قیمت دلار و سکه پایین آمد | دلیل ریزش قیمت‌ها چیست؟

قیمت دلار با کاهشی چشمگیر، در کانال ۵۳ هزار تومانی قرار گرفت. روز گذشته قیمت دلار در کانال جدید ۵۵ هزار تومانی معامله می‌شد.

قیمت دلار و سکه پایین آمد | دلیل ریزش قیمت‌ها چیست؟

قیمت دلار و سکه پایین آمد | دلیل ریزش قیمت‌ها چیست؟ علت کاهش قیمت دلار مشخص نیست. بررسی بازار نشان می‌دهد که نه رویداد سیاسی خاصی رخ داده که قیمت دلار کاهشی شود و نه رویداد اقتصادی خاصی. اما دلار وارد فاز کاهشی شده است. قیمت دلار امروز یک پله عقب نشست و وارد کانال ۵۲ هزار تومانی شد. امروز چهارشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، قیمت سکه امامی نیز  ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد.

قیمت دلار امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ به ۵۲ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. این در حالی است که قیمت دلار روز گذشته در میانه کانال ۵۳ هزار تومان ایستاده است

بیشتر بخوانید :سقوط سکه - عقب نشینی دلار | آخرین وضعیت بازار

برخی از کارشناسان معتقدند که این روند کاهشی نتیجه اظهارات روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی است که صادرکنندگان را تهدید کرده و گفته بود باید ارز خود را در بازار عرضه نکنند و حتی این روند را تخلف و قاچاق دانسته بود. این گروه معتقدند که اظهارات فرزین و احتمالا اقدامات دستوری بانک مرکزی، دلار را وارد فاز کاهشی کرده است.

البته برخی از کارشناسان معتقدند که خط و نشان‌های بانک مرکزی تاثیری بر بازار نمی‌گذارد. از آن جمله کامبیز افسری، فعال اقتصادی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ سال است که این خط و نشان‌ها در بازار ارز و برای فعالان اقتصادی وجود دارد اما کمکی به کاهش قیمت دلار یا سایر ارزها نکرده است، به تجارت‌نیوز گفت: «طی سال‌های متمادی ترکش تهدیدهای مختلف نتوانسته روند قیمت در بازار را حتی کاهشی کند. شاید در مقطعی بازار ارز از تب و تاب خارج شود اما نمی‌توان این اسکناس را از مبادلات حذف کرد.»

وی خاطرنشان کرد: « بازار آزاد در سال‌های گذشته بیشتر میزبان فعالان اقتصادی بود و در سال‌های جاری مردم عادی هم از ترس از دست رفتن ارزش دارایی‌هایشان مشتریان ثابت آن هستند.»

وی در پایان تاکید کرد نمی‌توان بازار آزاد را نادیده گرفت و همین حجم ۵ تا ۱۰ درصدی که در این بازار مبادله می‌شود به عنوان بازارگردان اصلی تعیین قیمت در بازارهای داخلی است.

اما دیدگاه دوم این است که دلار وارد فاز استراحت و اصلاح شده و برای همین قیمت دلار کاهشی است.

 سکه ریزشی شد

امروز ورق بازار طلا و سکه برگشت و قیمت‌ انواع سکه با افت روبرو شد. گفته می‌شود این روند در پی کاهش قیمت دلار و تغییر کانال در روز جاری رخ داده است.

امروز قیمت طلا و انواع سکه با موجی کاهشی روبرو بود. این روند در پی کاهش قیمت دلار آزاد رخ داد. در حالی که قیمت دلار در معاملات روز گذشته به 53 هزار و 350 تومان رسیده بود، امروز در مسیر نزولی قرار گرفت، کانال عوض کرد و روی قیمت 52 هزار و 950 تومان ایستاد.

روند نزولی دلار، اثر خود را به سرعت در بازار طلا و سکه نیز نمایان کرد، به نحوی که قیمت انواع سکه با افت مواجه شد.

امروز قیمت سکه امامی به 32 میلیون و 194 هزار تومان رسید و با حباب هفت میلیون تومانی معامله شد. قیمت سکه بهار آزادی هم با رسیدن به سطح 28 میلیون و 501 هزار تومان، حباب سه میلیون و 320 هزار تومانی را تجربه کرد.

قیمت نیم‌سکه هم امروز با کاهش به سطح قیمتی مواجه بود و با رسیدن به 18 میلیون و 600 هزار تومان با حباب 6 میلیون تومانی روبرو بود.

امروز قیمت ربع سکه هم 11 میلیون و 800 هزار تومان بود و حباب  پنج میلیون و 500 هزار تومانی را ثبت کرد. در همین حال قیمت سکه گرمی به 6 میلیون و 900 هزار تومان رسید و با حباب سه میلیون و 800 هزار تومانی معامله شد.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز امروز به دو میلیون و 635 هزار و 600 تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا هم 11 میلیون و 421 هزار تومان شد.

امروز همچنین قیمت انس جهانی طلا هم به دو هزار و 29 دلار رسید

دیگر رسانه ها

کدخبر: 86526

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • یوسف

        این صحبتهای رئیس بانک را هرشبانه روز بگذارید صدا و سیما تکراری پخش کنند که دلار بشنود واز پله ها پایین بیاید . مملکتی ارز با صحبت بالا پایین شود پس بدان هیچکدام سواد و کارایی ندارند .

      • ناشناس

        حجم بازار جهانی درحال بسیاربسیارعظیم و بزرگ شدن وهمچنین گردش مالی درحال سرعت چشمگیر آنی .....در جهان.....و دنیای جدید درحال متولد شدن با شرایط و امکانات نامحدود وزندگی ازاددرجهان به مه معنای واقعی.........

      • ثریا شیدادل

        سلام عزیزان ببینید هر کیفی ی کیفری داره! نفت فروخته میشه میاد تو حساب دولت و چی میاد دلار! دلار زیاد میشه میریزن تو بازار قیمت دلار میاد پایین دوباره چند مدتی صادرات نداریم دلار کم میشه قیمت میره بالا! کل داستان دلار تو کشور ما به همین موضوع وابسته هست وسلام! عامیانه نوشتم افراد کم سواد متوجه بشن چی نوشتم

      • ایرانی

        خیلی خجالت داره که از سقوط قیمت حرف می‌زنید! وااای حالا چکار کنیم با این ارزونی؟!!!

      • گل اقا

        خیلی باکلاس و شیک مردم مشغول کردید

      ارسال نظر