اطلاعیه مهم اداره کار درباره واریز عیدی و معوقات حقوق کارگران

اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه‌ای درباره واریز عیدی و حقوق کارگران توضیحاتی ارائه کرد.

اطلاعیه مهم اداره کار درباره واریز عیدی و معوقات حقوق کارگران

اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه‌ای، از پرداخت حقوق کارگران امور شهر (پاکبانان) تا پایان بهمن ماه، حقوق نیروهای کارگری فضای سبز و عمران تا پایان آذرماه و حقوق کارکنان آتش نشانی و نقلیه موتوری و اداری ایرانشهر تا پایان آبان ماه ۱۴۰۱ خبر داد.

در اطلاعیه اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان آمده است:

«این اداره‌کل همانطور که بارها به آن تاکید کرده، صیانت از نیروی کار را با جدیت دنبال و در این مسیر از تمامی ظرفیت‌ها از جمله کمیسیون کارگری شورای تامین استفاده می‌شود.

در این راستا در روزهای پایانی سال گذشته با دستور استاندار و پیگیری معاونت امور عمرانی استانداری، مبلغی به حساب شهرداری‌های سطح استان واریز و بخش زیادی از مطالبات کارکنان خدوم آنها تسویه شد.

موضوع مطالبات کارگران شهرداری ایرانشهر با وجود اینکه مربوط به مدت زمان طولانی می شود اما از سال گذشته بصورت مستمر توسط این اداره کل رصد و اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته است.

لیست بیمه تمام کارکنان تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۱ ارسال شده و این عزیزان از خدمات درمان استفاده می‌کنند.

حقوق کارگران زحمتکش امور شهر (پاکبانان) تا پایان بهمن ماه، حقوق نیروهای کارگری فضای سبز و عمران تا پایان آذرماه و حقوق پرسنل آتش نشانی و نقلیه موتوری و اداری تا پایان آبان ماه ۱۴۰۱ واریز شده است.

عیدی تمام کارکنان در پایان هر سال در صورت عدم وجود اعتبار در سیستم حسابداری بعنوان طلب آنان از شهرداری بستانکار شده و در طول سال طی درخواست به آنها پرداخت می‌شود.»

در پایان سال گذشته نیز با توجه به واریز وجه از سوی استانداری، حقوق معوقه ۲ ماه کارکنان و سه ماه پاکبانان پرداخت شده و باقی‌مانده معوقات حقوق به عنوان دیون ممتازه تلقی که پرداخت آن در اولویت است.

با این حال کارگران شهرداری می توانند در صورت تمایل با مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایرانشهر اقدام به تنظیم دادخواست و پیگیری قانونی از طریق مراجع حل اختلاف کار کنند. این مهم تا حصول نتیجه لازم و رضایتمندی کامل کارگران عزیز پیگیری خواهد شد.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82744

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر