قیمت مصوب خودرو گران شد | جزئیات مهم درباره افزایش قیمت‌ و پیش‌فروش خودروهای ایران خودرو و سایپا + فیلم

قیمت‌های جدید خودرو و جزئیات مهم درباره افزایش قیمت‌ خودروهای ایران خودرو و سایپا اعلام شد.

قیمت مصوب خودرو گران شد | جزئیات مهم درباره افزایش قیمت‌ و پیش‌فروش خودروهای ایران خودرو و سایپا + فیلم

قیمت‌های جدید خودروهای داخلی اعلام شد. بر این اساس، جزئیات درصد افزایش قیمت و خودروهای ایران خودرو و سایپا اعلام شد.

قیمت خودروهای ایران خودرو، حداکثر ۲۹ درصد و قیمت خودروهای سایپا، حداکثر ۱۸ درصد افزایش یافت.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا اعلام کرد: آخرین افزایش قیمت خودرو مربوط به آذر ۱۴۰۰ بود و در سال ۱۴۰۱ افزایش قیمت کارخانه‌ای نداشتیم.

مدیرعامل سایپا افزود: شورای قابت و سازمان حمایت ۵ ماه قبل از عید کار کارشناسی انجام دادند و مبنای قیمت گذاری گرازش نیمه نخست سال ۱۴۰۱ خودروسازان است.

تیموری گفت: میانگین حداکثر افزایش قیمت خودرو ۲۹ درصد است.

مدیرعامل سایپا افزود: خودروی شاهین حدود ۱۸ درصد، کوییک اتوماتیک حدود ۱۷ درصد، تمام خودروهای ایران خودرو از جمله پژو ۲۰۶، دنا، پژو پارس، سمند و تارا کمتر از ۲۹ درصد افزایش قیمت یافته‌اند.

او اضافه کرد: شورای رقابت هر خودرویی را که تشخیص داده زمینه رقابتی ندارند را مشمول قیمت‌گذاری کرده است.

تیموری تصریح کرد: در سایت‌های ایران خودرو و سایپا لیست قیمت‌های جدید اعلام می‌شود.

او گفت: به عنوان نمونه، خودروی شاهین ۱۸ درصد افزایش قیمت یافته و از ۳۰۴ میلیون تومان به ۳۶۴ میلیون تومان رسیده است که با عوارض (۴۰ میلیون تومان عوارض) حدود ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود که نسبت به ۶۷۰ میلیون تومان بازار فاصله دارد.

تیموری افزود: قیمت‌های اولیه شورای رقابت، بالای ۴۰ درصد بود که بعد از دستور معاون اول رئیس جمهور، قیمت‌ها بررسی شد و قیمتی مدنظر قرار گرفت که بتوانیم افزایش تولید را بر اساس آن انجام دهیم.

مدیرعامل سایپا در مورد پیش‌فروش خودروها نیز تصریح کرد: قراردادها در زمان پیش‌فروش به قیمت روز است و تمام خودروهای ثبت‌نامی با قیمت‌های جدید تحویل داده خواهد شد.

تیموری تاکید کرد: شورای رقابت و سازمان حمایت شروع به بررسی و آنالیز قیمت‌ها کردند که امید خوبی ایجاد شد؛ در این هفته نسبت به مدت مشابه پارسال، تولید ۳۲ درصد رشد کرده است.

نکته قابل توجه اینکه، پس از ۵ روز کشمکش میان وزارت صمت و شورای رقابت، دست آخر نیز مدیرعامل خودروسازی سایپا مسئول اعلام قیمت‌های جدید شد!

جزئیات مهم درباره افزایش قیمت‌ خودروهای ایران خودرو و سایپا

محمدعلی تیموری، نماینده وزات صمت گفت: در گروه سایپا، برای خودروهای شاهین ۱۸ درصد، کوئیک اتومات ۱۷ درصد و در گروه ایران‌ خودرو، برای خودروهای پرشیا، سمند و تارا ۲۹ درصد افزایش قیمت اعلام شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 81162

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • حسن

        دلیل نشد که قیمت آذر ۱۴۰۰ قیمت خورد تا حالا قیمت ندادید قیمت ها را بالا ببرید آهن قراضه بدون کیفیت قیمت بهش داده نمی شد جز اینکه شماها همتون از دم سود گلان ببرید آهن قراضه های که در روز چند صد تا خود به خود گشته میده ترکیه یک ثبت نام تویوتا ببین با مسئولان شرکت تویوتا ترکیه وادار کرد با بالاترین احترام و بهترین کیفیت به مردمش واگذار کنند اینها ماشین نیست تابوت آهنی خجالت دارد با پول مردم بد بخت بیچاره جامعه بازی می کنید مردم شما ها را به خدا واگذار کردن و بس پس بترسید از روزی که خداوند جواب شما را بدهد به امید ان روز شما را با تابوت آهنی خاک کنند

      • ناشناس

        چهل درصد افزایش قیمت خودرو کارخانه برای حمایت از تولید نه‌تنها اشکال ندارد بلکه مردم هم راضی هستند

        منتها زشت و خفت ان هست که خودرو قیمت کارخانه در نمایندگی ها در کشور ایران باه اینهمه اولدرم بلدرمد منطقه ایی دسترس نباشد
        و خفت تر برای ملت ان هست که بازارسیاه برای دولت بیشتر جذابیت دارد
        و خفت برای دولت اینکه که جذابیت بازار سیاه خودرو از نارضایتی مردم مهمتر هست
        مردم چی فرض کردند مشتی احمق

      ارسال نظر