قانون کار درباره تامین مسکن و حقوق کارگران و بازنشستگان چه می‌گوید؟ | کارگران امروز نمی‌توانند گوشت و حتی سیب‌زمینی بخرند!

دبیر اجرایی خانه کارگر با انتقاد از رقم افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان گفت: نیروی کار در بدترین شرایط در حال کار هستند و کارگران امروز نمی‌توانند گوشت و حتی سیب‌زمینی بخرند.

قانون کار درباره تامین مسکن و حقوق کارگران و بازنشستگان چه می‌گوید؟ | کارگران امروز نمی‌توانند گوشت و حتی سیب‌زمینی بخرند!

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه ۱۳۰ هزار نیروی کار در استان همدان فعالیت دارند، گفت: معیشت و مسکن دو دغدغه بزرگ نیروی کار همدان است.

چنگیز اصلانی، دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان اظهار کرد: ۷۳۴ هزار بیمه شده و ۶۵ هزار بازنشسته در استان همدان وجود دارد که ۷۰ درصد بازنشستگان حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند.

او تصریح کرد: در قانون کار گذشته و فعلی تاکید بر این است که دولت‌ها در جوار کارخانه‌ها خانه‌های سازمانی بسازند و یا خانه‌هایی اجاره به شرط تملیک برای کارگران احداث کنند؛ این در حالیست بزرگترین مشکل امروز جامعه کارگری عملی نشدن مسکن کارگری است.

اصلانی با بیان اینکه قانون کار باید در همه روزهای سال اجرایی شود، افزود: قانون کار فقط مربوط به هفته کارگر نیست و اداره کار باید در حوزه بازرسی و روابط کار نظارت‌ها را بیشتر کند. استانداری باید وارد دل کارگران و کارفرمایان شوند و از نزدیک مشکلات را ببینند.

او یکی دیگر از دغدغه‌های کارگران را معیشت دانست و ادامه داد: نیروی کار در بدترین شرایط در حال کار هستند و با وجود اینکه کارگران پای انقلاب ایستاده‌اند و در تمام میدان‌ها لبیک گفته‌اند، امروز نمی‌توانند گوشت و حتی سیب‌زمینی بخرند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بزرگترین معضل توسعه صنعت و تشکیل خانواده و جوانی جمعیت در ایران، نبود امنیت شغلی برای جوانان است؛ به‌طوری که ۱۸ میلیون نیروی قراردادی در کشور مشغول به کار هستند که مجبورند تن به قراردادهای سفید و موقت بدهند.

وی با اشاره به اینکه دستمزد کارگران در سال جاری ۲۷ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: دستمزد کارگران در سال‌جاری ۲۷ درصد افزایش داشته، در حالیکه تورم ۴۶.۶ درصد است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه ۴۴ هزار نفر عضو خانه کارگر استان همدان هستند، یادآور شد: در سال گذشته ۱۹۷۶ نفر توسط خانه کارگر همدان آموزش دیده‌اند که ۱۲۰۷ نفر مدرک گرفتند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 83959

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر