهان امروز در حوزه روابط اقتصادی و مالی، پدیده «رمز ارزها» هستند. صرف نظر از مخالفان و موافقان این پدیده، دیگر نمی‌توان حضور آن‌ها را کتمان کرد. با پیدایش پدیده رمزارزها و مفهوم «بلاک‌چین»، کسب و کارهای مرتبط با آن هم در دنیای دیجیتال پدید آمدند و جایشان را در بستر اقتصاد جهان بازکردند. یکی از مجموعه کسب و کارهایی که مرتبط با خرید و فروش رمزارزهای مختلف است، «صرافی»‌های ویژه این «گونه‌ی فناورانه‌ی پول» در جهان است. این صرافی‌ها، امکان خرید و فروش (معامله) رمزارزهای مختلف را برای کاربرانشان تسهیل می‌کنند و به نوعی واسطه ورود هر کاربر در بازار داد و ستد این ارزها هستند. رمزارزها با وجود همه چالش‌های قانونی و عملیاتی، وارد اقتصاد ایران هم شده‌اند و در پی آن، صرافی‌های ویژه آن‌ها هم امروزه در دسترس کاربران ایرانی هستند. این صرافی‌ها از نهادهای مرتبط مجوزهای قانونی دریافت کرده و اکنون به عنوان مراجع قابل اعتماد بین معامله‌گران این حوزه شناخته می‌شوند. 

چندین صرافی آنلاین ایرانی در حوزه رمزارزها مشغول به فعالیت هستند و در این نوشته می‌خواهیم سه مورد از بهترین صرافی های آنلاین ایرانی در زمینه رمزارزها و اپلیکیشن‌هایشان را بشناسیم. همچنین تلاش می‌کنیم قابلیت‌ها و ویژگی‌های این اپ‌ها را با هم مقایسه کنیم و درباره چگونگی نصب و استفاده از آن‌ها توضیح دهیم:

صرافی کیوسک

اپلیکیشن صرافی ارز دیجیتال کیوسک؛ ابزاری سریع برای مبادله رمزارزها

صرافی ارز دیجیتال کیوسک با امکان خرید و فروش آسان و سریع نزدیک به ۵۰ رمز ارز مختلف، یکی از اپ‌های پرطرفدار و موفق در بین صرافی‌های رمزارز ایرانی به شمار می‌رود. شما با اپ کیوسک می‌توانید آنلاین احراز هویت کرده و ثبت سفارش‌های خرید و فروش هر کدام از رمزارزها را انجام دهید. معاملات شما به صورت آنی و بدون وقفه و به کمک کیف پول شما انجام می‌شود. یکی از مزایای کیوسک اینست که کارمزد این اپ برای معاملات شما، تنها ۲ دهم درصد کل مبلغ معامله‌شده (چه خرید و چه فروش) است. 

پس از اینکه معامله خود را انجام دادید، می‌توانید از کیف پول خود در کیوسک برداشت کرده و یا آن را به صورت آنلاین شارژ کنید. اپلیکیشن کیوسک برای آنکه امنیت مالی کاربرانش را هم تضمین کند، علاوه بر به کارگیری بالاترین استانداردهای امنیتی، همه فعالان بازار و کاربران خود را احراز هویت می‌کند. 

همراه تریدر؛ اپلیکیشن نوبیتکس

مجموعه نوبیتکس که یکی دیگر از بازیگران اصلی صنعت معاملات رمزارز در ایران به شمار می‌رود، اپلیکیشن خود را با نام «همراه تریدر» در دسترس کاربران پرشمارش گذاشته است. شما با اپ نوبیتکس برای ایفون و اندروید می‌توانید بیش از ۸۰ رمزارز متفاوت را مورد معامله قرار دهید و به صورت لحظه‌ای تغییرات آن‌ها را پایش و ارزیابی کنید.

نوبیتکس در تازه‌ترین بهبودهایی که روی اپ خود انجام داده است، چند قابلیت تازه را به این ابزار کاربردی معامله‌گران بازار رمزارزها افزوده است. برای نمونه، قابلیت تحلیل نمودارهای بازار هم‌اکنون علاوه بر سایت در اپ همراه تریدر هم در دسترس است. قابلیت‌ دیگر افزوده شده به نسخه جدید اپلیکیشن نوبیتکس، امکان تبدیل سریع در بخش «کیف‌های من» است. با این ویژگی، سرعت تبدیل دارایی‌ها افزایش یافته و کاربران می‌توانند به جای تبدیل ارزهای مختلف به صورت جداگانه، همه ارزهای مورد نظر خود را انتخاب و آنها را به ریال یا تتر تبدیل کنند. همچنین با این ویژگی تازه،  می‌توان موجودی‌های کمتر از ۳۰۰ هزارتومان که امکان معامله آنها در نوبیتکس وجود ندارد را به ریال تبدیل کرد.

صرافی نوبیتکس

بیت برگ؛ اپلیکیشنی ساده و شفاف

سومین اپلیکیشنی که قصد داریم در بخش صرافی‌های رمزارز به شما معرفی کنیم، اپلیکیشن بیت‌برگ است. اپ بیت‌برگ علاوه بر اینکه همه قابلیت‌ها و امکانات وب‌سایت را به شما عرضه می‌کند، یک رابط کاربری بسیار ساده و روشن را در اختیار کاربر خود می‌گذارد. این بدین معنی است که اگر به تازگی وارد دنیای رمزارزها شده‌اید، بیت‌برگ اپلیکیشنی مناسب برای شماست. اما در پس این ظاهر ساده، یک مجموعه بسیار گسترده از بازارهای رمزارز پیش روی شما قرار می‌گیرد که دست شما را برای تشکیل پورتفولیوهای بسیار متنوع بازمی‌گذارد. در بخش کارمزد هم بیت برگ بابت فروش، هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند. تنها کارمزد تبدیل و کارمزد خرید برای کاربران وجود دارد که شامل ۲ دهم درصد معاملات به علاوه کارمزد هر شبکه رمزارز است. 

مقایسه بیت‌برگ، نوبیتکس و کیوسک در یک نگاه

از لحاظ تنوع بازارهای رمزارز، به نظر می‌رسد بیت‌برگ، سپس نوبیتکس و در پایان کیوسک رتبه‌های لیست سه‌گانه ما را تشکیل می‌دهند. در بخش رابط و تجربه کاربری، بیت‌برگ ساختاری ساده و نوبیتکس، ساختاری تخصصی و جذاب دارد. اما از سوی دیگر، کیوسک مدعی داشتن کمترین نرخ کارمزد معاملات است و همچنین پاداش‌هایی را برای دعوت از دوستان برای پیوستن به جامعه کاربران کیوسک در نظر گرفته است که به جذابیت آن می‌افزاید. 

بهترین اپلیکیشن های صرافی ارز دیجیتال ایرانی را روی گوشی خود داشته باشید

چه از کاربران کنونی دنیای رمزارز هستید و چه قصد دارید به تازگی وارد این عرصه نوین و فناورانه شوید، لازم است علاوه بر کسب دانش در این حوزه معاملاتی، اپلیکیشن‌های صرافی‌های مطرح ایرانی را روی گوشی تلفن همراه خود داشته باشید. زیرا حضور در چنین بازار معاملاتی پر فراز و فرودی بدون پایش و رصد پیوسته بازار، به سوددهی نمی‌انجامد. البته شاید شما از دارندگان گوشی‌های آیفون باشید و به دلیل محدودیت‌های کمپانی اپل، نتوانید اپ‌های ایرانی را از اپ‌استور رسمی اپل دریافت کنید. اما نگران نباشید؛ زیرا هر سه اپ نوبیتکس، بیت‌برگ و کیوسک دارای نسخه‌های ویژه سیستم عامل IOS هستند و با یک روش هوشمندانه ایرانی می‌توانید این ورژن مخصوص این اپ‌ها را با «سیبچه» دریافت کنید. سیبچه یک اپ استور ایرانی نسخه ios اپ‌های ایرانی است و به کاربران ایرانی کمک می‌کند با خرید اشتراک‌های اقتصادی و بهینه سیبچه، از این اپ‌های سودمند و کاربردی استفاده کنند.

منبع: منیبان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96359

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر