قیمت جدید گاز مایع | نحوه ثبت‌نام سهمیه گاز مایع اعلام شد + لینک

قیمت جدید گاز مایع و حامل‌های انرژی، میزان سهمیه و نحوه ثبت‌نام برای دریافت سهمیه گاز مایع اعلام شد.

قیمت جدید گاز مایع | نحوه ثبت‌نام سهمیه گاز مایع اعلام شد + لینک

گاز مایع گران شد؟ جزئیات افزایش قیمت گاز مایع اعلام شد. دولت تکلیف کرده است که به خانوارهای فاقد گاز شهری و شهروندان ساکن در برخی نقاط کشور که هنوز گازرسانی شهری در آن شهرها و روستاها انجام نشده است، گاز مایع و نفت سفید با قیمت مصوب دولتی تعلق بگیرد. نحوه ثبت‌نام سهمیه گاز مایع اعلام شد. قیمت مصوب سیلندر ۱۱ کیلویی گاز مایع اعلام شد. در قانون بودجه تصویب شده است که فرآورده‌های نفتی خصوصاً گاز مایع در بستر الکترونیکی و کارت الکترونیکی سوخت توزیع شوند.

بیشتر بخوانید: ثبت‌نام الکترونیک سهمیه گاز مایع | افراد فاقد شناسنامه چگونه ثبت‌نام کنند؟

آخرین اخبار و جزئیات در خصوص افزایش قیمت گاز مایع و سایر حامل‌های نفتی و انرژی اعلام شد. قیمت، میزان سهمیه گاز مایع و نحوه ثبت‌نام برای دریافت سهمیه گاز مایع اعلام شد. متقاضیان می‌توانند پس از مراجعه به سامانه اعلام‌شده و مشخص کردن نوع سهمیه گاز مایع، سهمیه انتخابی را دریافت کنند.

سهمیه گاز مایع

مصرف‌کنندگان گاز مایع فاقد گاز طبیعی، پس از ثبت‌نام، مقدار سهمیه گاز مایع تعیین‌شده را دریافت کنند. شهروندان باید برای دریافت گاز مایع، ثبت‌نام‌های لازم در سامانه شرکت نفت را انجام دهند و همان کارتی که بابت نفت تعریف شده از همان کارت اقدام به دریافت گاز مایع خود کنند.

گاز مایع گران شد؟

مدیر عملیات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی وزارت نفت در خصوص افزایش قیمت گاز و سایر حامل‌های نفتی و انرژی توضیحاتی ارائه کرد.

جعفر سالاری‌نسب، مدیر عملیات شرکت پخش فرآورده نفتی با اشاره به اینکه گاز مایع تاکنون افزایش قیمت نداشته، گفت: همانطور که بارها در عرصه حامل‌های انرژی تاکید شده است، هیچ گونه افزایش قیمتی برای حامل‌های نفتی وجود ندارد.

مدیر عملیات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تاکید دارد که هیچ‌گونه تغییر قیمتی در خصوص گاز مایع رخ نداده است.

جعفر سالاری نسب، مدیر عملیات شرکت پخش فرآورده نفتی گفت: بنابر تکلیف دولت در مکان‌هایی که زیر ساخت گاز شهری وجود ندارد باید گاز مایع با قیمت ۲۳۰ تومان در اختیار این خانوارهای آن منطقه قرار بگیرد.

سالاری نسب افزود: اکنون سیلندر ۱۱ کیلویی گاز با نرخ ۲۷ هزار ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.

مدیر عملیات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی دولت و وزارت نفت تاکید دارد: هیچ‌گونه تغییر قیمتی اتفاق نیفتد و افزایش قیمتی وجود ندارد.

سالاری نسب گفت: قیمت سیلندر ۱۱ کیلویی گاز مایع ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان است و هر قیمتی بالاتر از آن گرانفروشی است که تعزیرات باید ورود کند.

مدیر عملیات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی دولت و وزارت نفت ادامه داد: دولت تکلیف کرده است که در مکان‌هایی که زیر ساخت گاز شهری وجود ندارد باید گاز مایع با قیمت ۲۳۰ تومان در اختیار این خانوارهای آن منطقه قرار بگیرد.

سالاری‌نسب خاطر نشان کرد: اکنون دولت گاز مایع را با قیمت ۲۳۰ تومان به شرکت‌های موزع تحویل می‌دهد.

به گفته مدیر عملیات شرکت پخش فرآورده‌های، طبق قانون سازمان حمایت، وزارت صمت و سازمان تعزیرات ناظر بر نوع عملکرد این شرکت‌ها است.

مدیر عملیات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی دولت و وزارت نفت ادامه داد: برای شرکت‌های موزع طبق مصوبه‌ای که از سازمان حمایت دارند، نرخ جدیدی در نظر گرفته شده است که بابت هزینه‌های جانبی مانند شیر، فلکه، حمل و.... هر کیلو گاز دریافتی با قیمت ۲۳۰ تومان را به قیمت دو هزار و ۶۵۰ تومان درب منازل و در هر منطقه‌ای عرضه کنند.

سالاری‌نسب اضافه کرد: شرکت‌های موزع در همه استان‌ها فعال هستند و این قیمت در سراسر کشور یکسان است. در حالی که برخی از استان در مجاورت پالایشگاه قرار دارند، هزینه حمل کمتری را نسبت به روستاهای صعب العبور دارند.

مدیر عملیات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی دولت و وزارت نفت ادامه داد: اکنون قیمت سیلندر ۱۱ کیلویی گاز برای عرضه ۲۷ هزار ۹۰۰ تومان می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت سیلندر در برخی از استان‌ها رعایت می‌شود و در برخی استان‌ها تخلفاتی صورت می‌گیرد، گفت: به عنوان مثال در بندر عباس قیمت‌ها رعایت می‌شود و در بسیاری از استان‌ها خیر که سازمان تعزیرات باید بر آن نظارت داشته باشد.

سالاری نسب با اشاره به اینکه توزیع در حال انجام است، گفت: استدلال دولت این است که خانوارها و صنایعی که می‌توانند، گاز مورد نیاز را دریافت کنند باید آن را تحویل بگیرند اما کنترل این مسأله دشوار است زیرا در استان تهران بیش از نیاز مورد گاز توزیع شده که سیستم‌های نظارتی برای کنترل قیمت‌ها به این مسأله ورود پیدا کرده است.

مدیر عملیات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی دولت و وزارت نفت تاکید دارد تغییر قیمتی اتفاق نیفتاده است و هیچ‌گونه افزایش قیمتی وجود ندارد.

نحوه ثبت‌نام گاز مایع اعلام شد

متقاضیان دریافت گاز مایع در سامانه ثبت‌نام کنند.

شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد متقاضیان دریافت گاز مایع در سامانه «سدف» ثبت‌نام کنند.

متقاضیان می‌توانند پس از مراجعه به این سامانه و مشخص کردن نوع سهمیه، سهمیه انتخابی را در کارت بانکی خود دریافت کنند و با قیمت مصوب ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان کپسول گاز مایع تحویل بگیرند.

این سهمیه از طریق مراجعه به عاملین توزیع مجاز (دارای دستگاه کارت‌خوان فرآورده‌های نفتی) قابل دریافت است.

شرایط دریافت این سهمیه ثبت‌نام در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف)، ثبت کارت بانکی و تایید ادارات شهرستانی شرکت نفت است.

سهمیه‌بگیران نفت سفید با همان کارت بانکی تعریف‌شده برای نفت، امکان دریافت سهمیه گاز مایع را دارند و نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96353

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر