قیمت مصوب شیرینی شب عید چقدر شد؟

سخنگوی سازمان تعزیرات در خصوص قیمت مصوب شیرینی شب عید در بازار توضیحاتی ارائه کرد.

قیمت مصوب شیرینی شب عید چقدر شد؟

سخنگوی سازمان تعزیرات می‌گوید: شیرینی قیمت مصوب ندارد، زیرا جزو کالا‌های پیشینی نیست. هر ساله اتحادیه مربوطه، با توجه به مواد اولیه‌ای که برای تهیه و پخت شیرینی از آنها استفاده می‌شود، مثل شکر، روغن، آرد و...، قیمت مشخصی را اعلام می‌کند و آن قیمت مبنا قرار می‌گیرد.

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات در خصوص قیمت شیرینی در بازار گفت: در بحث شیرینی قیمت مصوبی وجود ندارد، زیرا جزو کالا‌های پیشینی نیست؛ هر ساله اتحادیه مربوطه بسته به مواد اولیه‌ای که استفاده می‌شود، مثل شکر، روغن، آرد و...، قیمت مشخصی را اعلام می‌کند و آن قیمت مبنا قرار می‌گیرد.

اسفنانی افزود: قیمت گذاری کالا‌ها تقریبا سه نوع هست، یکی کالا‌های پیشینی هستند که قیمت گذاری شان پیشینی است مثل کالا‌های اساسی و از قبل قیمت آن‌ها اعلام می‌شود و برخی از کالا‌ها قیمت شان از قبل مشخص است، برخی از کالا‌ها قیمت شان قیمت پیشینی نیست و پسینی است و باید قیمتی را که کالا عرضه می‌کنند به سازمان حمایت و به تنظیم بازار اعلام کنند و نهایتا آن ضوابط قیمت گذاری را اگر رعایت نکرده باشند طبیعتا تخلف گران‌فروشی ممکن است به ایشان منتصب بشود.

سخنگوی سازمان تعزیرات اظهار کرد: گروه سوم هم کالا‌هایی هست که صرفا عرضه و تقاضا میزان قیمت را تعیین می‌کند و خیلی نقشی در تنظیم بازار ندارد، معمولا کالا‌های خاص است و مشتری هایش هم مشتری‌های خاص هستند.

او گفت: معمولا شیرینی یک قیمت مصوب خاصی را ندارد؛ هر ساله اتحادیه مربوطه، بسته به مواد اولیه‌ای که استفاده می‌شود، مثل شکر، روغن، آرد و...، قیمت مشخصی را اعلام می‌کند و آن قیمت مبنا قرار می‌گیرد؛ در غیر این صورت، شیرینی  مشمول قیمت‌گذاری پیشینی نیست که برای‌اش قیمت تعیین شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 77711

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر