ادامه ریزش قیمت جهانی طلا / رفت و برگشت انس به کانال 1900 دلاری

​قیمت طلا امروز (پنجشنبه) به پایین‌ترین حد بیش از سه ماه اخیر رسید و برای سومین جلسه متوالی سقوط کرد زیرا بانک‌های مرکزی ارشد موضع سیاست پولی جنگ طلبانه خود را برای کاهش فشارهای حباب قیمتی تکرار کردند.

ادامه ریزش قیمت جهانی طلا / رفت و برگشت انس به کانال 1900 دلاری

قیمت طلا امروز (پنجشنبه) به پایین‌ترین حد بیش از سه ماه اخیر رسید و برای سومین جلسه متوالی سقوط کرد زیرا بانک‌های مرکزی ارشد موضع سیاست پولی جنگ طلبانه خود را برای کاهش فشارهای حباب قیمتی تکرار کردند.

به گزارش عرشه آنلاین  ، قیمت جهانی طلا که تا ظهر امروز در محدوده ۱۹۰۰ دلار بود، ساعتی پیش این سطح را از دست داد و به کانال ۱۸۰۰ دلاری رفت. اما دقایقی پیش دوباره افزایش اندکی را تجربه کرد.

قیمت جهانی طلا تا ظهر امروز در محدوده ۱,۹۰۵ دلار بود اما از دقایقی پیش این سطح را از دست داده و به حدود ۱۸۹۷ دلار رسید. اما بار دیگر با نوسانی افزایشی به قیمت ۱,۹۰۰.۱۶ رسید. در ادامه نیز به ۱,۹۰۴.۷۴ افزایش یافت.

انس امروز با وجود رفت و برگشت به کانال ۱۹۰۰ دلاری، نسبت به روز گذشته تا ۰.۵ درصد افت را نیز تجربه کرد. در لحظه تنظیم این خبر، طلای جهانی ۰.۲۶ از ارزش خود را از دست داده و در یک ماهه اخیر نیز حدود ۲.۹ درصد از ارزش آن کاسته شده است. اما در بازه ۶ ماهه، روند قیمتی طلا صعودی بوده و حدود ۴.۷ درصد رشد داشته است. همچنین در یک سال اخیر نیز انس، حدود ۵.۷ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

اما پیش‌بینی‌ها از روند بازار جهانی طلا چه می‌گویند؟

تغییر انتظارات در رابطه با اقدامات بعدی فدرال رزرو، این فلز گران‌بها را در هفته گذشته تحت فشار قرار داد و به این ترتیب قیمت XAU/USD به پایین‌ترین سطح خود از ماه مارس به 1907 دلار رسید. همچنین تاکید پاول بر بررسی تاثیر داده‌های کلان در چشم‌انداز اقتصادی و ادامه روند تصمیم‌گیری جلسه به جلسه در تقویت این دیدگاه تاثیر داشته است.

از سوی دیگر نشانه‌هایی در نظرسنجی‌های PMI وجود دارد که نشان می‌دهد شاخص مدیران خرید بخش خصوصی در حوزه فعالیت‌های تجاری با شتاب پایینی در اوایل ماه ژوئن افزایش داشته است.

هفته گذشته فدرال رزرو اعلام داشت که افزایش پله‌ای نرخ بهره متوقف خواهد شد که دلیل آن، تمرکز این نهاد بزرگ مالی روی هدف تورم دو درصدی است. در حال حاضر بازار تنها انتظار یک افزایش نرخ بهره تا پایان سال را دارد در حالی که خود بانک مرکزی ایالات متحده انتظار افزایش دو مرحله‌ای نرخ بهره را تا پایان سال دارد.

انس جهانی طلا پس از شکست محدوده رنج خود از سوی کف مستطیل، تارگت‌های نزولی تا محدوده 1895 را در تیررس خود قرار داده است. بر اساس ترسیم خط رفتار قیمت نزولی، که انس جهانی به خوبی آن را شناخته است، به نظر می‌رسد در صورتی که انس جهانی در عبور از این خط روند نزولی موفق عمل نکند، شانس دستیابی به محدوده یادشده توسط فروشندگان افزایش می‌یابد.

منبع: تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 94699

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر