نماینده مجلس: ارزهای دیجیتال قانونی هستند

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: رمزارزها غیرقانونی نیستند.

نماینده مجلس: ارزهای دیجیتال قانونی هستند

احمد مرادی نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: رمزارزها غیرقانونی نیستند بلکه ما با فقدان قانون در این حوزه مواجه هستیم. عدم ساماندهی سایت ها و پلتفرم های داخلی تبادل ارز دیجیتال منجر به هدایت سرمایه افراد به سمت صرافی ها و سایت های نامعتبر خارجی می‌شود. ما با فقدان قانون در این حوزه مواجه هستیم؛ عدم ساماندهی سایت‌ها و پلتفرم های داخلی تبادل ارز دیجیتال منجر به هدایت سرمایه افراد به سمت صرافی ها و سایت های نامعتبر خارجی می شود.

احمد مرادی با اشاره به ضرورت قانون گذاری در حوزه رمزارزها اظهار داشت: رمزارزها یک موضوع پذیرفته شده در دنیا به شمار می رود و دنیا به این سمت سوق پیدا کرده است. کشور ما نیز باید یک مدیریت صحیحی در این حوزه دنبال کند و یک ارتباط قانون مند با افرادی که در این حوزه فعال هستند، برقرار کند.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در بحث رمزارزها مطرح می شود، بحث مصرف بالای برق برای استخراج رمزارز است. اما متقاضیان حتی اعلام آمادگی کردند که برای تامین برق آن نیروگاه تاسیس کنند. انتظار از مجلس و دولت حمایت از موضوع رمزارزها است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تاکنون جلسات متعددی در وزارت نیرو و کمیسیون انرژی در بحث رمزارزها برگزار شده و اکثر استان ها امروز با بحث رمزارزها سروکار دارند. همه امیدوار هستند تا یک قانون گذاری در بحث رمزارزها صورت گیرد و شاهد ساماندهی این عرصه باشیم. از آنجا که رمزارزها یک موضوع تقریبا جدید به شمار می رود، هر بخشی یک رویکرد معینی نسبت به رمزارزها اتخاذ نکرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: عمدتا شاهد هستیم که تصمیمات مقطعی در این حوزه اتخاذ شده و به عنوان مثال در یک مقطع به عده ای مجوز داده شده و سپس مجوزهای آنان باطل شده است. در مجموع باید یک قانون گذاری جامع در این حوزه صورت گیرد. از سوی دیگر بحث ارزهای دیجیتال می تواند یک منبع درآمد برای دولت باشد. نباید اجازه داد در سایه نابه سامانی ها این فرصت از دست برود.

وی افزود: رمزارزها غیرقانونی نیستند بلکه ما با فقدان قانون در این حوزه مواجه هستیم.عدم ساماندهی سایت ها و پلتفرم های داخلی تبادل ارز دیجیتال منجر به هدایت سرمایه افراد به سمت صرافی ها و سایت های نامعتبر خارجی میشود. شرکت های دانش بنیان داخلی توان فنی لازم برای مدیریت تبادل ارزهای دیجیتال را دارند. نباید اجازه داد با نابه سامانی در این حوزه عده ای سودجو سرمایه مردم را از کشور خارج کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 8061

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر