خبر مهم تامین اجتماعی درباره افزایش حقوق و دستمزد کارگران | حداقل دستمزد روزانه مشمولان قانون کار و تامین اجتماعی اعلام شد

جزئیات افزایش حقوق و حداقل دستمزد روزانه مشمولان قانون کار و تامین اجتماعی در سال 1402 اعلام شد.

خبر مهم تامین اجتماعی درباره افزایش حقوق و دستمزد کارگران  | حداقل دستمزد روزانه مشمولان قانون کار و تامین اجتماعی اعلام شد

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: حداقل دستمزد روزانه مشمولان قانون کار و تامین اجتماعی به جز مشاغل اداری یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۸ ریال است.

علی حسین‌نژاد، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی کار اظهار کرد: بر اساس این مصوبه سطح دستمزد مشمولان تأمین اجتماعی ۲۱ درصد افزایش یافته و ۸۳ هزار و ۵۹۶ ریال است.

بیشتر بخوانید: تصمیم شوکه‌کننده شورای عالی کار برای دستمزد ۱۴۰۲ | اصلاح و تغییر حقوق و دستمزد کارگران از محالات است!

بیشتر بخوانید: زمان ترمیم دستمزد کارگران مشخص شد

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان افزود: حداقل دستمزد روزانه مشمولان قانون کار و تامین اجتماعی به جز مشاغل اداری، یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۸ ریال است.

او با بیان اینکه کارفرمایان موظف هستند طبق قانون کار به تمامی کارگران اعم از دائم، موقت، مجرد و متأهل ماهیانه ۱۱ میلیون ریال کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار و ۹ میلیون ریال به عنوان حق مسکن پرداخت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان ادامه داد: حداقل دستمزد کارگران ساختمان در ۳ سطح ماهر، نیمه ماهر و عمومی محاسبه می‌شود بیان کرد: کارگر درجه یک ۲ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۲۰۰ ریال، کارگر درجه دو ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۳۰۰ ریال و کارگران درجه سه ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۳۰۰ هزار ریال دریافت می‌کنند.

حسین نژاد با اشاره به اینکه حداقل دستمزد رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری ۲ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۱۴۰ ریال است تصریح کرد: رانندگان سواری و مینی بوس ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۳۰۰ ریال و رانندگان تاکسی و وانت بار و مینی بوس نیز یک میلیون و ۹۴۶ هزار و ۳۷۰ ریال دریافت می‌کنند.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 81566

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر