شنبه در بازار دلار چه خبری خواهد شد؟

در دو روز گذشته بازار ارز تعطیل بوده و معاملات دلار متوقف شده است. اما قیمت دلار فردا ۱۴مرداد به چقدر می‌رسد؟

شنبه در بازار دلار چه خبری خواهد شد؟

قیمت دلار شنبه در اولین روز هفته چند خواهد شد . در دو روز گذشته بازار ارز تعطیل بوده و معاملات دلار متوقف شده است.  اگرچه قیمت دلار خود را به کانال ۴۹ هزار تومان رسانده بود اما در دو روز گذشته روند قیمت دلار دچار نوسان  شد.اما قیمت دلار فردا ۱۴مرداد به چقدر می‌رسد؟آیا قیمت دلار شنبه  کانال ۵۰هزار تومان را می کند؟

 دلار پس از تعطیلات چه می‌شود؟

تجارت نیوز نوشت در دو روز گذشته بازار ارز تعطیل بوده و معاملات دلار متوقف شده است. اما قیمت دلار فردا ۱۴مرداد به چقدر می‌رسد؟

در دو روز گذشته بازار ارز تعطیل بوده و معاملات دلار متوقف شده است. اما قیمت دلار فردا ۱۴مرداد به چقدر می‌رسد؟

دلار در معاملات نقدی دیروز با قیمت ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان به کار خود پایان داد. رقمی‌ که مرز حساس دلار در بازار نامیده می‌شود.

اگرچه کشور در تعطیلات سه روزه بود اما قیمت دلار در نیمه دوم هفته وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد و توانست تا ۵۰هزار و ۳۰۰ تومان هم پیش برود.

با وجود نوسان‌ محدود، قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومان مانده‌ و حالا تحلیلگران در انتظار بازگشایی بازار فردا هستند. به گفته تحلیلگران اگر قیمت دلار بتواند خود را بالای مرز ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان نگه‌ دارد احتمال رشد بیشتر قیمت دلار وجود دارد. ایستگاه بعد قیمتی، عبور دلار از مرز ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان است. در این صورت بازار روند صعود پیدا می‌کند و باید منتظر ورود دلار به کانال‌های بالاتر بود.

اما اگر قیمت دلار نتواند‌ بالای محدوده مذکور بماند وارد کانال ۴۹ هزار تومان می‌شود و در این کانال ماندگار می‌شود.

پیش بینی قیمت دلار فردا ۱۴ مرداد

پیش‌بینی‌ها حاکی است که احتمالا دولت برای کاهش قیمت دلار تلاش می‌کند و سعی می‌کند با تزریق ارز به بازار قیمت‌ها را کاهش دهد. کاری که در چند ماه نخست سال انجام داده است. اما نکته مهمی که کارشناسان اعلام می‌کنند این است که ارزپاشی در بازار برای کنترل ارز در نیمه دوم سال برای دولت دشوار می‌شود و ذخایر ارزی دولت در حدی نیست که بتواند همچنان بازار را در اختیار خود داشته باشد.

به عبارتی خواسته‌ و ناخواسته‌ مدیریت بازار به زودی از دست دولت خارج می‌شود و بازار روند اصلی‌ خود را طی می‌کند و در این میان اخبار سیاسی هم نقش تعیین‌کننده‌ای در قیمت‌ها دارد. این همان روندی است که دولت در چند ماه نخست سال در پیش گرفت. از تیرماه و همزمان با افزایش قیمت دلار مساله بازگشت ایران و آمریکا سر میز مذاکرات هسته‌ای مطرح شد و این سیگنال دو ماه بازار ارز را تحت تاثیر قرار داد.

اما در هفته‌ای که گذشت بازار از نتیجه‌بخشی مذاکرات و آزادسازی منابع بلوکه شده ناامید شد و همین‌ مساله قیمت دلار را افزایشی کرد.

احتمالا بازار فردا کار خود را با دلار بالا ۵۰ هزار تومان آغاز می‌کند اما در ادامه بازار باید دید که آیا دلار در محدوده دیروز می‌ماند و درجا می‌زند و یا اینکه می‌تواند خود را به نیمه کانال ۵۰ هزار تومان برساند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96105

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر