عضو اتاق بازرگانی تهران:

صلاح نیست وزارت بازرگانی تشکیل شود

یک عضو اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه صلاح نیست وزارت بازرگانی تشکیل شود، گفت: اگر می‌خواهیم در مسیر توسعه حرکت کنیم باید بپذیریم که بسیاری از بخش‌های دولت که با هم مرتبط هستند ادغام شوند.

صلاح نیست وزارت بازرگانی تشکیل شود

اقتصادآنلاین نوشت: یک عضو اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه صلاح نیست وزارت بازرگانی تشکیل شود، گفت: اگر می‌خواهیم در مسیر توسعه حرکت کنیم باید بپذیریم که بسیاری از بخش‌های دولت که با هم مرتبط هستند ادغام شوند.

به گزارش عرشه آنلاین، حمیدرضا صالحی، عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با اقتصادآنلاین درخصوص احیای وزارت بازرگانی گفت: مخالف تفکیک وزارت صمت هستم، باید به سمتی حرکتی کنیم که دولت کوچک و سهمش در اقتصاد کمتر شود و بیشتر به سمت رگولاتوری حرکت کند، بنابراین صلاح نیست که وزارتخانه‌ای به نام بازرگانی تشکیل شود.

صالحی افزود: اگر می‌خواهیم در مسیر توسعه حرکت کنیم باید بپذیریم که بسیاری از بخش‌های دولت که با هم مرتبط هستند، ادغام شوند. بازرگانی، صادرات و تولید با هم مرتبط‌ اند و باید ادغام شوند.

وی ادامه داد: مسئله اصلی استراتژی است، باید برنامه بلندمدت ۱۰ و یا ۱۵ ساله داشته باشیم که در بحث واردات، صنعت و بازرگانی می‌خواهیم چه کار کنیم. برای مثال اگر هدف توسعه صادرات است باید بررسی کنیم که مشکلات و موانع صادرات چیست و آنها را رفع کنیم. ضمن این که بسیاری از کارها باید بیرون از وزارتخانه انجام شود و فقط بسترسازی توسط دولت صورت گیرد.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر قرار است وزارتخانه‌ای به نام بازرگانی هم بحث واردات و هم صادرات را دنبال کند، در همین وزارت صمت باید وزیری در راس قرار بگیرد که توان این کار را داشته باشد و بتواند خروجی‌های خوبی را در این زمینه فراهم کند. نباید سازمان و وزارتخانه جدیدی درست کنیم و بعد شاهد درگیری باشیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 86352

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر