خبر خوش برای گندمکاران این استان درباره پرداخت مطالبات

پرداخت بخش اعظمی از طلب گندم‌کاران گلستانی در دو سه روز آینده انجام می شود.

خبر خوش برای گندمکاران این استان درباره پرداخت مطالبات

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان از تامین اعتبار و پرداخت بخش اعظمی از طلب گندم‌کاران گلستانی در دو سه روز آینده خبر داد.

محمدباقر منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه تأمین منابع مورد نیاز برای پرداخت طلب گندم‌کاران بر عهده سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی است، اظهار کرد: روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت طلب گندم‌کاران اختصاص یافت و طی یکی دو روز آینده پرداختی خوبی انجام خواهد شد و بخش اعظمی از کشاورزان مطالبات خود را دریافت خواهند کرد.  

وی با بیان اینکه تداوم بارش باران در زمان پیک برداشت گندم در خردادماه سال جاری سبب شد تا بخشی از زمین‌های آماده برداشت محصول کشاورزان استان دچار جوانه‌زدگی شود، گفت: گندم‌های جوانه‌زده غیر قابل تحویل بود اما بنا بر مصوبه استان، تصمیم به خرید گندم کشاورزان گرفتیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان ادامه داد: گندم‌های جوانه‌زده کشاورزان بر اساس کف جدول قیمت خرید از کشاورزان خریداری می‌شود که این تصمیم صورت جلسه استان و کشور و مطابق روال سنوات گدشته بوده است. این قیمت در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان زیر قیمت مصوب است زیرا درصدی  از گندم‌های جوانه‌زده برای تولید آرد مصرف نمی‌شود.

منوچهری با اشاره به اینکه  آن دسته از کشاورزان دارای گندم جوانه‌زده در استان می‌توانند این محصول را به ۱۳ مرکز خرید تضمینی واقع در ۱۰ شهرستان نوار جنوبی تحویل دهند، افزود:  مراکز خرید گندم جوانه‌زده از کشاورزان استان شامل تعاون روستایی«گلیداغ» و کارخانه آرد گندمکاران، سیلو دولتی گالیکش، سیلو دولتی گنبدکاووس، سیلو «صحرا خوشه اشرفی» رامیان، سیلوهای «خوشه طلایی» و «نگین گلستان» در آزادشهر، تعاون روستایی دوزین مینودشت، سیلو «غله گستران» واقع در فراغی کلاله، سیلو «ممتاز» خان‌ببین، تعاونی روستایی استرآباد علی‌آبادکتول، سیلو دولتی گرگان و کارخانه «آرد معقول» در کردکوی است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان از خرید ۵۰۰ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان تا امروز خبر داد و گفت: کار خرید این محصول از کشاورزان استان با دایر بودن مراکز خرید تضمینی در نوار جنوبی و سردسیر استان ادامه دارد.

وی با توضیح اینکه کشاورزانی که اطلاعات تحویل گندم آن‌ها تا تاریخ  ۹ خرداد در سامانه بانک ثبت شده، مطالبات گندم خود را دریافت کرده‌اند، افزود: تا امروز ۴۰۰ میلیارد تومان از طلب گندمکاران گلستانی پرداخت شده است و  در دو سه روز آینده بخش اعظمی از کشاورزان مطالبات خود را دریافت خواهند کرد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93780

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر