سکوت مشکوک رئیس بانک مرکزی درباره پشت پرده یک جنجالی بزرگ بانکی

این روزها در کنار سکوت بانک مرکزی در قبال وضعیت آشفته قیمت ارز و بازارهای مربوط به آن، این بانک و رئیس آن در موضوع اخبار مربوط به بانک آینده نیز سکوت کرده و حاضر به توضیح نیست.

سکوت مشکوک رئیس بانک مرکزی درباره پشت پرده یک جنجالی بزرگ بانکی

این روزها در کنار سکوت بانک مرکزی در قبال وضعیت آشفته قیمت ارز و بازارهای مربوط به آن، این بانک و رئیس آن در موضوع اخبار مربوط به بانک آینده نیز سکوت کرده و حاضر به توضیح نیست. سوم بهمن ماه یک شهروند کرمانی نظام بانکی کشور را زیر سوال برد. خبر بعد از انتشار در شبکه‌های اجتماعی، در بخش خبری ۲۰:۳۰ صدا و سیما اعلام شد. «افکاری» شهروند کرمانی از واریز ۴۰ هزار میلیارد تومان به حسابش خبر داد و گفت «چند روز قبل در کربلا بودم که پیامک واریز این مبلغ به حسابم را دریافت کردم و متوجه مبلغ نمی‌شدم. از هتل با بانک آینده تماس گرفتم که اعلام کردند این تنها یک عدد بوده و اشتباه شده است.»

به گفته این شهروند کرمانی، امکان انتقال این مبلغ از حسابش هم دست‌کم تا زمانی که بانک متوجه این اشتباه شود، وجود داشته است. ساعاتی بعد خبرگزاری فارس به نقل از یکی از مخاطبانش از واریز مبلغ مشابهی به حساب بانک آینده‌اش خبر داد. برخی رسانه‌ها از واریز مبالغ مشابه به صاحبان حساب بانک آینده در چهار شهر کرمان، تهران، مشهد و همدان خبر دادند.

بانک آینده با سه روز تاخیر در بیانیه کوتاهی اعلام کرد «اخیرا برخی مشتریان بانک آینده پیامکی مبنی بر واریز مبلغی به حساب خود دریافت کرده بودند که موضوع، ناشی از خطای سیستمی و از سوی دست‌اندرکاران فنی بانک آینده و شرکت خدمت‌دهنده مرتبط بوده که با بالاترین سرعت و بدون هیچ آسیب و هزینه‌ای برای گیرندگان پیام، پایان یافته است.»

این درحالیست که به نظر می‌رسد ماجرا پیچیده و گسترده‌تر از آن است که بانک آینده توضیح داده است.اما با این وجود نه این بانک و نه بانک مرکزی حاضر به توضیحات بیشتر به منظور تنویر افکار عمومی نیستند.

چندی پیش آفتاب یزد در گزارشی شخصا از فرزین رئیس بانک مرکزی درخواست کرد که با ورود به موضوع مشخص کند پشت پرده این واریزی‌ها چه بوده است.ولی تا به امروز سکوت مشکوک فرزین ادامه دارد.باید گفت این موضوع نشان می‌دهد فرزین صرفا در موضوع بازار ارز ناتوان نیست بلکه در این موضوعات پیش پا افتاده نیز توان نظارت ندارد!

منبع: آفتاب یزد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 73242

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر