شیر خشک نایاب شد

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره اخبار صادرات شیرخشک تولید ایران به کشورهای همسایه که از آن به عنوان عامل کمیاب شدن این کالا یاد شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

شیر خشک نایاب شد

شیر خشک در روزهای گذشته کمیاب شده و بازار شیر خشک در روزهای گذشته با کمبود مواجه شده است. مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو برخی اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر کمبود شیر خشک در بازار و عرضه شیر خشک با کد ملی را شایعه و جوسازی در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: البته ممکن است تعداد محدودی شیر خشک با برندهای خاص در داروخانه‌ها موجود نباشد.

بیشتر بخوانید: پشت‌پرده کمبود و گرانی شیر خشک

فرامرز خدایان، مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: با اینکه در حال حاضر کمبود شیرخشک در بازار وجود ندارد و توزیع آن هم با استفاده از ظرفیت شرکت‌های پخش انجام می‌شود اما، متاسفانه در این زمینه برخی در شبکه‌های اجتماعی جوسازی می کنند که شیرخشک نایاب شده است.

بیشتر بخوانید: فروش شیر خشک مشروط به ارائه کد ملی می‌شود/ یارانه شیر خشک در اختیار همسایگان!

او اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از صنایع حتی بیش از ۴۰ درصد ظرفیت تولید را افزایش داده اند؛ البته ممکن است تعداد محدودی شیرخشک با برندهای خاص در داروخانه‌ها موجود نباشد که در این زمینه نیز سودجویی می‌شود و ما به این موضوع رسیدگی می‌کنیم.

خدایان با بیان اینکه نیاز به واردات شیرخشک نداریم، تصریح کرد: مشکل خاصی در تولید این محصول و همچنین مواد اولیه آن نداریم.

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در مورد برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد صادرات شیرخشک تولید ایران به کشورهای همسایه که از آن به عنوان عامل کمیاب شدن این کالا یاد شده است، اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد زیرا اولویت تامین نیازهای داخلی است و وقتی در کشور به شیرخشک نیاز داریم، هیچ دلیلی برای صادرات این محصول به برخی کشورها از جمله پاکستان و افغانستان وجود ندارد.

وی شیرخشک را از اقلام ضروری دانست و گفت: شایعه عرضه شیرخشک با ارائه کدملی صحت ندارد و اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

صبح امروز چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت) در برخی صفحات و کانال های فضای مجازی خبری مبنی بر نایاب شدن شیرخشک و عرضه آن با کد ملی منتشر شد.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 85481

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر