ترس و احتیاط در بازار دلار | بازار سکه تکان خورد

بازار طلا و سکه در سومین روز هفته جاری بعد از چند روز نزول، جان دوباره گرفت.آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده نرخ طلا 18 عیار و سکه امامی امروز برخلاف روز های قبل پیشروی کردند.

ترس و احتیاط در بازار دلار | بازار سکه تکان خورد

 

بازار طلا و سکه در سومین روز هفته جاری بعد از چند روز نزول، جان دوباره گرفت.آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده نرخ طلا ۱۸ عیار و سکه امامی امروز برخلاف روز های قبل پیشروی کردند.

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز دوشنبه ۸ خرداد ماه شاهد دو نیمه متفاوت بود.بررسی ها نشان می دهد که بازار دلار صبح امروز با فشار فروش مواجه شد و اسکناس آمریکایی در مقایسه باعصر دیروز در حول و حوش ۳۰۰ تومان پایین آمد.

با این حال، در ادامه معاملات دلار مسیر رشد را طی کرد و نسبت به روز قبل نزدیک به۳۰۰ تومان بالا رفت.

امروز بازار  از گمانه زنی های سیاسی در رابطه سفر سلطان عمان به تهران پر شده بود.البته تا زمان نگارش این گزارش جزئیات زیادی از دیدار سلطان و مقامات ایرانی منتشر نشده بود.همین امر باعث شد که معامله گران همچنان از تاکتیک صبر استفاده کنند و دلار وارد کانال جدید نشود.

 با سفر پادشاه عمان به ایران صحبت برگشت به  مذاکرات برجامی  هم در بازار داغ شده، اما در بین انواع و اقسام خبرهایی که به بازار رسید، خبر موثقی نبود و همه صحبت‌ها گمانه‌زنی بود. همین گمانه‌ها به دل بازار ترس انداخته است.

 در مقابل افزایشی‌های بازار معتقدند از  برجام  خبر خاصی نیست،این دسته منتظر خبرهای نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ۱۵ تا ۱۹ خرداد هستند.

نرخ دلار و یورو در بازار رسمی

در بازار رسمی ، قیمت دلار امروز  ‌دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش حدود ۹۰ تومانی در سطح عدد ۴۲ هزار و ۵۸۴ تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو در این مرکز رقم ۴۵ هزار و ۶۹۲ تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز قبل حدود ۹۰ تومان افزایش یافته است.

قیمت درهم امارات نیز در سطح ۱۱ هزار و ۵۹۵ تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۸ هزار و ۷۱۲ تومان، ۴۱ هزار و ۵۳۹ تومان و ۱۰ هزار و ۵۴۱ تومان درج شده است.

همچنین قیمت هر گرم  طلا ۱۸ عیار  امروز ۸ خرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلا در سطح قبلی ۲ میلیون و ۴۲۸ هزار تومان قرار دارد.

بازار طلا و سکه اندکی جان گرفت

بازار طلا و سکه در سومین روز هفته جاری بعد از چند روز نزول، جان دوباره گرفت.آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده نرخ طلا ۱۸ عیار و سکه امامی امروز برخلاف روز های قبل پیشروی کردند.

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز تا سطح ۲ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۱۰۰ تومان بالا رفت اما عصر امروز در محدوده ۲ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش رسید؛ این قیمت در مقایسه با روز قبل ۳۲ هزار و ۳۰۰ هزار تومان افزایش را نشان می دهد.قیمت سکه امامی امروز وارد کانال ۳۱ میلیون تومان شد و تا پله اول کانال مذکور بالا رفت.فلز گران بهای داخلی امروز ۶۰۹ هزار تومان گران شد.

رشد قیمت سکه امامی در بازار امروز در حالی اتفاق افتاد که در روز چهارشنبه هفته قبل ۲۰۰ هزار تومان، روز پنجشنبه هفته قبل ۵۰۰ هزار تومان، روز شنبه هفته جاری ۴۰۰ هزار تومان و روز گذشته حدود ۴۲۰ هزار تومان کاهش  را در کارنامه خود ثبت کرد بود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 89501

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • رها

        آخه یکی نیست بگه قیمت دلار وطلا همیشه بانک مرکزی ایران گرون می کرده حالا چه ربطی به سلطان داره. اونایی که قیمت دلار تعیین میکنن میخوان گرونی رو بندازن گردن سلطان. چقدرمارو ساده گیر آوردین

      ارسال نظر